Optymalizacja stron

Kiedy użyć przekierowania 301, a kiedy canonical tag

Brak komentarzy

Przekierowanie 301 ustawiamy, kiedy chcemy, aby robot wyszukiwarki kierował użytkownika, po wpisaniu  adresu internetowego, od razu na nową stronę. Sytuacja taka może np. mieć miejsce, gdy zmieniamy adres np. sklepu internetowego.

Z różnych powodów decydujemy się na takie działanie. A to udało się nam w końcu kupić odpowiednią domenę i robimy podmianę z domeny „tymczasowej” na docelową.   Albo nasza strona została zbanowana, ponieważ doszło w procesie pozycjonowania do wyraźnego złamania wytycznych Google.  Możemy też chcieć „skorzystać z mocy” naszych innych domen, aby mocniej promować (pozycjonować) naszą docelową stronę.

Niezależnie od powodu, należy, jak tylko mamy taką możliwość, czyli dostęp do starej serwery, zadbać o to, aby istniejące już w Sieci linki do starej strony nadal pracowały dla nas. Jeżeli bowiem tego nie zrobimy, wówczas wiele stracimy: istniejące linki stracą swoją moc, ponieważ będą prowadziły w „nicość”. Po ustawieniu przekierowanie 301 na nową domenę moc tych linków nadal będzie pracować dla nowej strony, co wpłynie korzystanie na pozycję naszej strony w SERPach.

Canonical tag służy natomiast do wskazywania robotowi oryginalnego źródła informacji. Często jest tak, że – zwłaszcza w sklepach internetowych – mamy kilka stron praktycznie nie różniących się między sobą prezentowaną informacją. Jeżeli zależy nam na którejś z nich szczególnie, warto „poinformować” o tym robota, ponieważ wówczas to ta właśnie strona zostanie zaindeksowana i będzie w wyszukiwarce prezentowana osobom poszukujących informacji.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Czy linki przychodzące mogą zaszkodzić mojej stronie

Bardzo często spotykam się z opinią, że linii przychodzące ze stron łamiących wytyczne Google szkodzą witrynom, do których się kierują. ...

Zamknij