Optymalizacja stron

Meta tag revisit-after oraz robots – kiedy używać

Brak komentarzy

meta tag revisit-after -> <meta name=”revisit-after” content=”…”>

Tutaj odpowiedź jest prosta – nie używać. Już w 2007 roku na swoim blogu Google jasno podkreśliło swoje stanowisko w kwestii revisit-after:

Occasionally webmasters needlessly include „revisit-after” to encourage a search engine’s crawl schedule, however this meta tag is largely ignored. If you want to give search engines information about changes in your pages, use and submit an XML sitemap. In this file you can specify the last-modified date and the change-frequency of the URLs on your site.

W skrócie – większość przeglądarek, w tym Google, już w 2007 nie stosowała się do zapisów umieszczonych w tagu revisit-after. Do takich rzeczy służyła (i nadal służy) „poczciwa” sitemapa. Niestety, często widzę go nadal w kodzie stron, nawet tych nowych.

meta tag robots -> <meta name=”robots” content=”…, …”>

W przypadku meta tagu robost jego użycie powinno zależeć o tego, czy chcemy serwis/jego część uczynić niedostępnym dla robotów. Jeżeli nie mamy „nic do oraz ukrycia” wówczas zastosowanie takiego tagu jest zbędne, ponieważ Googlebot domyślnie, gdy mu się tego nie zabrania,  wchodzi „tam, gdzie ma ochotę”.

Jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której warto pamiętać – zapis w meta tagu stoi niżej w hierarchii niż zapis w pliku robots.txt. Jeżeli zatem np. na stronie pozwolimy robotowi na „follow”, a w pliku damy „nofollow”, to Googlebot posłucha zapisu umieszczonego w pliku, a nie w meta tagu strony.

GD Star Rating
loading...
Meta tag revisit-after oraz robots - kiedy używać, Meta tag revisit-after oraz robots - kiedy używać, 3.7 out of 10 based on 7 ratings Meta tag revisit-after oraz robots - kiedy używać
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Podkreślenia czy myślniki – co stosować w adresach url i kiedy

Pytanie z tym związane pojawia się dosyć rzadko na naszych forach czy blogach. Później widać w strukturze stron czy sklepów,...

Zamknij