9 lipca 2011
Wyszukiwarka Google

Niedawno pisałem o tym, że z Miejsc Google zaczęły znikać opinie. Pojawiły się wtedy pytania – także i przeze mnie zadane – czy aby Google nie wprowadziło systemu filtrowania komentarzy, z których – na pewno w Polsce – zdecydowana większość pochodzi od samych firm lub … ich konkurencji.

Niestety, owe zawirowania okazały się być bugiem. Jak powiedział Joel Headley z Google opisana sytuacja była spowodowana problemem, jaki wystąpił po stronie Google.

“I have confirmed that this isn’t a spam issue. It’s a problem on our end we’re actively working to fix.”

Temat potwierdziła Vanessa

We think we’ve discovered the core problem and we’re actively working on a fix.

Faktycznie  jak sprawdziłem dzisiaj “dziwne” komentarze, które zniknęły w przypadku kilku stron pojawiły się na nowo. No cóż – i tak uważam, że w końcu “ktoś” zrobi z nimi porządek.

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...

    OPINIE I KOMENTARZE

    bceuropa 9 lipca 2011, 10:35

    choć jednak kilka spamerskich wpisów poznikało u moich klientów i już nie wróciło. Nadmienię jedynie, że zawsze jak pojawia się spam-komentarz to wysyłam zgłoszenie nadużycia. Jak to sprawdzić. Wystarczy kliknąć w nick komentującego i zazwyczaj zobaczymy 2 komentarze. Jeden do nas (negatywny) i jeden do delikwenta (zazwyczaj super pozytywny) xD. Zgłaszajcie nadużycia, często Google usuwa mało przydatne wpisy, ale trzeba go o tym informować. A samo-komentujący się właściciele? Uważam że nie jest to większy problem, o ile wpisy są konstruktywne i pokazują inne ciekawe oblicza firmy na które nie znalazło się miejsce w wizytówce :)

    Seo-Profi 9 lipca 2011, 11:03

    No to jest to właśnie “polskie podwórko”. Samo-komentujących właścicieli jednak nie trawiłem i nie trawię – nie jest to dla mnie po prostu “dojrzałe”.
    Świetny sposób z tymi komentarzami – będzie trzeba to wypróbować, zaraz sprawdzę jedną stronę i zobaczę, czy opisany przez Ciebie schemat się powiela :)

    Bartek 9 lipca 2011, 11:53

    I jak – rzeczywiscie miales wpis negatywny i pozytywny ?

    bceuropa 10 lipca 2011, 10:56

    Zobacz ostatnie 2 wpisy :) (Carlos i Tomasz)
    http://goo.gl/07o8K
    Typowy przykład durnej konkurencji :)
    wielu z nich nawet sprawy sobie nie zdaje, że wystarczy kliknąć w nick aby zobaczyć co jeszcze komentowali :)

    A nawiasem jaki jest sposób na dobre komentarze?
    Chyba najlepszy to przygotować sobie mini folder (np A6) i przekazywać zadowolonym klientom. W folderze prośba o miły komentarz i broń boże link do wizytówki bo przecież nikt tej sieczki nie wpisze, ale należy podać frazę pod którą na pewno pokaże się nasza wizytówka w Google. Przykład?

    …aby dodać wpis wpisz w Google “nazwa_mojej_firmy” i wejdź na naszą wizytówkę (tu fotka co należy kliknąć). Dziękujemy za poświęcony czas.

    Seo-Profi 10 lipca 2011, 11:03

    Na jakiej stronie?

    bceuropa 10 lipca 2011, 11:09

    Na jakiej stronie te wpisy są? Bo nie zakumałem :)

    Seo-Profi 10 lipca 2011, 12:51

    Ok, mam, w komórce trzeba trochę inaczej patrzyć na pewne kwestie :)

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii