Wyszukiwarka Google

Linki witryny (w końcu) są w pełni automatyczne

Zmiana, która miała miejsce tydzień temu, przeszła bez większego echa – przestajemy mieć w Search Console wpływ na to, jakie linki witryny Google wyświetlać będzie w naturalnych wynikach wyszukiwania.

linki-witryny

Jak czytamy w Pomocy Google

Linki do podstron wyświetlamy jedynie pod tymi wynikami, które naszym zdaniem będą przydatne dla użytkownika. Jeśli struktura witryny nie pozwala naszym algorytmom na znalezienie użytecznych linków do podstron albo uznamy, że linki do podstron tej witryny są mało trafne w przypadku danego zapytania użytkownika, nie wyświetlimy ich.

Jest to bardzo przydatna opcja, szkoda tylko, że nie zawsze pokazuje to, co właściciel strony chciałby widzieć :)

I dlatego też o linki witryny sporo osób pytało, pyta i zapewne nadal będzie pytać w dyskusjach, jakie toczą się na forach czy blogach branbżowych – chcąc/próbując znaleźć sposób na to, aby Google wyświetlało inne wyniki. Dotychczas mimo, że w Search Console była dostępna opcja, która pozwalała na wyrażenie swojego, nazwijmy to, niezadowolenia, działaniem algorytmu w tym zakresie, to jednak Google od razu informowało, że zgłaszane sugestie są tylko sugestiami i nie można zagwarantować, że zostaną one uwzględnione – i w praktyce często tak to właśnie wyglądało.

Linki witryny a Search Console

Owszem, można było próbować wpłynąć na algorytm poprzez odpowiednią opcję w Search Console – ale w praktyce wyglądało to tak, że rzadko kiedy działało (Google zresztą podkreślało mocno, że uwagi ze strony użytkowników są tylko uwagami, a ostateczną decyzję i tak podejmuje … algorytm).

Od teraz nie mamy już opcji w Search Console a Google, jak czytamy w Pomocy, automatycznie generuje linki witryny:

Obecnie linki do podstron są generowane automatycznie. Nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem algorytmów generowania linków do podstron i być może będziemy w przyszłości stosować dane otrzymane od webmasterów.

Jak wpłynąć na linki witryny

Mamy możliwość spróbowania wpłynięcia jednak na to, co Google wyświetla w wynikach wyszukiwania – optymalizując odpowiednio naszą stronę

Istnieją jednak najważniejsze wskazówki, których przestrzeganie pozwala poprawić jakość linków witryny. Na przykład w linkach wewnętrznych witryny należy używać tekstów kotwicy i tekstów alt, które zawierają przydatne informacje, są zwięzłe i nie powtarzają się.

A co jak Google nadal będzie wyświetlać “nie to, co trzeba”?

No cóż – nie ma co załamywać rąk; linki witryny są dopasowywane do zapytań; biorąc pod uwagę różne możliwe zapytania, jakie wpisywane są przez osoby poszukujące naszej strony, możliwych układów jest sporo i na pewno i tak nie bylibyśmy w stanie ich wszystkich przewidzieć :)

Jedno jest pewne – jeżeli widzimy coś dziwnego, popatrzmy się na stronę i spróbujmy, bazując na wskazówkach, jakie daje nam Google, poprawić ją tak, aby “nie dać podstaw algorytmowi” do wyświetlania niepożądanych pozycji w linkach witryny.

napisał/a 1338 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *