Filtry, bany
9 kwietnia 2013
Wyjście z filtra Google

Wyjście z filtra GoogleParę dni temu udowodniłem, że obawianie się wysłania prośby o ponowne rozpatrzenie do Google jest błędem, który może dużo nas kosztować. Chciałbym podkreślić jeszcze jedną, ważną rzecz z tym związaną o którym nie wszyscy wiedzą – a co wczoraj potwierdził mi podczas hangoutu John Mueller.

Jeżeli strona dostała filtr, to kara taka została nałożona na pewien okres czasu – i to jest fakt znany od dawna. Tak samo jak i to, że filtry Google często się odnawiają na kolejny okres, na jaki zostały nałożone, zatem „przeczekanie” nie ma sensu – o czym przekonał się Barry Schwarz, który po dwóch latach „stawiania się Google” – dostał filtr za sprzedaż linków – a niedawno zmienił zdanie i oznaczył je na swoim blogu SEO atrybutem nofollow ! Zachęcam do przeczytania artykuły na blogu Barrego, do którego linkuję – o wdzięcznym tytule: „How Dare You Tell Me To NoFollow My Sponsored Links” (Jak śmiecie kazać mi oznaczać nofollow moje linki sponsorowane). Jak widać Barry w końcu zmądrzał…

Kiedy wyjdziemy z filtra ręcznego?

Pa pewno w sytuacji, gdy poprawimy problem i zgłosimy ten fakt do Google.

Ale także wyjdziemy z filtra w sytuacji gdy poprawimy problem i nie zgłosimy tego do Google. Jak to możliwe? To proste –  filtr „dojdzie sobie do końca”, SQT sprawdzi, czy nadal łamane są Wskazówki, jak nie – nie przedłuży kary. Bardzo ważne – nie dostaniemy powiadomienia od Google o zdjęciu z filtra.

Mimo, że z filtra można wyjść bez informowania o tym SQT, to ja zdecydowanie preferuję pisanie wniosku o ponowne rozpatrzenie – nigdy nie wiemy, na jaki okres czasu został nałożony filtr. Jeżeli komuś zależy na stronie i na ruchu/klientach/zamówieniach – musi działać, a nie czekać.

Przypadki „samodzielnego wyjścia z filtra”, z którymi miałem do czynienia, najczęściej dotyczyły przewinień sprzed około roku, gdzie webmaster dostał powiadomienie o nałożenie na strony kary, poprawił przyczynę nałożenia filtra i … nic nie zrobił. A w ciągu roku filtr się skończył i nie został przedłużony.

GD Star Rating
loading...
Mieliśmy filtr i usunęliśmy przyczynę jego nałożenia? Koniecznie napiszmy prośbę o ponowne rozpatrzenie, Mieliśmy filtr i usunęliśmy przyczynę jego nałożenia? Koniecznie napiszmy prośbę o ponowne rozpatrzenie, 5.5 out of 10 based on 4 ratings Mieliśmy filtr i usunęliśmy przyczynę jego nałożenia? Koniecznie napiszmy prośbę o ponowne rozpatrzenie
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

sklepseo.com.pl 10 kwietnia 2013, 10:54

Przestaniemy może upatrywać się spisku w ponownym rozpatrywaniu strony w G. :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *