Optymalizacja stron

Kiedy użyć przekierowania 301, a kiedy canonical tag

Przekierowanie 301 ustawiamy, kiedy chcemy, aby robot wyszukiwarki kierował użytkownika, po wpisaniu  adresu internetowego, od razu na nową stronę. Sytuacja taka może np. mieć miejsce, gdy zmieniamy adres np. sklepu internetowego.

Z różnych powodów decydujemy się na takie działanie. A to udało się nam w końcu kupić odpowiednią domenę i robimy podmianę z domeny „tymczasowej” na docelową.   Albo nasza strona została zbanowana, ponieważ doszło w procesie pozycjonowania do wyraźnego złamania wytycznych Google.  Możemy też chcieć „skorzystać z mocy” naszych innych domen, aby mocniej promować (pozycjonować) naszą docelową stronę.

Niezależnie od powodu, należy, jak tylko mamy taką możliwość, czyli dostęp do starej serwery, zadbać o to, aby istniejące już w Sieci linki do starej strony nadal pracowały dla nas. Jeżeli bowiem tego nie zrobimy, wówczas wiele stracimy: istniejące linki stracą swoją moc, ponieważ będą prowadziły w „nicość”. Po ustawieniu przekierowanie 301 na nową domenę moc tych linków nadal będzie pracować dla nowej strony, co wpłynie korzystanie na pozycję naszej strony w SERPach.

Canonical tag służy natomiast do wskazywania robotowi oryginalnego źródła informacji. Często jest tak, że – zwłaszcza w sklepach internetowych – mamy kilka stron praktycznie nie różniących się między sobą prezentowaną informacją. Jeżeli zależy nam na którejś z nich szczególnie, warto „poinformować” o tym robota, ponieważ wówczas to ta właśnie strona zostanie zaindeksowana i będzie w wyszukiwarce prezentowana osobom poszukujących informacji.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *