Wyszukiwarka Google

Koniec ery Yahoo Site Explorer’a – co zrobi teraz branża SEO?

Jak można przeczytać na blogu Yahoo w tym roku nastąpi koniec narzędzia, które nadal dla wielu osób związanych z SEO stanowi podstawowe źródło zdobywania informacji o sposobach linkowania konkurencji.

Co będzie dalej? Jak firmy i osoby zainteresowane branżą SEO będą sprawdzać BL – swoje oraz konkurencji?

Na rynku istnieją płatne narzędzia, które robią to znacznie lepiej, jednak z reguły trzeba na to przeznaczyć około 100 USD (SeoMoz – 99USD, MajesticSEO jest tańsze, jednak wówczas mamy bardzo ograniczone pole manewru – środki bardzo szybko się nam wyczerpią).

Zaistniała sytuacja oznacza dla mnie to ni mniej ni więcej tylko dalsze „doroślenie” SEO – trzeba się coraz bardziej starać, aby osiągnąć sukces i samo upychanie słów kluczowych na stronie czy ukrywanie tekstu już nie wystarcza. Podobnie jak klasyczne SWL’e czy Xrumer.

Pewnym rozwiązaniem są specjalistyczne serwisy jak np. giełda linków Prolink, które starają się dostarczyć osobom poszukującym linków zwrotnych ich odpowiednią ilość. Ciężko coś tutaj powiedzieć, serwis działa zbyt krótko na rynku – biorąc jednak pod uwagę, że zabrania umieszczania linków w stopce na pewno jest świadomy błędów, jakie poczynili właściciele klasycznych SWLi – stopka to miejsce, gdzie Google w pierwszej kolejności szuka „podejrzanych linków” – http://www.forum.optymalizacja.com/index.php?s=ee27c6284cf590074279f37fbc586a62&showtopic=110194&st=600&p=884399&#entry884399

Widzę, że mój wpis, w którym ostrzegałem użytkowników systemu o możliwych konsekwencjach z racji jego używania właściciele serwisu, z którymi „miałem przyjemność być w kontakcie” wzięli sobie do serca :)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *