Wyszukiwarka Google
12 czerwca 2010

Mayday to zmiana algorytmu Google, która po 2 czerwca br. uderzyła w wyniki wyszukiwań związane z tzw. długim ogonem. Odczuwają ją zwłaszcza sklepy internetowe, dla których traffic pochodzący z long tail stanowił bardzo często podstawowe źródło ruchu na stronie. W niektórych przypadkach ruch spadł bowiem nawet o … 90%!

Ponieważ temat przewija się na wielu forach i spędza sen z powiek webmasterom zapytano o Mayday samego Matta – w skrócie pytanie brzmiało „o co tutaj chodzi?”:

Wiele osób mówi o stratach w ruchu pochodzącego z długiego ogona, jakie ich serwisy notują po updacie algorytmu. Możesz przybliżyć nam, co się teraz dzieje z Google? Mamy do czynienia z update’m Caffeine? Zmianą algorytmu? A może to tylko chwilowe zawirowania?

Matt przyznaje, że Mayday to zmiana algorytmu, która uderza właśnie w ruch na stronie pochodzący z długiego ogona. Podkreśla, że jest to zmiana jakościowa, nie mająca nic wspólnego z Caffeine – po prostu kolejny update algorytmu. Bardzo ważne jest tutaj to, że nie ma tutaj pierwiastka ludzkiego (nikt nie nakłada żadnych filtrów „z palca”), chodzi o stricte zmianę algorytmiczną, która ma na celu przedstawienie użytkownikowi odpowiednich (wysokiej jakości) wyników wyszukiwań. Nie jest to zmiana chwilowa, nie będzie testowana – już była :).

Jak działa Mayday? Algorytm próbuje znaleźć najlepsze strony, które pasują do zapytania, na podstawie którego prezentowane są wyniki z długiego ogona. Po prostu – czyli mamy kolejny krok Google w stronę zwiększania jakości prezentowanych wyników wyszukiwania.

Jak mówi Matt, jeżeli Twoja strona została dotknięta Mayday, zastanów się,  czy masz stronę o wysokiej jakości? Czy wyświetla się ona dla najbardziej relewantnych wyników? Co mogę zrobić, aby dodać „super kontent” – taki, który sprawi, że ludzie będą Ciebie postrzegać jako autorytet w danej dziedzinie.

Na koniec mocno podkreśla, że Mayday to … jedna z 400 zmian w algorytmie, która została bardziej zauważona przez osoby, które „nie zwracały właściwej uwagi na długi ogon wyniki wyszukiwań”.

Poniżej klip z wywiadem w oryginalnej wersji – dodatkowo z napisami w języku angielskim.

GD Star Rating
loading...
Mayday - zmiana algorytmu Goole wpływająca na ruch pochodzący z "długiego ogona", Mayday - zmiana algorytmu Goole wpływająca na ruch pochodzący z "długiego ogona", 9.0 out of 10 based on 1 rating Mayday - zmiana algorytmu Goole wpływająca na ruch pochodzący z "długiego ogona"
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Krzysztof Krakowiak 24 czerwca 2010, 11:55

Co mogę zrobić, aby dodać „super kontent” – taki, który sprawi, że ludzie będą Ciebie postrzegać jako autorytet w danej dziedzinie.

Na jakiej podstawie goole oceni, że ludzie traktuja moja witryne jako utorytet w danej dziedzinie?

Seo-Profi 24 czerwca 2010, 13:37

Należy tworzyć stronę w pierwszej kolejności dla ludzi, nie dla robotów.
Zastanów się, jakich informacji ludzie szukają, a które to informacje dotyczą Twojej branży.
Jak jesteś fotografem – świetny pomysł to blog o fotografii, z poradami odnośnie wyboru sprzętu, robienia zdjęć itp.
Jak działasz w branży deweloperskiej – blog poruszający tematy wyboru ekipy budowlanej, materiału, projektanta, poszczególne etapy budowy domu, odpowiedzi na pytania w stylu „Czy lepiej jest budować dom z porothermu, czy może z Ytonga” itp.
Coraz więcej osób patrzy się na stronę i ocenia jej zawartość. Jeżeli widzi, że jesteś fotografem i znasz się na temacie, i oboje jesteście z Wrocławia – to jest duża szansa, że w pierwszym rzędzie taka osoba skontaktuje się z Tobą, jeżeli będzie potrzebowała usług fotografa na swoje wesele :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *