Spis treści
meta tag revisit-after -> <meta name=”revisit-after” content=”…”>
Tutaj odpowiedź jest prosta – nie używać. Już w 2007 roku na swoim blogu Google jasno podkreśliło swoje stanowisko w kwestii revisit-after:
Occasionally webmasters needlessly include „revisit-after” to encourage a search engine’s crawl schedule, however this meta tag is largely ignored. If you want to give search engines information about changes in your pages, use and submit an XML sitemap. In this file you can specify the last-modified date and the change-frequency of the URLs on your site.
W skrócie – większość przeglądarek, w tym Google, już w 2007 nie stosowała się do zapisów umieszczonych w tagu revisit-after. Do takich rzeczy służyła (i nadal służy) „poczciwa” sitemapa. Niestety, często widzę go nadal w kodzie stron, nawet tych nowych.
meta tag robots -> <meta name=”robots” content=”…, …”>
W przypadku meta tagu robost jego użycie powinno zależeć o tego, czy chcemy serwis/jego część uczynić niedostępnym dla robotów. Jeżeli nie mamy „nic do oraz ukrycia” wówczas zastosowanie takiego tagu jest zbędne, ponieważ Googlebot domyślnie, gdy mu się tego nie zabrania, wchodzi „tam, gdzie ma ochotę”.
Jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której warto pamiętać – zapis w meta tagu stoi niżej w hierarchii niż zapis w pliku robots.txt. Jeżeli zatem np. na stronie pozwolimy robotowi na „follow”, a w pliku damy „nofollow”, to Googlebot posłucha zapisu umieszczonego w pliku, a nie w meta tagu strony.
loading...
Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?