Wyszukiwarka Google

Miejsca Google – bug związany z opiniami usunięty

Niedawno pisałem o tym, że z Miejsc Google zaczęły znikać opinie. Pojawiły się wtedy pytania – także i przeze mnie zadane – czy aby Google nie wprowadziło systemu filtrowania komentarzy, z których – na pewno w Polsce – zdecydowana większość pochodzi od samych firm lub … ich konkurencji.

Niestety, owe zawirowania okazały się być bugiem. Jak powiedział Joel Headley z Google opisana sytuacja była spowodowana problemem, jaki wystąpił po stronie Google.

„I have confirmed that this isn’t a spam issue. It’s a problem on our end we’re actively working to fix.”

Temat potwierdziła Vanessa

We think we’ve discovered the core problem and we’re actively working on a fix.

Faktycznie  jak sprawdziłem dzisiaj „dziwne” komentarze, które zniknęły w przypadku kilku stron pojawiły się na nowo. No cóż – i tak uważam, że w końcu „ktoś” zrobi z nimi porządek.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

bceuropa 9 lipca 2011, 10:35

choć jednak kilka spamerskich wpisów poznikało u moich klientów i już nie wróciło. Nadmienię jedynie, że zawsze jak pojawia się spam-komentarz to wysyłam zgłoszenie nadużycia. Jak to sprawdzić. Wystarczy kliknąć w nick komentującego i zazwyczaj zobaczymy 2 komentarze. Jeden do nas (negatywny) i jeden do delikwenta (zazwyczaj super pozytywny) xD. Zgłaszajcie nadużycia, często Google usuwa mało przydatne wpisy, ale trzeba go o tym informować. A samo-komentujący się właściciele? Uważam że nie jest to większy problem, o ile wpisy są konstruktywne i pokazują inne ciekawe oblicza firmy na które nie znalazło się miejsce w wizytówce :)

Seo-Profi 9 lipca 2011, 11:03

No to jest to właśnie „polskie podwórko”. Samo-komentujących właścicieli jednak nie trawiłem i nie trawię – nie jest to dla mnie po prostu „dojrzałe”.
Świetny sposób z tymi komentarzami – będzie trzeba to wypróbować, zaraz sprawdzę jedną stronę i zobaczę, czy opisany przez Ciebie schemat się powiela :)

Bartek 9 lipca 2011, 11:53

I jak – rzeczywiscie miales wpis negatywny i pozytywny ?

bceuropa 10 lipca 2011, 10:56

Zobacz ostatnie 2 wpisy :) (Carlos i Tomasz)
http://goo.gl/07o8K
Typowy przykład durnej konkurencji :)
wielu z nich nawet sprawy sobie nie zdaje, że wystarczy kliknąć w nick aby zobaczyć co jeszcze komentowali :)

A nawiasem jaki jest sposób na dobre komentarze?
Chyba najlepszy to przygotować sobie mini folder (np A6) i przekazywać zadowolonym klientom. W folderze prośba o miły komentarz i broń boże link do wizytówki bo przecież nikt tej sieczki nie wpisze, ale należy podać frazę pod którą na pewno pokaże się nasza wizytówka w Google. Przykład?

…aby dodać wpis wpisz w Google „nazwa_mojej_firmy” i wejdź na naszą wizytówkę (tu fotka co należy kliknąć). Dziękujemy za poświęcony czas.

Seo-Profi 10 lipca 2011, 11:03

Na jakiej stronie?

bceuropa 10 lipca 2011, 11:09

Na jakiej stronie te wpisy są? Bo nie zakumałem :)

Seo-Profi 10 lipca 2011, 12:51

Ok, mam, w komórce trzeba trochę inaczej patrzyć na pewne kwestie :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *