Wyszukiwarka Google

Majowe zmiany w algorytmie Google – tym razem „tylko” 39

Od pewnego czasu Google informuje nas o zmianach, jakie zostają wdrożone w jego algorytmie.

W miesiącu maju było ich „tylko” 39 (wczesniej ich ilość dochodziło aż do 50), do najważniejszych należy moim zdaniem zaliczyć poniższe:

Improvements to ranking for news results. [project codename „News”] This change improves signals we use to rank news content in our main search results. In particular, this change helps you discover news content more quickly than before.

Kolejna zmiana, która ma na celu szybsze wychwytywanie nowych treści – obserwuję to coraz częściej na swoim blogu :)

Better application of inorganic backlinks signals. [launch codename „improv-fix”, project codename „Page Quality”] We have algorithms in place designed to detect a variety of link schemes, a common spam technique. This change ensures we’re using those signals appropriately in the rest of our ranking.

Pingwin Pingwinem, ale coś jest na rzeczy – Google coraz lepiej radzi sobie z wychwytywaniem nienaturalnych linków. Ciekawy jestem, czy majowy update jest z tych „większych”

Improvements to Penguin. [launch codename „twref2”, project codename „Page Quality”] This month we rolled out a couple minor tweaks to improve signals and refresh the data used by the penguin algorithm.

Podrasowanie Pingwina? Dlaczego nie :)

Trigger alt title when HTML title is truncated. [launch codename „tomwaits”, project codename „Snippets”] We have algorithms designed to present the best possible result titles. This change will show a more succinct title for results where the current title is so long that it gets truncated. We’ll only do this when the new, shorter title is just as accurate as the old one.

Przy zbyt długim Title będzie on coraz częściej skracany (ciekawy jestem, czy oznacza to także, że Google zaczyna coraz baczniej przypatrywać się upychaniu słów kluczowych w Title stron).

Title w SERPach będzie częściej wyglądało inaczej niż obecnie, chociażby dzięki kolejnej zmianie, gdzie Google będzie usuwało z Title w SERPach zbędne fragmenty tekstów – jak np. „Wróć do poprzedniej strony”

that doesn’t describe the page accurately, such as “Go Back.” This change helps improve titles by avoiding these less useful bits of text.

Pełna lista zmian – zobacz wpis na blogu Google.

GD Star Rating
loading...
Majowe zmiany w algorytmie Google - tym razem "tylko" 39, Majowe zmiany w algorytmie Google - tym razem "tylko" 39, 8.7 out of 10 based on 3 ratings Majowe zmiany w algorytmie Google - tym razem "tylko" 39

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Szymon - SEO 9 czerwca 2012, 10:56

Witaj,

Dziękuję za tę listę zmian, umknęło mi to trochę, jednak zmiany wyglądają dość ciekawie, nie masz czasem wrażenia, że od kiedy w Google pojawił się znów Page, stajemy ciągle przed obliczem dużych zmian?

Szczególnie ciekawa i warta uwagi wydaję się być zmiana dotycząca preparowania przez Google atrybutu Title. Ciekawe jak to się będzie miało do optymalizacji…

Super informację – dziękuję!

Seo-Profi 9 czerwca 2012, 11:48

@Szymon – SEO – od zawsze wychodze z założenia, że Title ma opisywać stronę. Im bardziej trafniej i mniej spamersko, tym (do tej pory) widziałem w SERPach to, co znajdowało się w Title. Z wyjątkiem zapytań o nazwę firmy – tutaj Google dosyc często „przerabia Title”.
Na pewno sporo się dzieje – powiedziałbym, że w Google zaszła w 2012 zmiana, jaką określiłbym tytułem popularnej piosenki – Wind of change :)

sprawdzimy.eu 9 czerwca 2012, 12:44

Google jeszcze potrafi przerobić title jak szukamy po nazwie własnej, a jak ta nazwa jest nazwą domeny to mamy w title markę=nazwę domeny

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *