Wyszukiwarka Google
9 lipca 2011

Niedawno pisałem o tym, że z Miejsc Google zaczęły znikać opinie. Pojawiły się wtedy pytania – także i przeze mnie zadane – czy aby Google nie wprowadziło systemu filtrowania komentarzy, z których – na pewno w Polsce – zdecydowana większość pochodzi od samych firm lub … ich konkurencji.

Niestety, owe zawirowania okazały się być bugiem. Jak powiedział Joel Headley z Google opisana sytuacja była spowodowana problemem, jaki wystąpił po stronie Google.

„I have confirmed that this isn’t a spam issue. It’s a problem on our end we’re actively working to fix.”

Temat potwierdziła Vanessa

We think we’ve discovered the core problem and we’re actively working on a fix.

Faktycznie  jak sprawdziłem dzisiaj „dziwne” komentarze, które zniknęły w przypadku kilku stron pojawiły się na nowo. No cóż – i tak uważam, że w końcu „ktoś” zrobi z nimi porządek.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

bceuropa 9 lipca 2011, 10:35

choć jednak kilka spamerskich wpisów poznikało u moich klientów i już nie wróciło. Nadmienię jedynie, że zawsze jak pojawia się spam-komentarz to wysyłam zgłoszenie nadużycia. Jak to sprawdzić. Wystarczy kliknąć w nick komentującego i zazwyczaj zobaczymy 2 komentarze. Jeden do nas (negatywny) i jeden do delikwenta (zazwyczaj super pozytywny) xD. Zgłaszajcie nadużycia, często Google usuwa mało przydatne wpisy, ale trzeba go o tym informować. A samo-komentujący się właściciele? Uważam że nie jest to większy problem, o ile wpisy są konstruktywne i pokazują inne ciekawe oblicza firmy na które nie znalazło się miejsce w wizytówce :)

Seo-Profi 9 lipca 2011, 11:03

No to jest to właśnie „polskie podwórko”. Samo-komentujących właścicieli jednak nie trawiłem i nie trawię – nie jest to dla mnie po prostu „dojrzałe”.
Świetny sposób z tymi komentarzami – będzie trzeba to wypróbować, zaraz sprawdzę jedną stronę i zobaczę, czy opisany przez Ciebie schemat się powiela :)

Bartek 9 lipca 2011, 11:53

I jak – rzeczywiscie miales wpis negatywny i pozytywny ?

bceuropa 10 lipca 2011, 10:56

Zobacz ostatnie 2 wpisy :) (Carlos i Tomasz)
http://goo.gl/07o8K
Typowy przykład durnej konkurencji :)
wielu z nich nawet sprawy sobie nie zdaje, że wystarczy kliknąć w nick aby zobaczyć co jeszcze komentowali :)

A nawiasem jaki jest sposób na dobre komentarze?
Chyba najlepszy to przygotować sobie mini folder (np A6) i przekazywać zadowolonym klientom. W folderze prośba o miły komentarz i broń boże link do wizytówki bo przecież nikt tej sieczki nie wpisze, ale należy podać frazę pod którą na pewno pokaże się nasza wizytówka w Google. Przykład?

…aby dodać wpis wpisz w Google „nazwa_mojej_firmy” i wejdź na naszą wizytówkę (tu fotka co należy kliknąć). Dziękujemy za poświęcony czas.

Seo-Profi 10 lipca 2011, 11:03

Na jakiej stronie?

bceuropa 10 lipca 2011, 11:09

Na jakiej stronie te wpisy są? Bo nie zakumałem :)

Seo-Profi 10 lipca 2011, 12:51

Ok, mam, w komórce trzeba trochę inaczej patrzyć na pewne kwestie :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii