Branża SEO

Jaki slogan stanie się modny w branży SEO po content marketingu i UX?

Mimo, że zmiany wdrażane w algorytmie przez Google ukierunkowane są na ograniczenie możliwości sztucznego wpływania na wyniki wyszukiwania, to nie wszyscy jeszcze zdążyli zauważyć, że promocja strony w Google to proces długotrwały, a efekty widoczne są za pewien (z miesiąca na miesiąc coraz bardziej odległy, ze względu na wspomniane zmiany) okres czasu. Google skutecznie – wręcz z premedytacją – wydłuża cały proces, upewniając się, że dana witryna naprawdę zasługuje na to, aby znaleźć się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Po latach „naśmiewania się z algorytmu” nie słychać już praktycznie w ogóle uwag, że „Google sobie nie radzi” – kolejne aktualizacje skutecznie nauczyły pokory nawet największych „SEO trolli”. Swoistym papierkiem lakmusowym jest rynek usług SEO, na którym widać wyraźną migrację firm SEO ku „Nowemu Światu” – po tym, jak na celowniku algorytmu znalazły się seokatalogi, precle czy spamszeptanka wiele firm przerzuciło się na tzw. content marketing – którym zainteresowanie, jak widać w Google Trends, sięga obecnie zenitu

content marketing w Google Trends - Polska

Wyświetlone wartości odpowiadają łącznej liczbie wyszukiwań hasła w odniesieniu do łącznej liczby wyszukiwań w Google w tym samym czasie. Linia z tendencją zniżkową oznacza, że względna popularność danego hasła spada  (więcej informacji o metodologii znajdziesz tutaj)

Życie pokazało jednak, że w wielu przypadkach Klienci – „przyzwyczajeni” do szybkich efektów, jakie osiągali jeszcze nie tak dawno temu – nie zaakceptowali zmiany. Wysokie koszty związane z publikacją wpisów reklamowych i brak widocznych od razu efektów sprawiły, że widoczny na powyższym wykresie pik publikacji o content marketingu mamy chyba za sobą.

Ponieważ rynek nie lubi pustki należało coś zrobić – i obecnie mamy nowy trend (może powinienem napisać modę?)  -UX – akronim wyrażenia (ang.) user experience – czyli doświadczenie/wrażenia użytkownika, których doświadcza odwiedzając dany serwis internetowy.

Czy jednak UX może zastąpić SEO? 

Moim zdaniem Nie.

Specjalista SEO nie może nagle przebranżowić się i stać się z dnia na dzień specjalistą UX. Aby stać się specjalistą w danej branży należy poświęcić się jej mocno przez długie lata – najpierw zdobywając podstawową wiedzę, aby ją później zweryfikować w praktyce –  się mozolnie zdobywając doświadczenie. Sama ewolucja profilu na Facebooku czy bloga z SEO na UX to za mało, aby być specjalistą UX ….

Rynek usług marketingu internetowego jednak po raz kolejny pokazuje, że nie ma rzeczy niemożliwych. I szkoda mi tylko tych osób, które wybierają specjalistę „SEO-UX” po ilości certyfikatów ze szkoleń czy ilości publikacji na temat UX. Sugerowałbym im poszukać w sieci co było wcześniej – nierzadko okaże się, że takie osoby kiedyś robiły spam marketing, potem przeszły na content marketing, aby teraz pozyskiwać Klientów „na UX’a”. Ba – często można znaleźć wypowiedzi, w których UX jest mocno krytykowany (tak, jak wcześniej krytykowano rozwój organiczny serwisu – który jest częścią składową content marketingu). Czy taka osoba może teraz mówić o sobie, że jest specjalistą UX? – moim zdaniem NIE.

Co będzie po erze UX

Dobre pytanie…

Obserwując trendy na rynku wyszukiwarek plus coraz bardziej rosnącą świadomość Klientów mam dziwne wrażenie, że kolejnej ery … nie będzie; inaczej – nastąpi powrót „do korzeni” – SEO nastawionego na rozwój mierzony ilością wejść na stronę czy zadowoleniem użytkowników z jakości prezentowanych w serwisie treści.

Trend ten widać coraz wyraźniej na rynku – właściciele stron coraz trudniej dają się nabierać na kolejne „bajki marketingowe”

Coraz lepiej rozumiejąc, że jest niemożliwym, aby ktoś za nich wszystko zrobił.

Coraz częściej weryfikują usłyszane informacje czy też otrzymywane oferty.

Wiedzą, że spamszeptanka zabija markę, zamiast jej pomagać.

Są świadomi tego, że bezmyślne publikowanie treści „content marketingowych” nie działa.

Do tego coraz częściej mają wiedzę z zakresu SEO – w zupełności wystarczającą do tego, aby „wyprowadzić z błędu” niejednego „specjalistę”.

Tak … właściciele stron zaczynają w końcu rozumieć, że nie da się promować biznesu w Sieci tylko korzystając z usług firmy SEO/content marketingowej/UXowej – bez dużego zaangażowania w promocję i rozwój ich serwisów. Część osób już to zrozumiało i z usług seowców korzysta na zasadzie doradztwa –  i to jest coś, co moim zdaniem czeka i rynek, i całą branżę w niedalekiej przyszłości.

SEO to proces długotrwały – tak, jak osoba otwierająca warsztat samochodowy nie ma co liczyć przez długi czas na maksymalne obłożenie BEZ ZAANGAŻOWANIA  tak i właściciel sklepu, musi „zakasać rękawy” i wziąć się mocno do pracy – a nie tylko „odstawić sklep do dyspozycji specjalisty”.

PS

Powinienem napisać „nowego-starego specjalisty” :)

GD Star Rating
loading...
Jaki slogan stanie się modny w branży SEO po content marketingu i UX?, Jaki slogan stanie się modny w branży SEO po content marketingu i UX?, 6.3 out of 10 based on 15 ratings Jaki slogan stanie się modny w branży SEO po content marketingu i UX?
napisał/a 1322 artykułów na rzecz Bloga SEO

Działaniami z zakresu SEO zajmuję się nieprzerwanie od 2008 roku - swoje usługi świadczę w Polsce oraz na rynkach anglo- i niemieckojęzycznych. W 2010 roku roku założyłem pierwszego bloga SEO (na którym mam przyjemność Ciebie gościć) skierowanego stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam zmiany w algorytmie oraz publikuję wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google. Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC.

Opinie i Komentarze

Stebo SEO SEM 15 czerwca 2016, 9:23

Co teraz będzie modne? Stawiam na „keyword planning”, hehe ;)

Krystianus Kowalczykus 19 czerwca 2016, 14:07

Skąd tak niska ocena? Wygarniasz wiecznie prosto w świńskie ryje i gówniaki dołują tu ocenę wpisów, to samo robią u pewnego Zgreda ;)

Sebastian Miśniakiewicz 19 czerwca 2016, 17:41

Przyzwyczaiłem się – od początku jasno piszę, że blog jest dla osób, które chcą pracować nad swoją stroną – a nie dla zakompleksionych „specjalistów SEO” :)
Mijają lata i widać, że takie podejście ma sens – wielu „specjalistów SEO” przestało już … robić SEO
Pewnych rzeczy się nie zakrzyczy – z faktami trudno dyskutować :)
PS
A co u Zgreda? Bo ostatnio widzę tam tylko wpisy gościnne – może stąd te niskie oceny :)

M. Sik 5 lipca 2016, 10:07

Panie Sebastianie, proszę się nie zrażać ocenami; Pana UX jest bardzo zadowalający, po prostu X”Specjalistów” cierpi :D

Sebastian Miśniakiewicz 6 lipca 2016, 10:51

Ja się nie zrażam, tylko … nie wiem, jak można tak robić :)
PS
Dzięki za miłe słowa – dzięki takim komentarzom chce się prowadzić bloga :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz inne wpisy z tej kategorii