Optymalizacja stron

Kiedy Google dopuszcza używanie IFRAME na stronie w programie Adsense

Google zachęca osoby/firmy, które korzystają z programu Adsense do eksperymentowania w celu maksymalizacji zysku – ku zadowoleniu obu stron – wydawcy oraz Google. Niedawno pisałem o tym, że zmieniły się zasady korzystania z usługi Google Adsense i nie można już wyświetlać reklam w IFRAME.

Dlaczego użycie IFRAME jest zabronione? No cóż, wszystko związane jest z wieloma nadużyciami w tym zakresie. Zgodnie z wyjaśnieniem, jakie ukazało się na oficjalnym Blogu Adsense Google do najczęstszych sytuacji łamania zasad programu w zakresie umieszczania reklam w IFRAME należałoby zaliczyć dwie sytuacje:

1) Ramka jest ukryta częściowo – co sprawia, że reklama Google nie wyświetla się cała (można np. upodobnić reklamę do nagłowka strony internetowej). Oczywiście chodzi tutaj też o przypadkowe kliknięcia – użytkownicy klikają w taki „baner”, który nie jest banerem, tylko reklamą Adsense.

2) Reklamy wyświetlają się w towarzystwie treści pobieranych do ramek z innych stron – czyli bez wiedzy właścicieli witryn, z których zaciągana jest treść, a w której to treści znajdują się reklamy Adsense

This type of implementation can allow other sites to frame ads that belong to another site without the publisher’s knowledge.

W swoim stanowisku w sprawie stosowania programu Adsense Google na blogu Adsense dopuściło możliwość użycia IFRAME w specyficznych warunkach – jednak, zgodnie z zasadami programu, jedynie za wyraźną zgodą Google:

We’re aware of certain ad implementations that require the valid use of iframes. As per our program policies, exceptions to our policies are permitted only with authorization from Google.

Patrząc się na nową politykę można łatwo się domyśleć, że częste zjawisko występujące na naszych polskich stronach, w postaci umieszczania reklam obok obrazków czy jako pop-up’y również będzie bardziej karane…

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *