23 października 2011 | Aktualizacja: 13 kwietnia 2020
Wyszukiwarka Google

Kiedy przydaje się analiza nagłówków HTTP

Gdy chcemy sprawdzić, jaki kod jest zwracany w sytuacji, gdy stronę odwiedza Googlebot, a jaki, gdy inny użytkownik.

Niekiedy mamy pewne problemy ze stroną, nie wiemy, czy np. dobrze zastosowaliśmy przekierowanie.

Gdy dzieje się ze stroną coś dziwnego – np. przestała się wyświetlać w Sieci. Dzięki niemu możesz np. sprawdzić, czy czasem przez pomyłkę zamiast przekierowania 301 nie ustawiłeś np. 302.

Niedawno jeden z webmasterów miał tutaj spory problem – okazało się, że po zainstalowaniu „nieautoryzowanej” wtyczki jego strona w ogóle zniknęła z Google. Dopiero wnikliwa analiza, n.in. pod kątem tego, jak stronę widzi Googlebot, a jak normalny użytkownik, doprowadziła do znalezienia powodu bana. To pokazuje, jak bardzo trzeba uważać instalując sobie m.in wtyczki do WordPressa.

Polecam wątek na Forum Google.

Jakim narzędziem sprawdzić nagłówek HTTP

Jest spora grupa narzędzi, płatnych czy bezpłatnych. Do sporadycznego używania polecam httpstatus – za jego pomocą sprawdzimy jednocześnie kilka adresów url

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Jakim narzędziem sprawdzić nagłówek HTTP

6.3103

OPINIE I KOMENTARZE

Wobi 23 października 2011, 15:03

Znamy, znamy :) Istnieje wiele wtyczek do przeglądarek, które umożliwiają sprawdzenie jakim kodem odpowiada serwer oglądanej strony, np. wtyczka do FFx Flagfox oferuje możliwość sprawdzenia nagłówka.

Także w sieci można znaleźć sporo narzędzi online http://www.google.com/search?q=header+checker+tool a większość szanujących się zestawów narzędzi dla webmasterów i SEOmasterów oferuje funkcję „header checker”.

Korzystam z różnych narzędzi, a ulubione to stare narzędzie znamienitego Rexa Swaina, o ile mnie pamięć nie myli dostępne było już pod koniec XX wieku pod zakładką „Header viewer” http://www.rexswain.com/ Narzędzie o tyle istotne, że zostało umieszczone na stronach W3C:

http://www.w3.org/International/questions/qa-headers-charset.pl.php

Kilka przykładów innych narzędzi do sprawdzania nagłówka:

http://www.xml-sitemaps.com/http-headers-viewer.html
http://www.webtoolhub.com/tn561360-http-header-viewer.aspx
http://www.webconfs.com/http-header-check.php
http://www.instantposition.com/http-header-tool.cfm
http://www.webmaster-toolkit.com/http-header-viewer.shtml
http://networktools.nl/services/
http://webtools.live2support.com/header.php
http://www.seoconsultants.com/tools/headers
http://www.webrankinfo.com/english/tools/server-header.php
http://www.searchengineoptimisation.co.uk/seo-tools/header-check.html

Po więcej zapraszam do jakiejś dobrej wyszukiwarki ;)

Leave reply to Wobi anuluj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii