Wyszukiwarka Google

Mayday a pozycjonowanie sklepów internetowych – czyli jak zostać polubianym przez Google

Ostatnia zmiana algorytmu wyszukiwarki Google, zwana jako Mayday dosyć mocno, jak widać po komentarzach w sieci, uderzyła przede wszystkim w branże e-commerce, czyli w sklepy internetowe.

Do tej pory pozyskiwały one spory ruch z tzw. długiego ogona, dzięki czemu bardzo często już sama dobra optymalizacja stron poszczególnych produktów wystarczała, aby pozyskiwać spore grono potencjalnych Klientów.

Niestety, mało jest jeszcze w sieci sklepów z bardzo rozbudowanymi opcjami i kontentem (treścią na stronie), większość sklepów internetowych posiada proste karty produktów, na które często składa się jedynie opis (notabene często skopiowany ze strony producenta). Po ostatnim updacie można zaobserwować zjawisko polegające na tym, że w wynikach wyszukiwania pod długi ogon Google  zepchnęło strony produktowe wielu sklepów z TOP10 na pozycje znajdujące się często poza TOP100.

Co zrobić, aby „przeciwstawić się” takiemu trendowi? W końcu obecność już poza TOP20 oznacza problem dla sklepu, ponieważ mało kto (według różnych badań 1 do 3%) zagląda tak daleko w poszukiwaniu produktu, preferując po obejrzeniu pierwszej strony z wynikami i nie znalezieniu tam poszukiwanej rzeczy … zadanie nowego zapytania, z reguły bardziej doprecyzowanego, mając nadzieję na szybsze znalezienie poszukiwanego produktu.

Warto wsłuchać się w to, co często mówi Matt czy Guglarz – najważniejsza jest „treść, treść, treść, treść i jeszcze raz treść”. Oczywiście – unikalna. Pojawia się pytanie – czy można sklep internetowy wzbogacić w unikalna treść?

Można. Jest kilka sposobów, do najważniejszych należą:

1) komentarze użytkowników – ciekawy/kontrowersyjny produkt jest w stanie „rozpalić” wątki w komentarzach do białości, dodając w ten sposób sporo unikalnej treści na danej stronie. Dodatkowo robot będzie widział zainteresowanie danym produktem – analizując wejścia osób na stronę produktową

2)odpowiednie używanie danych technicznych mających na celu wygenerowanie unikalnego tekstu – nie chodzi o zwykłe kopiowanie np. danych technicznych pralki czy odtwarzacza mp3, ale o stworzenie na bazie suchych danych ciekawego tekstu, dzięki czemu, powielając to rozwiązanie na poszczególnych kartach produktowych i zmieniając w nim jedynie dane techniczne, zyskamy ciekawy oraz oryginalny opis produktu.

3) stworzenie dodatkowych pól, w stylu zalety i wady danego produktu

4) inne działania, dzięki którym nasz sklep będzie inny od konkurencji :)

Warto zacząć szybko wdrażać te rozwiązania, ponieważ do kilku miesięcy pojawią się nowe zmiany, mające na celu dalsze usprawnianie algorytmu.

GD Star Rating
loading...
Mayday a pozycjonowanie sklepów internetowych - czyli jak zostać polubianym przez Google, Mayday a pozycjonowanie sklepów internetowych - czyli jak zostać polubianym przez Google, 9.0 out of 10 based on 1 rating Mayday a pozycjonowanie sklepów internetowych - czyli jak zostać polubianym przez Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *