Wyszukiwarka Google

Literówki, synonimy, skróty w kampanii Adwords od teraz domyślnie włączone

W wynikach naturalnych funkcjonuje to już od dawna. Jednak dopiero niedawno Google zdecydowało się na wdrożenie podobnego rozwiązania także i w linkach sponsorowanych.

Do tej pory było tak, że aby nasza reklama wyświetlała się pod hasłem „rowerk dla dzieci” – jak widać jest literówka w pierwszym słowie – to jeżeli nie mieliśmy takiej frazy w naszej kampanii, to reklama Google się po prostu nie wyświetlała. Firmy, które „siedzą po uszy” w linkach wiedziały o tym doskonale i dla swoich Klientów prowadziły kampanie także i ukierunkowane na takie odmiany/błędy, z prostego powodu – konkurencja była tam często tak mała, że wystarczyła mała kwota, aby wyświetlać się wysoko.

Od teraz nie trzeba już tak robić. System wyświetli naszą reklamę także w sytuacjach, gdy użytkownik zamiast poprawnej wersji frazy wpisze jej:

  • literówkę
  • inną liczbę (mnogą/pojedynczą)
  • skrót
  • akronim
  • synonim
  • (inne języki) akcent – np. w niemieckim nie trzeba wpisywać teraz znaku „ü”

Komu się nowe rozwiązanie nie podoba, może wyłączyć te opcję w ustawieniach.

Waszym zdaniem to krok w dobrym kierunku?

Na pewno z punktu widzenia Google tak – więcej klików = więcej przychodów, a co za tym idzie i zysków.

GD Star Rating
loading...
Literówki, synonimy, skróty w kampanii Adwords od teraz domyślnie włączone, Literówki, synonimy, skróty w kampanii Adwords od teraz domyślnie włączone, 10.0 out of 10 based on 3 ratings Literówki, synonimy, skróty w kampanii Adwords od teraz domyślnie włączone

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Łukasz Rajzer 23 kwietnia 2012, 10:41

Spadnie jakość ruchu i zmniejszą się wskaźniki jakości słów kluczowych, a więc będziemy płacić więcej. Użytkownik wpisujący „hotel we Wrocławiu” to nie ten sam użytkownik co wpisuje „chotel we Wrocławiu”. Jestem na NIE!!

Colin 23 kwietnia 2012, 11:04

Waszym zdaniem to krok w dobrym kierunku?

Nie, bo kieruję kampanie wyłącznie na interesujące mnie frazy i jeżeli nie umieściłem jakiejś frazy na liście, to znaczy że jej nie chcę, a nie że zapomniałem dodać. Stawki w AdWords są tak wysokie, że nie mogę sobie pozwolić na niedopasowane do tematyki wejścia z reklam, a fraza w liczbie pojedynczej nie jest na pewno tym samym co w mnogiej, np. [katalogi stron] = [lista katalogów stron] ale nie [katalog stron].

Domyślne ustawienie AdWords już wcześniej były idiotyczne: częściowe dopasowywanie fraz (wpisujesz hotel Kraków, a reklama pojawia się szukającym frazy hotel), włączona reklama w całej sieci partnerskiej, w tym na zaparkowanych domenach i w odtwarzaczach wideo, teraz jeszcze „dokładne dopasowania” czyli [] przed zmianą trudnej do znalezienia opcji są niedokładne.

Seo-Profi 23 kwietnia 2012, 13:00

Mało siedze w Adwords, ale też mi się to nie podoba z punktu widzenia usera/właściciela. Dobrze, że jak napisał Przemek Modrzewski, można to wyłaczyć. Chociaż fakt, że jest domyślnie włączone sprawi, że … mało kto to będzie wyłaczał (inaczej – mniejszość, jak sądzę).

Rafał 24 kwietnia 2012, 9:16

Wszystko zmierza do tego żebyśmy musieli płacić więcej… niestety

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *