Filtry, bany, Search Console

Kilka kwestii dotyczących złych linków prowadzących do strony oczami Matta

4 komentarze

Najnowszy filmik z Mattem w pewnym stopniu nawiązuje do sytuacji, o której pisałem niedawno – otrzymywania powiadomienia od Google o nienaturalnych linkach bez jednoczesnego pokazania ich webmasterowi. Moje zdanie w tej kwestii znacie – o ile rozumiem, że dodanie domeny do Narzędzi po raz pierwszy wymaga czasu, aby system pobrał i usystematyzował przypisane do niej dane, o tyle jest rzeczą nie na miejscu wysyłanie powiadomienia o nienaturalnych linkach przy jednoczesnym zmuszeniu właściciela strony do tego, aby czekał na nie – w sytuacji, gdy SQT już je widział. Uważam, że pracownik SQT powinien mieć możliwość”przyspieszenia procesu” – no chyba, że Google coś z tym zrobi.

Na chwilę obecną komunikacja z webmasterami jest często na zasadzie ‚zero/jedynkowej” – zdjęliśmy filtr/podtrzymaliśmy filtr. Chociaż trzeba przyznać, że sukcesywnie wachlarz powiadomień się rozszerza, co jest dobrą oznaką. W dalszym ciągu czekamy na przykłady nienaturalnych linków, które Google miało wysyłać, a o których na razie nie słyszałem – możliwe, że prace się już kończą (nie każda osoba jest w stanie poprawnie zdiagnozować te odnośniki, które szkodzą domenie).

Ciekawe stwierdzenie pada w środku nagrania – otóż do wąskiej grupy stron Google wysyła powiadomienie informujące o tym, że nasze zgłoszenie jest „przetwarzane”; dotyczy to sytuacji, w których strona złamała Wskazówki w wielu punktach, SQT rozpatrzył część RR, jednak nie skończył analizować całej sprawy. Przyznam, że do tej pory nie dostałem takiej informacji.

GD Star Rating
loading...
Kilka kwestii dotyczących złych linków prowadzących do strony oczami Matta, Kilka kwestii dotyczących złych linków prowadzących do strony oczami Matta, 2.9 out of 10 based on 11 ratings Kilka kwestii dotyczących złych linków prowadzących do strony oczami Matta
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Przemek Sztal 17 lipca 2013, 6:26

Jak zwykle, bardzo wymijająca odpowiedź. Z konkretów tylko tyle, że nie ma możliwości dodania przykładów do odpowiedzi na prośbę o ponowne rozpatrzenie i żeby kierować swe kroki na forum dla webmasterów. Mam nadzieję, że opisywane prace nad lepszymi rozwiązaniami zakończą się niebawem :-)

Sebastian Miśniakiewicz 17 lipca 2013, 8:01

Ja także :) Niekiedy brakuje konkretów – o ile informacja o nienaturalnych linkach jest jasna, to już ogólna odpowiedź jest gorsza – trzeba trochę poświęcić czasu, a rozwiązanie problemu niekiedy okayuje się banalne + a cyowiek si dyiwi, e ya to mona dosta filtr…

Mateusz 25 lipca 2013, 21:53

No właśnie. Google ciągle wymaga i jest niedostępne dla przeciętnego człowieka… Mam wrażenie, że tam pracują boty ;)

Krzysiek 26 lipca 2013, 8:14

Korporacja po prostu :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Filtry, bany, Search Console
Nie widać linków przychodzących w Narzędziach dla Webmasterów. Bug?

Może przyjść kiedyś ten moment, kiedy zauważysz spadek strony. Jeżeli nie masz ustawionego powiadomienia o nowych komunikatach na emaila, wchodzisz...

Zamknij