Wyszukiwarka Google
16 stycznia 2011

Ostatnimi czasy już kilka razy taki temat pojawił się na Forum. Dotyczył on sytuacji, gdzie Google indeksował stronę w sposób nietypowy, tzn. z przedrostkiem „ww” – zamiast „www” lub bez.

Kiedy taka sytuacja może wystąpić? Co najmniej w dwóch przypadkach.

1) Przez przypadek stworzyliśmy sobie subdomenę „ww” i została ona zaindeksowana przez Google – tę sytuację łatwo jest jednak wykluczyć, ponieważ po kliknięciu w link w wynikach wyszukiwania trafilibyśmy na stronę tej subdomeny i od razu „wszystko stałoby się jasne”. Powiedziałbym, że występuje ona teoretycznie.

2) W każdym z przypadków, z którymi do tej pory miałem do czynienia, występowała druga sytuacja – błąd popełniał sam właściciel strony, podając adres jej zamiast z „www” z „ww”. Dotyczyło to np. aukcji na Allegro, która to aukcja z racji popularności serwisu została zaindeksowana, a wraz z nią i błędny adres strony. Temat łatwy do wychwycenia – po wpisaniu adresu strony z „ww” wyświetlał się link aukcyjny, na którym był umieszczony błędny adres (w kopii strony – właściwa aukcja była już wyindeksowana).

Dlatego należy uważać podając nasz adres w Sieci – Google bowiem zaindeksować może go błędnie zgodnie z zasadą, że do indeksacji adresu wystarczy, aby gdzieś w Internecie znajdowały się linki prowadzące do … złej wersji serwisu strony.

Na całe szczęście temat jest „mało bolesny” – wystarczy, po stwierdzeniu takiej sytuacji, usunąć złe adresy (linki ze złymi adresami) ze stron, na których zostały one opublikowane. A jeżeli już aukcja trafiła do archiwum – pozostaje nam tylko spokojnie poczekać na jej wyindeksowanie – w przypadku dużych, renomowanych serwisów proces ten trwa szybko.

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *