23 kwietnia 2012
Wyszukiwarka Google

W wynikach naturalnych funkcjonuje to już od dawna. Jednak dopiero niedawno Google zdecydowało się na wdrożenie podobnego rozwiązania także i w linkach sponsorowanych.

Do tej pory było tak, że aby nasza reklama wyświetlała się pod hasłem “rowerk dla dzieci” – jak widać jest literówka w pierwszym słowie – to jeżeli nie mieliśmy takiej frazy w naszej kampanii, to reklama Google się po prostu nie wyświetlała. Firmy, które “siedzą po uszy” w linkach wiedziały o tym doskonale i dla swoich Klientów prowadziły kampanie także i ukierunkowane na takie odmiany/błędy, z prostego powodu – konkurencja była tam często tak mała, że wystarczyła mała kwota, aby wyświetlać się wysoko.

Od teraz nie trzeba już tak robić. System wyświetli naszą reklamę także w sytuacjach, gdy użytkownik zamiast poprawnej wersji frazy wpisze jej:

  • literówkę
  • inną liczbę (mnogą/pojedynczą)
  • skrót
  • akronim
  • synonim
  • (inne języki) akcent – np. w niemieckim nie trzeba wpisywać teraz znaku “ü”

Komu się nowe rozwiązanie nie podoba, może wyłączyć te opcję w ustawieniach.

Waszym zdaniem to krok w dobrym kierunku?

Na pewno z punktu widzenia Google tak – więcej klików = więcej przychodów, a co za tym idzie i zysków.

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Literówki, synonimy, skróty w kampanii Adwords od teraz domyślnie włączone

    10.0103

    OPINIE I KOMENTARZE

    Łukasz Rajzer 23 kwietnia 2012, 10:41

    Spadnie jakość ruchu i zmniejszą się wskaźniki jakości słów kluczowych, a więc będziemy płacić więcej. Użytkownik wpisujący “hotel we Wrocławiu” to nie ten sam użytkownik co wpisuje “chotel we Wrocławiu”. Jestem na NIE!!

    Colin 23 kwietnia 2012, 11:04

    Waszym zdaniem to krok w dobrym kierunku?

    Nie, bo kieruję kampanie wyłącznie na interesujące mnie frazy i jeżeli nie umieściłem jakiejś frazy na liście, to znaczy że jej nie chcę, a nie że zapomniałem dodać. Stawki w AdWords są tak wysokie, że nie mogę sobie pozwolić na niedopasowane do tematyki wejścia z reklam, a fraza w liczbie pojedynczej nie jest na pewno tym samym co w mnogiej, np. [katalogi stron] = [lista katalogów stron] ale nie [katalog stron].

    Domyślne ustawienie AdWords już wcześniej były idiotyczne: częściowe dopasowywanie fraz (wpisujesz hotel Kraków, a reklama pojawia się szukającym frazy hotel), włączona reklama w całej sieci partnerskiej, w tym na zaparkowanych domenach i w odtwarzaczach wideo, teraz jeszcze “dokładne dopasowania” czyli [] przed zmianą trudnej do znalezienia opcji są niedokładne.

    Seo-Profi 23 kwietnia 2012, 13:00

    Mało siedze w Adwords, ale też mi się to nie podoba z punktu widzenia usera/właściciela. Dobrze, że jak napisał Przemek Modrzewski, można to wyłaczyć. Chociaż fakt, że jest domyślnie włączone sprawi, że … mało kto to będzie wyłaczał (inaczej – mniejszość, jak sądzę).

    Rafał 24 kwietnia 2012, 9:16

    Wszystko zmierza do tego żebyśmy musieli płacić więcej… niestety

    Leave reply to Seo-Profi anuluj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii