Optymalizacja stron

Media społecznościowe – nowe statystyki w Google Analytics

Pod koniec zeszłego tygodnia Google umożliwiło nam (w końcu) śledzenie zachowania osób, które trafiają na naszą stronę za pośrednictwem mediów społecznościowych. Można już badać takie zachowania. Szczegóły znajdziemy w odpowiedniej zakładce

Media społecznościowe w Google Analytics - nowe statystyki już dostępne

Mamy dostępne 3 zakładki:

1) Przywiązanie – od razu po wejściu dostępna jest szybka statystyka pokazująca dane o tych odwiedzinach, w czasie których trwania użytkownicy używali np. przycisków Google +1. Wraz z takimi danymi, jak czas pobytu na stronie, współczynnik odrzuceń itp. – od razu z możliwością porównania do odwiedzin „niespołecznościowych”.

2) Działanie – ile razu użyto np. przycisku Google +1 w badanym okresie. Ciekawy jestem, jak będzie wyglądał trend w porównaniu do Facebook’a…

3) Strony – strony w serwisie, które są najbardziej „społecznościowe”, czyli trafiają do użytkowników, powodując odpowiednie „działania społecznościowe” – klikanie  Google +1, Facebooka czy Twittera.

Miłego śledzenia statystyk :)

Od teraz możemy badać zachowanie użytkowników na naszej stronie.

Bardzo ważne – standardowo mamy zaimplementowane narzędzie do śledzenia Google +1, jeżeli interesuje nas Facebook czy Tweeter musi sobie sami zatroszczyć się o implementację odpowiednich kodów na stronie – szczegóły dostępne są na odpowiedniej stronie.

 

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *