Wyszukiwarka Google

Kilka wyników w TOP10 nie tylko dla zapytania brandowego

Ostatnio pisałem we wpisie, jak to jedna domena, teoretycznie, może, dla zapytania brandowego, czyli takiego, w którym wpisujemy w Google nazwę marki, np. „Sony”, zająć całe TOP10.

Ostatnio obserwuję zjawisko, które znacznie rozszerza opisywaną przez Google na swoim blogu nowość.

Tzn. już nie tylko frazy związane z brandem, ale i z wykonywaną działalnością czy wreszcie frazy zwierające w sobie miasto (!) zwracają po kilka wyników dla danej strony w SERPach. Oznacza to nie mnie nie więcej, że … stare, mocne domeny są promowane przez Google bardziej, niżby to się mogło wydawać, chociażby po analizie dosyć długiego wątku na temat nowych zmian znajdującego się na forum Optymalizacja i Pozycjonowanie.

O ile pomysł na promocję brandu uważam za słuszny, o tyle już rozszerzanie takiego rozwiązania o frazy regionalne nie – ponieważ jest to promowanie mocno zasiedziałych marek i utrudnianie dostępu do ruchu z Internetu dla dobrych stron, ale z małym stażem w sieci, czy nawet dobrych stron z dużym stażem, ale nie posiadających takich środków reklamowych na reklamę i marketing co „czołówka”.

Zdaję sobie sprawę, że w biznesie nie ma sentymentów i np. w prasie czy telewizji widzimy reklamy tych firm, które mogą sobie na to pozwolić. Jednak uważam, że Internet to inne medium i takie sytuacje nie mogą mieć miejsca.

Poniżej zrzut obrazujący sytuację dla frazy regionalnej.

Aktualizacja czerwiec 2018

Minęło ładnych kilka lat i nadal Google potrafi pokazać w wynikach wyszukiwania kilka razy daną domenę dla określonego zapytania. Wiele osób nadal uważa to za błąd

Johna Muellera z Google jednak podkreśla, że to  …. nie jest błąd; sytuacja z kilkoma wynikami dla jednej witryny zależy (jak to już w 2010 roku pisałem) od rodzaju zapytania, jakie użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę

In general, that is not necessarily a mistake. We do sometimes show the same site multiple times in the same search results page. That can be completely normal.

It’s something that depends quite a bit on the queries and the sites involved, but it’s not that we would look at that and say, “This is wrong, a site should only appear once in every search results page.” It can definitely happen that we show one site multiple times.

Jeżeli uważamy jednak, że dla jakiegoś zapytania Google pokazuje zbyt dużo wyników dla danej strony to zawsze możemy to zgłosić do Google

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1379 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Chcesz pozyskiwać więcej Klientów z Google?

Tak, chcę >>

Opinie i Komentarze

Marcin Stępień 25 października 2010, 16:35

Silnik wyszukiwarki, jak wszystko co zrobił człowiek, może mieć błędy …

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *