Wyszukiwarka Google

Kiedy zacząć pozycjonowanie „strony w budowie”

Brak komentarzy

Strony internetowe nieskończone, w budowie, nie są zbytnio lubiane przez roboty Google, co też można łatwo wytłumaczyć: „skoro u podstaw algorytmu Google leży prezentowanie użytkownikom jak najlepszych treści merytorycznych, jaką wartość merytoryczną prezentuje strona z napisem „W budowie”?

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest „wrzucenie na serwer” serwisu dopiero wtedy, kiedy będzie on już gotowy – z właściwym układem, dobrą treścią. Taki serwis z pewnością zyska uznanie robotów Google, które chętnie go zaindeksują.

No dobrze. ALE nie zawsze jest sens czekać z publikacją strony do końca prac wdrożeniowych. Bardzo często witryna  powstaje przez kilka tygodni, a nawet miesięcy. Czy warto zatem rezygnować z tego czasu, czy jest sens go tracić? Czy nie lepiej spróbować w jakiś sposób pozyskiwać Klientów? Odpowiedź brzmi: „Warto, jest sens”. Tylko – jak?

W tym miejscu znowu powtórzę swój pogląd, zgodnie z którym pozycjonowanie i optymalizacja stron  kieruje się żelazną logiką, o czym ciągle słyszymy z ust Matta czy Guglarza: „Twórz strony dla użytkowników, nie dla robotów, na samym początku jej istnienia w Sieci dbaj przede wszystkim o jej zgodność z Wytycznymi, a przede wszystkim o jej wysoką jakość merytoryczną”.

I tutaj mamy rozwiązanie pośrednie. W praktyce wdrożenie strony trwa około dwóch miesięcy. Jednak lwią część tego czasu zajmują różnego rodzaju drobne poprawki na stronie, testowanie nowych układów grafiki itp. Wiele firm czeka zatem z publikacją do samego końca – ale nie słusznie. Warto jest umieścić w Internecie podstawową wersję serwisu (kim jesteśmy, co robimy, dlaczego należy wybrać właśnie naszą ofertę itp.), aby w ten sposób informować JUŻ potencjalnych Klientów o naszej stronie. Oczywiście, nie umieszczajmy wersji strony z błędami, śmiesznymi/brzydkimi zdjęciami itp. – przyłóżmy się i potraktujmy tę pierwszą wersję strony jako swoistą wizytówkę firmy, nie jej finalną wersję strony. Po co tracić czas?

I takie też rozwiązanie zdecydowanie polecam :).

GD Star Rating
loading...
Kiedy zacząć pozycjonowanie "strony w budowie", Kiedy zacząć pozycjonowanie "strony w budowie", 4.3 out of 10 based on 3 ratings Kiedy zacząć pozycjonowanie "strony w budowie"
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Dlaczego warto regularnie dbać o treść na stronie

Odpowiedź na tak pytanie jest bardzo prosta i myślę, że ... także całkiem logiczna. Jeżeli będziemy stale dbali o to,...

Zamknij