Optymalizacja stron

Kod nagłówka 404 a 410 a Google – jaka jest różnica?

Jak możemy przeczytać w Pomocy Google nagłówki kodu stanu HTTP 404 oraz 410 charakteryzują się następującymi cechami

404 (nie znaleziono)

Serwer nie może znaleźć żądanej strony. Serwer często zwraca ten kod na przykład wtedy, gdy żądanie dotyczy strony, której nie ma na serwerze.

Jeśli w witrynie nie ma pliku robots.txt i stan ten jest wyświetlany na stronie blokowanych URL-i w Narzędziach Google dla webmasterów, to jest to stan prawidłowy. Jeśli jednak w witrynie jest plik robots.txt, a mimo to wyświetlany jest ten stan, plik robots.txt może mieć nieprawidłową nazwę lub znajdować się w niewłaściwym miejscu. (Plik powinien znajdować się w katalogu głównym domeny i nosić nazwę robots.txt).

Jeśli ten stan jest wyświetlany w przypadku URL-i, które Googlebot próbował zindeksować, prawdopodobnie użył on nieprawidłowego linku z innej strony (nieaktualnego lub źle wpisanego).

410 (brak)

Serwer zwraca tę odpowiedź, gdy żądany zasób został trwale usunięty. Jest to odpowiedź podobna do kodu 404 (Nie znaleziono), ale czasami jest używana zamiast kodu 404 w przypadku zasobów, które wcześniej istniały, ale zostały usunięte. Jeśli zasób został trwale przeniesiony, należy użyć kodu 301 w celu określenia nowej lokalizacji zasobu.

Do niedawna różnica między tymi nagłówkami była taka, że 410 było szybsze, ale suma summarum cały proces wyglądał tak samo

Even back when we differentiated between the two, the practical difference was just a very short time-difference, the overall process was the same.

Obecnie jest chyba inaczej. Jak napisał JohMu na Forum Google (z którego pochodzi też powyższy cytat) obecnie

we treat these the same in the meantime

czyli traktujemy je tak samo.

Chociaż z drugiej strony możemy przeczytać, w tym samym wątku (nawet w tej samej wypowiedzi)

Returning a 404 is fine for pages that are permanently removed

czyli 404 jest dobrym rozwiązaniem dla stron, które zostały trwale usunięte z serwisu. I nie ma nic o 410….

Ktoś ma informacje z „innego źródła”, jak to jest – czy „warto używać 410” w sytuacjach, zalecanych w pomocy Google?

GD Star Rating
loading...
Kod nagłówka 404 a 410 a Google - jaka jest różnica?, Kod nagłówka 404 a 410 a Google - jaka jest różnica?, 7.0 out of 10 based on 4 ratings Kod nagłówka 404 a 410 a Google - jaka jest różnica?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *