Wyszukiwarka Google

Matt zachęca do odwiedzania Forum Pomocy Google dla Webmasterów

Brak komentarzy

Temat pojawił się na podstawie kolejnego pytania, w którym user pyta, co należy zrobić, jeżeli strona została błędnie zaindeksowana jako strona wideo, a w rzeczywistości jest to …. „normalna strona”. Na podstawie dzisiejszego filmiku widać, jak bardzo dla Google ważnym kanałem kontaktu z internautami jest Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

Jakiś czas temu temat był już poruszany. Okazało się wówczas, że takie Forum służy też pomocą dla pracowników Google, którzy niekiedy w ten sposób dostają informację o pewnych bugach w systemie, które, dzięki zgłoszeniu ich przez użytkowników, łatwo można naprawić. Poza tym – na Forum bywają osoby z dużą wiedzą i praktyką, którzy potrafią w spokojny i merytoryczny sposób udzielić pomocy webmasterowi. Niekiedy rzekomy problem okazuje się mieć podłoże w … np. przyblokowaniu pewnych funkcji przeglądarki w Adblocku czy … błędu popełnionego przez webmastera na etapie budowy strony.

Warto jednak zwrócić uwagę na to, co często zdarza się i na naszym, polskim forum – a dokłądnie na dwie sytuacje.

Po pierwsze – bez podania adresu strony ciężko jest jednoznacznie wskazać satysfakcjonującą (i właściwą) odpowiedź na pytanie postawione przez webmastera. Wielokrotnie widziałem, jak adres strony zmieniał dyskusje – często okazywało się, że problem jest zlokalizowany nie tam, gdzie, według osoby pytającej, się znajdował.

Po drugie – myśląc o SEO, a już na pewno w sytuacji, gdy sami zaczynamy promować strony, nie tyle warto co koniecznie należy przeczytać chociaż raz Wytyczne Google dla Webmasterów – a przynajmniej Google Starter Guide. Bardzo, bardzo często pytania, jakie przewijają się w wątkach, wskazują na brak znajomości podstawowych reguł rządzących wyszukiwarką Google. To tak, jakby brać się za naprawę samochodu, a dopiero, jak przy wrzuconej jedynce jedziemy … do tyłu szukać pomocy na forum :). Pomijam już fakt, że wtedy łatwiej znaleźć „wspólny język” z osobą pytającą, ponieważ chociażby zna terminologię. Zdaję sobie sprawę, że jest „tego trochę”. Ale jeszcze raz powtórzę – albo coś się robi porządnie, poświęca się temu dużo czasu i energii, śledzi się fora i blogi branżowe itp. itd. – albo trzeba zostawić „strzyżenie włosów specjaliście – czyli fryzjerowi”.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Wpływ niedziałającej strony na jej pozycję w Google

Nie wszyscy wiedzą, że na widoczność strony w Google może mieć (negatywny) wpływ problem z jej dostępnością dla Goglebota. Nie...

Zamknij