Wyszukiwarka Google

Kilka wyników w TOP10 nie tylko dla zapytania brandowego

1 Komentarz

Ostatnio pisałem we wpisie, jak to jedna domena, teoretycznie, może, dla zapytania brandowego, czyli takiego, w którym wpisujemy w Google nazwę marki, np. „Sony”, zająć całe TOP10.

Ostatnio obserwuję zjawisko, które znacznie rozszerza opisywaną przez Google na swoim blogu nowość.

Tzn. już nie tylko frazy związane z brandem, ale i z wykonywaną działalnością czy wreszcie frazy zwierające w sobie miasto (!) zwracają po kilka wyników dla danej strony w SERPach. Oznacza to nie mnie nie więcej, że … stare, mocne domeny są promowane przez Google bardziej, niżby to się mogło wydawać, chociażby po analizie dosyć długiego wątku na temat nowych zmian znajdującego się na forum Optymalizacja i Pozycjonowanie.

O ile pomysł na promocję brandu uważam za słuszny, o tyle już rozszerzanie takiego rozwiązania o frazy regionalne nie – ponieważ jest to promowanie mocno zasiedziałych marek i utrudnianie dostępu do ruchu z Internetu dla dobrych stron, ale z małym stażem w sieci, czy nawet dobrych stron z dużym stażem, ale nie posiadających takich środków reklamowych na reklamę i marketing co „czołówka”.

Zdaję sobie sprawę, że w biznesie nie ma sentymentów i np. w prasie czy telewizji widzimy reklamy tych firm, które mogą sobie na to pozwolić. Jednak uważam, że Internet to inne medium i takie sytuacje nie mogą mieć miejsca.

Poniżej zrzut obrazujący sytuację dla frazy regionalnej.

Aktualizacja czerwiec 2018

Minęło ładnych kilka lat i nadal Google potrafi pokazać w wynikach wyszukiwania kilka razy daną domenę dla określonego zapytania. Wiele osób nadal uważa to za błąd

Johna Muellera z Google jednak podkreśla, że to  …. nie jest błąd; sytuacja z kilkoma wynikami dla jednej witryny zależy (jak to już w 2010 roku pisałem) od rodzaju zapytania, jakie użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę

In general, that is not necessarily a mistake. We do sometimes show the same site multiple times in the same search results page. That can be completely normal.

It’s something that depends quite a bit on the queries and the sites involved, but it’s not that we would look at that and say, “This is wrong, a site should only appear once in every search results page.” It can definitely happen that we show one site multiple times.

Jeżeli uważamy jednak, że dla jakiegoś zapytania Google pokazuje zbyt dużo wyników dla danej strony to zawsze możemy to zgłosić do Google

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Marcin Stępień 25 października 2010, 16:35

Silnik wyszukiwarki, jak wszystko co zrobił człowiek, może mieć błędy …

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Google wprowadza kolejne ograniczenia w SERPach – dla domen drugiego i niższego poziomu

Właśnie jeden z najdłuższych wątków w historii Forum Google dla Webmasterów wzbogacił się o bardzo ciekawą uwagę. Otóż zgodnie z...

Zamknij