Wyszukiwarka Google

Kiedy Google informuje użytkowników o zmianach w algorytmie

Niektóre osoby może pamiętają, jakie poruszenie wywołała kilka miesięcy temu informacja o wprowadzeniu przez Google nowej wersji algorytmu, tzw. Coffeine. Wiele osób, na różnych forach udowadniało, że jest to coś, co właśnie wchodzi, że widzą różnice w wynikach wyszukiwań dla różnych Data Centre itp. Rzeczywistość jednak okazała się inna.

Google konsekwentnie realizuje politykę informacyjną w zakresie zmian w algorytmie, która brzmi –  najpierw wprowadzamy zmiany a później publikujemy info na ten temat.

Dlatego nie możemy wiedzieć, co ulega zmianie. O tym wiedzą tylko takie osoby jak Matt – i jestem pewien, że wielu chciałoby być na jego miejscu. Dopóki nie poinformują nas o tym, każdy, kto twierdzi, wie, co się zmieniło, w jakim zakresie po prostu … mija się z prawdą.

Nam, „zwykłym” użytkownikom Internetu, pozostaje czytać Wytyczne, odwiedzać fora i … trzymać kciuki za to, aby nasze serwisy znajdowały się wysoko w wynikach wyszukiwania. Oczywiście nie można zapominać o ciężkiej pracy – po Mayday bardzo wyraźnie widać, że jak nigdy dotąd liczy się jakość publikowanego tekstu oraz wysoka zawartość merytoryczna serwisów, na których się on znajduje. Ale umówmy się – w końcu od dawna się o tym mówi, a to, że są takie „rzeczy” jak SWLe, za pomocą których można łatwo pozycjonować strony  no cóż, nadal stoję na stanowisku, że ich dni sa policzone – po 2 czerwca mówię to z jeszcze większą pewnością.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *