5 marca 2020 | Aktualizacja: 6 marca 2020
Optymalizacja stron
fake news

Jestem przeciwnikiem spamu na forach w komentarzach – Internet mamy mocno zaśmiecony, spotkałem się z opinią, ze ponad 80% komentarzy to spam produkowany przez agencje marketingowe oraz Klientów, którzy promują swoje usługi – i coś w tym jest na rzeczy.

Dlatego nie dziwię się właścicielom for, że walczą ze spamem, moderując komentarze – sam tak robię na swoim blogu, bo nie chcę, aby w dyskusjach pojawiały się linki do szamponów, kloców czy … firm pozycjonujących (swoją drogą trzeba być nie powiem kim, aby wrzucać taką reklamę na moim blogu w komentarzu :)

Swoim Klientom też powtarzam w kółko, że mają dbać o markę, że wymaga to czasu, pracy oraz duuużej cierpliwości (opisałem to w ostatnim wywiadzie, w którym przybliżyłem meandry dzisiejszego pozycjonowania). Nie jest to łatwe, bo niekiedy przysłowiowy „szlag człowieka trafia”, jak widzi, że się męczy i działa uczciwie, a ktoś idzie na skróty i ma efekty, ale jak ktoś w tym wytrwa i przekona się o tym, że w Internecie, tak jak w realu, marka, nie spam, się liczy, to potem już jest łatwiej.

Budowanie marki nie jest proste

O tym, że proces budowania marki nie jest taki prosty niech świadczy opisana sytuacja, z którą dzisiaj się spotkałem.

Dostałem email od Klienta, który mi napisał, że dostał ostrzeżenie od moderatora forum Wizaz.pl za spam reklamowy.

Poprosiłem go o przesłanie treści komentarza, myśląc, że może napisał „Jak szukasz XXX to przyjdź do mnie, jestem the best w tej dziedzinie, wszyscy ode mnie XXX kupują” :)

Ale nie – komentarz, jaki zamieścił, był normalny – po prostu ustosunkował się do tematu poruszanego w wątku, a ponieważ oferuje produkt, który służy rozwiązaniu omawianego tam problemu, wspomniał go z nazwy i dodał, ze stosuje – co jest zgodne z prawdą.

Jak czytamy w regulaminie

6. Użytkownikom Serwisów zabrania się przesyłania za pomocą Serwisów materiałów (…) zawierających przekazy reklamowe, w szczególności zakazane jest zakładanie blogów reklamowych, czyli zawierających treści oraz elementy graficzne o charakterze komercyjnym lub blogów, które są wyłącznie reklamą w postaci linku przekierowującego do innego bloga albo innej strony www.

Nie wiem zatem, czym zgrzeszył użytkownik, pisząc

Ja nie dziewczyna, ale pomoge :P
Jest taki preparat Stop Zapachom firmy Subio. Radzi sobie z usuwaniem wszystkich zapachow pochodzenia organicznego, czyli naturalnego. Stechlizna sie do nich zalicza. Na moje buty i rekawiczki z silowni pomaga :P wiec z fotelem tez powinien pomoc. Wydajny, nie pozostawia śladów. Szczerze polecam.

Osoba, pisząca komentarz, stosuje dany środek, więc wie, jak działa (i czy działa). Klienci są zadowoleni i go kupują. Dodam, że we wpisie nie było ŻADNEGO linka.

Mogę się tylko domyślać, że moderatorzy mają dość agencji reklamowych, które podszywając się pod „naturalne dyskusje” „promują markę Klienta” (opisywałem to m.in. w innym wpisie) – ale dlaczego ktoś, kto FAKTYCZNIE dba o swoją markę, ma być poszkodowany?

Jak Wizaż moderuje komentarze

Już szybkie spojrzenie na jeden z wątków (wstawiam nofollow, ponieważ linkuję do strony, która sprzedaje linki) pokazał, że osoby ze stażem mogą „więcej” – nie wnikam w to, czy link jest dofollow, czu nofollow – nikt normalny nie wrzuca anchorów tego rodzaju w dyskusję

fake moderacja na wiza.pl

Moderator robi TO SAMO

wizaż moderator spamuje

Popatrzmy teraz na to, gdzie kierują linki osoby,

czy tu

O ile jeszcze drugi link mogę uznać za naturalny, o tyle zrobienie anchora „szampon” w pierwszym przypadku nie wygląda naturalnie – żaden normalny internauta nie będzie się bawił w anchory, tylko wklei link do strony.

Popatrzmy na naszego moderatora, gdzie kieruje użytkownika

Wizaż walcząc ze spamem sam „spamuje”

Załóżmy, że źle interpretuje fakty – jeżeli jednak tak by było, to dlaczego ten link

de facto wygląda w ten sposób?

Użytkownik o dużej ilości postów śledzi, w NORMALNEJ DYSKUSJI konwersje? :)

Popatrzmy na „naszego moderatora”

No, nie powiem, tagowanie linków w NORMALNEJ DYSKUSJI? :)

Czyn nieuczciwej konkurencji ?

W trakcie pisania wpisu zrozumiałem, że Wizaż stworzył system reklamowy, w którym płacąc za linka dostajesz odnośnik do swojej strony. Jeżeli jednak już tak(o tym że jest to system świadczy fakt, że post z 2015 roku linkuje do tej samej strony, do której linkował post bardziej aktualny)

to należałoby zadbać o to, aby w sposób właściwy oznaczać takie linki.

Bo to, co robi Wizaż, to jest moim zdaniem nie tylko SPAM, ale i wprowadzanie użytkowników w błąd i moim zdaniem podpada pod ustawę o nieuczciwej konkurencji – ponieważ użytkownicy, czytający forum, są wprowadzani w błąd, ponieważ stali bywalcy (i moderatorzy!) sugerują coś, czego de facto nie sugerują (owe sugestie nie są oznaczone jako reklama)

czyn nieuczciwej konkurencji

(dla zainteresowanych – pełna treść ustawy)

Ostrzeżenie dla czytelników Wizaż

Uczulam wszystkich, którzy są bywalcami Wizaz.pl, aby byli bardziej wyczuleni na to, co piszą na nim użytkownicy ze stażem ORAZ MODERATORZY – jak pokazałem na powyższych przykładach, używanie w dyskusjach systemu reklamowego powoduje, że niekiedy więcej w tym spammarketingu niż rzetelnego doradztwa (a taki jest cel, jaki przyświeca istnieniu forum)

Szkoda, że kogoś, kto rzetelnie chce wejść w dyskusję i POMÓC ZA DARMO, dostaje bana za NIEOPŁACONĄ REKLAMĘ

Bo to świadczy o tym, że forum, które kiedyś uważałem za wartościowe, zeszło na przysłowiowe psy.

Edytowano 06-03-2020

Ponieważ na Fecebooku Tomek Wydra zarzucił mi, że się czepiam systemowego podejścia, poniżej screeny znalezione na szybko „czystej dyskusji”, bez żadnych systemowych „ulepszaczy”

w tym wypowiedź stałego bywalca forum

Dla osób postronnych wygląda to naturalnie i … pewnie jest; jednak polski marketing szeptany odszedł już od anchorów więc pewności nie mam.

I aby była jasność – w całej tej dyskusji chodzi o to, aby wszystkich traktować równą miarą – zarzucanie nowym użytkownikom spamu,. w sytuacji, gdy starzy ORAZ SYSTEM robią to jest nie na  miejscu.

Link do dyskusji

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Moderacja komentarzy na Wizaz.pl a czyn nieuczciwej konkurencji - czyli moderator może więcej

1.0101

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii