9 kwietnia 2013 | Aktualizacja: 4 lutego 2014
Filtry, bany
Wyjście z filtra Google

Wyjście z filtra GoogleParę dni temu udowodniłem, że obawianie się wysłania prośby o ponowne rozpatrzenie do Google jest błędem, który może dużo nas kosztować. Chciałbym podkreślić jeszcze jedną, ważną rzecz z tym związaną o którym nie wszyscy wiedzą – a co wczoraj potwierdził mi podczas hangoutu John Mueller.

Jeżeli strona dostała filtr, to kara taka została nałożona na pewien okres czasu – i to jest fakt znany od dawna. Tak samo jak i to, że filtry Google często się odnawiają na kolejny okres, na jaki zostały nałożone, zatem “przeczekanie” nie ma sensu – o czym przekonał się Barry Schwarz, który po dwóch latach “stawiania się Google” – dostał filtr za sprzedaż linków – a niedawno zmienił zdanie i oznaczył je na swoim blogu SEO atrybutem nofollow ! Zachęcam do przeczytania artykuły na blogu Barrego, do którego linkuję – o wdzięcznym tytule: “How Dare You Tell Me To NoFollow My Sponsored Links” (Jak śmiecie kazać mi oznaczać nofollow moje linki sponsorowane). Jak widać Barry w końcu zmądrzał…

Kiedy wyjdziemy z filtra ręcznego?

Pa pewno w sytuacji, gdy poprawimy problem i zgłosimy ten fakt do Google.

Ale także wyjdziemy z filtra w sytuacji gdy poprawimy problem i nie zgłosimy tego do Google. Jak to możliwe? To proste –  filtr “dojdzie sobie do końca”, SQT sprawdzi, czy nadal łamane są Wskazówki, jak nie – nie przedłuży kary. Bardzo ważne – nie dostaniemy powiadomienia od Google o zdjęciu z filtra.

Mimo, że z filtra można wyjść bez informowania o tym SQT, to ja zdecydowanie preferuję pisanie wniosku o ponowne rozpatrzenie – nigdy nie wiemy, na jaki okres czasu został nałożony filtr. Jeżeli komuś zależy na stronie i na ruchu/klientach/zamówieniach – musi działać, a nie czekać.

Przypadki “samodzielnego wyjścia z filtra”, z którymi miałem do czynienia, najczęściej dotyczyły przewinień sprzed około roku, gdzie webmaster dostał powiadomienie o nałożenie na strony kary, poprawił przyczynę nałożenia filtra i … nic nie zrobił. A w ciągu roku filtr się skończył i nie został przedłużony.

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Mieliśmy filtr i usunęliśmy przyczynę jego nałożenia? Koniecznie napiszmy prośbę o ponowne rozpatrzenie

    5.5104

    OPINIE I KOMENTARZE

    sklepseo.com.pl 10 kwietnia 2013, 10:54

    Przestaniemy może upatrywać się spisku w ponownym rozpatrywaniu strony w G. :)

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii