Wyszukiwarka Google
12 maja 2011

Temat pojawił się na podstawie kolejnego pytania, w którym user pyta, co należy zrobić, jeżeli strona została błędnie zaindeksowana jako strona wideo, a w rzeczywistości jest to …. „normalna strona”. Na podstawie dzisiejszego filmiku widać, jak bardzo dla Google ważnym kanałem kontaktu z internautami jest Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

Jakiś czas temu temat był już poruszany. Okazało się wówczas, że takie Forum służy też pomocą dla pracowników Google, którzy niekiedy w ten sposób dostają informację o pewnych bugach w systemie, które, dzięki zgłoszeniu ich przez użytkowników, łatwo można naprawić. Poza tym – na Forum bywają osoby z dużą wiedzą i praktyką, którzy potrafią w spokojny i merytoryczny sposób udzielić pomocy webmasterowi. Niekiedy rzekomy problem okazuje się mieć podłoże w … np. przyblokowaniu pewnych funkcji przeglądarki w Adblocku czy … błędu popełnionego przez webmastera na etapie budowy strony.

Warto jednak zwrócić uwagę na to, co często zdarza się i na naszym, polskim forum – a dokłądnie na dwie sytuacje.

Po pierwsze – bez podania adresu strony ciężko jest jednoznacznie wskazać satysfakcjonującą (i właściwą) odpowiedź na pytanie postawione przez webmastera. Wielokrotnie widziałem, jak adres strony zmieniał dyskusje – często okazywało się, że problem jest zlokalizowany nie tam, gdzie, według osoby pytającej, się znajdował.

Po drugie – myśląc o SEO, a już na pewno w sytuacji, gdy sami zaczynamy promować strony, nie tyle warto co koniecznie należy przeczytać chociaż raz Wytyczne Google dla Webmasterów – a przynajmniej Google Starter Guide. Bardzo, bardzo często pytania, jakie przewijają się w wątkach, wskazują na brak znajomości podstawowych reguł rządzących wyszukiwarką Google. To tak, jakby brać się za naprawę samochodu, a dopiero, jak przy wrzuconej jedynce jedziemy … do tyłu szukać pomocy na forum :). Pomijam już fakt, że wtedy łatwiej znaleźć „wspólny język” z osobą pytającą, ponieważ chociażby zna terminologię. Zdaję sobie sprawę, że jest „tego trochę”. Ale jeszcze raz powtórzę – albo coś się robi porządnie, poświęca się temu dużo czasu i energii, śledzi się fora i blogi branżowe itp. itd. – albo trzeba zostawić „strzyżenie włosów specjaliście – czyli fryzjerowi”.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii