Wyszukiwarka Google

Kilka wyników w TOP10 nie tylko dla zapytania brandowego

Nie tak dawno, w swoim poście pisałem, jak to jedna domena, teoretycznie, może, dla zapytania brandowego, czyli takiego, w którym wpisujemy w Google nazwę marki, np. „Sony”, zająć całe TOP10.

Ostatnio obserwuję zjawisko, które znacznie rozszerza opisywaną przez Google na swoim blogu nowość.

Tzn. już nie tylko frazy związane z brandem, ale i z wykonywaną działalnością czy wreszcie frazy zwierające w sobie miasto (!) zwracają po kilka wyników dla danej strony w SERPach. Oznacza to nie mnie nie więcej, że … stare, mocne domeny są promowane przez Google bardziej, niżby to się mogło wydawać, chociażby po analizie dosyć długiego wątku na temat nowych zmian znajdującego się na forum Optymalizacja i Pozycjonowanie.

O ile pomysł na promocję brandu uważam za słuszny, o tyle już rozszerzanie takiego rozwiązania o frazy regionalne nie – ponieważ jest to promowanie mocno zasiedziałych marek i utrudnianie dostępu do ruchu z Internetu dla dobrych stron, ale z małym stażem w sieci, czy nawet dobrych stron z dużym stażem, ale nie posiadających takich środków reklamowych na reklamę i marketing co „czołówka”.

Zdaję sobie sprawę, że w biznesie nie ma sentymentów i np. w prasie czy telewizji widzimy reklamy tych firm, które mogą sobie na to pozwolić. Jednak uważam, że Internet to inne medium i takie sytuacje nie mogą mieć miejsca.

A może to jest początek tracenia rynku przez Google? Przy udziale 97,5%, jaki posiada Google w Polsce, jeżeli więcej osób niż ja (a mam sygnały od znajomych, że takie grupowanie regionalnych wyników ich drażni) będzie niezadowolonych z nowych funkcjonalności, zapewne „w końcu” większą część tortu zdobędzie Bing. Nie ma co ukrywać – sytuacja na polskim rynku wyszukiwarek nie jest zdrowa dla internautów.

Poniżej zrzut obrazujący sytuację dla frazy regionalnej.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Marcin Stępień 25 października 2010, 16:35

Silnik wyszukiwarki, jak wszystko co zrobił człowiek, może mieć błędy …

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *