Wyszukiwarka Google

Konsekwencje używania SWLi w długim okresie czasu

O tym, że systemy wymiany linków maja wpływ na pozycje w SERPach, nie trzeba chyba nikomu mówić. Jednak fakt, że ich używanie jest dobre jedynie w krótkim i średnim okresie czasu, to już „coś”, o czym się w ogóle nie wspomina. Dlaczego?

Powód najważniejszy moim zdaniem to … chęć utrzymania klienta przez firmę SEO oraz spełnienie często „dziwnych” życzeń Klienta. W Polsce firmy zainteresowane pozycjonowaniem swoich stron z reguły nie interesują się metodami, jakie są wykorzystywane przy pozycjonowaniu ich strony. Interesują ich tylko wysokie pozycje – „jak najszybciej i jak najtaniej”. Firmy SEO są zainteresowane takim podejściem, zgodnie z zasadą, że cel uświęca środki. Czy słusznie?

Pozycjonując stronę za pomocą systemów wymiany linków nie zdobywamy do niej żadnych wartościowych odnośników. Oznacza to, że jeżeli konkurencja kładzie duży nacisk na jakość, np. w postaci prowadzenia bloga firmowego o wysokiej zawartości merytorycznej, jednocześnie wzbogaca swoją stronę o unikalną treść, zaś linki pozyskuje  jedynie z tematycznych serwisów, to w długim okresie czasu na pewno wygra. Oczywiście, jest to moje zdanie, jednak obserwując np. spadki w SERPach po 2 czerwca (Mayday), gdzie straciły przede wszystkim strony o niskiej jakości prezentowanego tekstu, uważam, że coś w tym jest. I z niecierpliwością czekam na zapowiadany za kilka miesięcy update algorytmu (znaczący), który ma wnieść zmiany do wyników prezentowanych w wyszukiwarce. Nie wiadomo, czego będzie on dotyczył, ale mam coś dziwne wrażenie, że jego „celem” będą … SWLe.

Wiele osób używa SWLi, wiele osób twierdzi, że dzięki nim można skutecznie pozycjonować strony. Owszem, mają rację. Warto jednak pamiętać o tym, że jak Google „obetnie” takie linki, to witryna „pozycjonowana” od roku czasu z dnia na dzień zostanie bez żadnych linków prowadzących. W sytuacji, gdy algorytm Google opiera się na ilości i jakości linków możemy się domyślać, jakie będą konsekwencje dla strony w SERPach.

Napisałem kilka zdań powyżej, że Google patrzy się nie tylko na ilość linków przychodzących, ale i na ich jakość. Widziałem już wiele stron, do których prowadziło po kilkaset tysięcy (sic!) linków, podczas gdy nad nimi znajdowały sie strony z kilkuset linkami, a nawet mniej. Uważam, że w ten sposób najlepiej zobaczyć wpływ jakości i ilości na wynik strony w indeksie Google.

Wiem, że trudno myśleć w długim okresie czasu. Pamiętajmy jednak, że jak chce się osiągnąć sukces w biznesie, trzeba być konsekwentnym i budować stabilną pozycje na rynku. Niestety, z systemami wymiany linków nam się to na pewno nie uda…

GD Star Rating
loading...
Konsekwencje używania SWLi w długim okresie czasu, Konsekwencje używania SWLi w długim okresie czasu, 9.0 out of 10 based on 1 rating Konsekwencje używania SWLi w długim okresie czasu

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

phelnik 22 lipca 2010, 23:49

Wspominasz w artykule o mayday. To teraz taka ciekawostka – po 2 czerwca strony mi poleciały o kilka pozycji (nie wszystkie). Jakiś tydzien temu w szalenczym tempie powrocily na swoje dawne pozycje. Moje pytanie – dlaczego?;] Czyzby site powracal do normy? Zauwazam powrot liczby wynikow wyrzucajacych przez google dla konkretnych fraz. Jest ich znacznie mniej (niz po mayday). Strony przede mna jada tylko na SWLach, co prawdopodobnie wplynelo na ich spadki. Teraz ja jestem wyzej, lecz wracajac do ubieglego miesiaca, prawdopodobnie passa potrwa okolo tygodnia, i znow w dol. Moze google ma jakies nowe roboty ktore sa wypuszczane co jakis czas ;) jak psy na polowanie, hehe. Czy moze system byl cofniety w czasie, a teraz na nowo mierzy jakosc stron? hyhy. Ma ktos podobne odczucia?

Seo-Profi 23 lipca 2010, 7:17

Chciałbym takie rzeczy wiedzieć :). Moim zdaniem to dopasowywanie się algorytmu do rzeczywistości. Pewnie dostali sygnały, że niektóre strony spadły „nie o tyle, co powinny”, i zaczęli szlifować algorytm. twoje strony są dobre i zadbane, mają unikalną treść – więc wzrosty tylko potwierdzają tę teorię. Obserwuj tych, co jadą na SWLach – jak nie przejdą Ciebie w ciągu miesiąca, to jest szansa, że zmiany poszły w dobrą stronę.
Należy jednak pamiętać o tym, że w Sieci ciągle trwa „walka z Google”. Zaraz mogą powstać – już istnieją – tzw. tematyczne SWLe i linki z nich mogą przez pewien czas mieć wyższą moc od klasycznych SWLi. W długim okresie czasu jednak koszty w końcu ich używania tak się (w moim odczuciu) zwiększą, że łatwiej i taniej wyjdzie stworzyć dobrą stronę, niż „promować” ją poprzez publiczne SWLe

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *