Wyszukiwarka Google

Kiedy zacząć pozycjonowanie „strony w budowie”

Strony internetowe nieskończone, w budowie, nie są zbytnio lubiane przez roboty Google, co też można łatwo wytłumaczyć: „skoro u podstaw algorytmu Google leży prezentowanie użytkownikom jak najlepszych treści merytorycznych, jaką wartość merytoryczną prezentuje strona z napisem „W budowie”?

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest „wrzucenie na serwer” serwisu dopiero wtedy, kiedy będzie on już gotowy – z właściwym układem, dobrą treścią. Taki serwis z pewnością zyska uznanie robotów Google, które chętnie go zaindeksują.

No dobrze. ALE nie zawsze jest sens czekać z publikacją strony do końca prac wdrożeniowych. Bardzo często witryna  powstaje przez kilka tygodni, a nawet miesięcy. Czy warto zatem rezygnować z tego czasu, czy jest sens go tracić? Czy nie lepiej spróbować w jakiś sposób pozyskiwać Klientów? Odpowiedź brzmi: „Warto, jest sens”. Tylko – jak?

W tym miejscu znowu powtórzę swój pogląd, zgodnie z którym pozycjonowanie i optymalizacja stron  kieruje się żelazną logiką, o czym ciągle słyszymy z ust Matta czy Guglarza: „Twórz strony dla użytkowników, nie dla robotów, na samym początku jej istnienia w Sieci dbaj przede wszystkim o jej zgodność z Wytycznymi, a przede wszystkim o jej wysoką jakość merytoryczną”.

I tutaj mamy rozwiązanie pośrednie. W praktyce wdrożenie strony trwa około dwóch miesięcy. Jednak lwią część tego czasu zajmują różnego rodzaju drobne poprawki na stronie, testowanie nowych układów grafiki itp. Wiele firm czeka zatem z publikacją do samego końca – ale nie słusznie. Warto jest umieścić w Internecie podstawową wersję serwisu (kim jesteśmy, co robimy, dlaczego należy wybrać właśnie naszą ofertę itp.), aby w ten sposób informować JUŻ potencjalnych Klientów o naszej stronie. Oczywiście, nie umieszczajmy wersji strony z błędami, śmiesznymi/brzydkimi zdjęciami itp. – przyłóżmy się i potraktujmy tę pierwszą wersję strony jako swoistą wizytówkę firmy, nie jej finalną wersję strony. Po co tracić czas?

I takie też rozwiązanie zdecydowanie polecam :).

GD Star Rating
loading...
Kiedy zacząć pozycjonowanie "strony w budowie", Kiedy zacząć pozycjonowanie "strony w budowie", 4.3 out of 10 based on 3 ratings Kiedy zacząć pozycjonowanie "strony w budowie"

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *