„Z przykrością stwierdzamy, że niektórzy webmasterzy nadal próbują sztuczek na skróty. Podejmujemy więc działania wobec witryn nie przestrzegających zaleceń Google dla webmasterów [http://goo.gl/AFhjr]. Rezultaty naszych działań staną się zapewne widoczne w ciągu kilku dni dla użytkowników wyszukiwarki Google”

Taki fragment zawiera wpis Kaspara na Google+, który może być kolejnym „trzęsieniem ziemi” w polskich SERPach. Pozwalam sobie wkleić poniżej całą wypowiedź Kaspara w tym zakresie, dostępną na jego profilu na Google+.

Warto zwrócić uwagę na fragment, z którego wynika, że Google … potrafi jakoby poradzić sobie z informacją, czy spamerskie linki pozyskał właściciel witryny, czy też „życzliwa konkurencja”. Bardzo ciekawe…

Po dokładnej analizie wszystkich sygnałów nie mamy wątpliwości, że to nie jest konkurencja.

Zachęcam do całościowej lektury…

W ramach otwartego dialogu oraz współpracy z webmasterami ja i Zespół Search Quality chcielibyśmy podzielić się kilkoma detalami na temat naszej ostatniej inicjatywy na polskim rynku mającej na celu polepszenie jakości wyników wyszukiwania w Google. Na początku tego roku podjęliśmy kroki przeciwko kilku witrynom które naszym zdaniem naruszały zalecenia Google [http://goo.gl/LKoas]. Te witryny uczestniczyły w systemach wymiany linków, którę przekazują PageRank, takich jak e-weblink czy gotlink. Korzystanie z SWLi lub pozyskiwanie innych nieorganicznych linków może spowodować spadek pozycji witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania i nie zalecamy takiej strategii. Wówczas wszystkie ukarane witryny zostały powiadomione przez Narzędzia Google dla Webmasterów, tak jak to zawsze robimy w podobnych przypadkach. Niektórzy webmasterzy zmienili swoją strategie, porzucili systemy wymiany linków i zgłosili witryny do ponownego rozpatrzenia. Doceniamy ten fakt i chcielibyśmy podziękować tym, którzy zdecydowali się pomóc nam w polepszeniu jakości wyszukiwania dla polskich użytkowników. Generalnie obserwujemy w polskiej branży internetowej trend w kierunku budowania bazy lojalnych konsumentów zamiast krótkotrwałych prób spamowania. To jest po naszej myśli. Z przykrością stwierdzamy, że niektórzy webmasterzy nadal próbują sztuczek na skróty. Podejmujemy więc działania wobec witryn nie przestrzegajacych zaleceń Google dla webmasterów [http://goo.gl/AFhjr]. Rezultaty naszych działań staną się zapewne widoczne w ciągu kilku dni dla użytkowników wyszukiwarki Google. Z tego względu przygotowaliśmy odpowiedzi na kilka pytań, które zapewne padną:

pytanie: Dlaczego publikujecie tę informację?
odpowiedź: Rozwijając współpracę z webmasterami, dążymy do możliwie jak najbardziej otwartego dialogu. Przykładowo przesyłamy od niedawna wiadomości przez konsolę Narzędzi Google dla Webmasterów do witryn, które zostały rozpoznane jako spam. Ta inicjatywa idzie w tym samym kierunku. Ponieważ wychodzimy z założenia, że zostanie zauważona przez użytkowników, staramy się zapobiec plotkom w naszej branży.

pytanie: Które witryny zostały ukarane?
odpowiedź: Właściciele wszystkich witryn zostali powiadomieni przez Narzędzia Google dla Webmasterów. Nie będziemy jednak publicznie ogłaszać, o które witryny chodzi.

pytanie: Czy tym razem są to witryny tematyczne?
odpowiedź: Nie, są to witryny dotyczyące różnorodnej tematyki.

pytanie: A co jeżeli to konkurencja linkuje z SWLi?
odpowiedź: Po dokładnej analizie wszystkich sygnałów nie mamy wątpliwości, że to nie jest konkurencja.

pytanie: Czy takie akcje mają miejsce tylko na polskim rynku?
odpowiedź: Nie, podobne kroki podejmowaliśmy na innych rynkach, kiedy zachodziła taka potrzeba.

pytanie: Czy to są ręcznie nakładane kary?
odpowiedź: Tak, to są ręcznie nakładane kary.

pytanie: Dlaczego akurat teraz?
odpowiedź: Ta inicjatywa to kolejny element naszej strategii walki z witrynami stosującymi metody pozycjonowania wykraczajace poza wytyczne Google.

pytanie: Dlaczego zostały nałożone kary właśnie na te witryny?
odpowiedź: Koncentrowaliśmy się na spamie, który dotyka użytkowników.

pytanie: Dlaczego mimo walki ze spamem można wciąż znaleźć spamerskie witryny w polskim indeksie Google?
odpowiedź: Walka ze spamem nie jest jednorazowym zadaniem. Uważamy, że jakość wyników wyszukiwania znacznie się polepszyła we wszystkich językach w ciągu ostatnich kilku lat. Co nie oznacza, że nie ma spamu. Użytkowników, którzy natkną się na spam w wynikach wyszukiwania Google, prosimy o zgłoszenia przez ten formularz [http://goo.gl/QyzZC]. Wykorzystujemy je do rozwoju algorytmów, które pomagają kontrolować spam na dużą skalę.

pytanie: Czy powiadomienie webmasterów ma związek z wielkością witryn czy faktem, że są to znane marki?
odpowiedź: Nie, każda w taki sposób ukarana witryna jest powiadamiana przez centrum wiadomości w Narzędziach Google dla Webmasterów [http://goo.gl/FBG5P].

pytanie: Czy są plany kontynuacji walki z witrynami wykorzystującymi systemy wymiany linków przekazujących PageRank?
odpowiedź: Tak, będziemy kontynuowali walkę ze spamem w obronie jakości indeksu Google oraz naszych użytkowników.

pytanie: Co mogą zrobić webmasterzy ukaranych witryn?
odpowiedź: Zmienić swoją strategię zdobywania linków, pozbyć się nienaturalnych linków przychodzących oraz wysłać podanie o ponowne rozpatrzenie przez Narzędzia Google dla Webmasterów [http://goo.gl/xRaeI].

pytanie: Czy nałożone kary z czasem wygasają?
odpowiedź: Tak, jednak może to trwać dość długo. W przypadku spamowych witryn regularnie odnawiamy nieaktywne kary.

pytanie: Czy można wyjść z założenia, że witryny których zgłoszenia o ponowne rozpatrzenie zostały pozytywnie rozpatrzone powrócą na dawne pozycje w wynikach wyszukiwania Google?
odpowiedź: Widoczność tych witryn powróci na taki poziom, na jaki naturalnie zasługują. Należy pamiętać, że Google nie gwarantuje pobierania, indeksowania ani rankingu witryn w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Mamy nadzieję, że nasza inicjatywa z czasem wpłynie na polepszenie jakości polskich wyników wyszukiwania oraz zwiększy popularność jakościowych witryn. Jak zawsze, jesteśmy zainteresowani Waszym zdaniem i otwarci na Wasze sugestie.

Pingwin beta? Jak myślicie, co czeka polskie SERPy tym razem?

Zainteresowanych śledzeniem wątku na G+ odsyłam do źródła.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Zgred 14 maja 2012, 12:56

a żeś DC zafundował :P

Seo-Profi 14 maja 2012, 13:04

Cytat, kolego, cytat –

nie znamy? :)

spamerman 14 maja 2012, 13:02

Adwords Operation :D No to ciekawe, czy pewne ponad 10letnie forum pozycjonujące się od dawna SWLami na tysiące fraz przestanie być konkurencją w mojej niszy na jakiś czas. Wątpię :D I co się stanie z innymi czołowymi portalami w PL?

„pytanie: Które witryny zostały ukarane?
odpowiedź: Właściciele wszystkich witryn zostali, powiadomieni przez Narzędzia Google dla Webmasterów. Nie będziemy jednak publicznie ogłaszać, o które witryny chodzi.”

Czyli znów mnie ominęło? :(

Seo-Profi 14 maja 2012, 13:04

Albo masz szczęście, albo z przekory używasz takiego nicka :)

Paweł 14 maja 2012, 13:14

Taa na pewno są w stanie stwierdzić, że to konkurencja linkuje strońę ;) Jak oni mogą takie pierdoły na żywca ludziom wciskać?!

Seo-Profi 14 maja 2012, 16:27

Dlatego napisałem, że jest to ciekawe. Chociaż mam wrażenie, że czasem nie docenia się sztabu ludzi, który stoi za SQT :)

Mario 14 maja 2012, 13:22

pewnie pingwinek za mało kasy z adwordsa w pl przyniósł to trzeba dowalić ludziom ponownie! Tylko po co pierd… o jakości wyników i chronieniu użytkowników przed spamem? Akurat użytkowników to oni mają głęboko w d…

Baobab 14 maja 2012, 14:00

Pobieraczek do odstrzalu. Mooom, please…

Seo-Profi 14 maja 2012, 16:26

Kaspar na G+ napisał, że mają na niego oko :)

imb 14 maja 2012, 15:26

Mam nadzieję,że szybko uwiną się z tymi SWLami. Od lat denerwuje mnie to, że człowiek spędza masę czasu na wyszukiwaniu stron z autorytetem, na których można umieścić link czy artykuł promujący, a inni wrzucają link w automat i mają to samo. Jednak w końcu zaczynam widzieć plusy. Ani Panda, ani Pingwin nie ruszyły stron moich Klientów. W końcu trud zaczął się opłacać.

annihilator 14 maja 2012, 16:05

„Czy tym razem są to witryny tematyczne? odpowiedź: Nie, są to witryny dotyczące różnorodnej tematyki”. Czyli będzie dokładnie na odwrót – zostaną wycięte głównie witryny z jednej tematyki ;) Jakiej? Podpowiedź: jaka pora roku się zbliża i co jest z nią związane? Oj, stawki w adwordsie znów skoczą :D

Mario 14 maja 2012, 19:56

>czasem nie docenia się sztabu ludzi, który stoi za SQT :)

dobre :D ależ ja ich doceniam: ich upór w wyciąganiu od ludzi kasy na adwords jest naprawdę godny podziwu!

Jedrek 15 maja 2012, 1:56

Ja to sie zastanawiam czy ten cały Kaspar sam wierzy w to co gada. Ten facet jest odrealniony od rzeczywistości. Google niech zacznie wreszcie widzieć ten spam popingwinowy. Spam wylazł jak robactwo na gore wyników, a oni udają ze tego nie widza.

Nice11 1 listopada 2014, 12:44

To prawda. Czasami warto to wziąć pod uwagę.

Leave reply to annihilator anuluj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii