Wyszukiwarka Google

Jaka powinna być gęstość słów kluczowych na stronie

Wiele osób „pasjonuje się” poszukiwaniem optymalnego wskaźnika zagęszczenia słów kluczowych na stronie. Najczęściej pojawia się wartość 7%, która ma być tę optymalną. Jak jest naprawdę?

Matt jasno mówi, że przy tworzeniu strony należy kierować się jej użytecznością dla Klienta. Udzielając kiedyś wywiadu powiedział: „Your customer is not an algorytm!”, co oznacza, że nie będzie on patrzył się na to, ile razy użyjesz na stronie np. słowa „kredyt hipoteczny”. Wystarczy, że dana fraza znajdzie się na stronie kilka razy (2/3), aby przeglądarka skojarzyła zawartość strony z danym słowem kluczowym.

Należy wspomnieć też w tym miejscu o dwóch innych kwestiach.

Po pierwsze wyszukiwarka jest w stanie łączyć poszczególne składowe słowa kluczowego ze sobą. Tzn. jeżeli na początku strony  znajdzie się wyraz „kredyty”, zaś za jakiś czas „hipoteczne”, to dla Google będzie to już sygnał o zawartości strony – że tematyka jest związana z kredytami hipotecznymi. Oczywiście, im bliżej znajdą się te słowa koło siebie, tym lepiej.

Po drugie język polski jest bardzo specyficzny. O ile w języku angielskim wszystkie rodzaje rzeczownika są z jednym wyjątkiem takie same, o tyle u nas już tak nie jest. Weźmy sobie pod uwagę np. „pozycjonowanie”. Mamy tutaj takie kombinacje, jak „pozycjonowaniu” czy „pozycjonowaniem”. Użycie jednej z dwóch opcji także będzie miało wpływ na promocję strony pod kątem słowa „pozycjonowanie”.

Reasumując: twórzmy teksty na stronie bogate w unikalną treść, zaś słowa kluczowe umieszczajmy w niej „z głową”. Zbyt często jeszcze widzę różnego rodzaju „choinki słowne” na stronach dużych i znanych firm. Może to i pomaga na chwilę obecną, ale w długim okresie czasu na pewno nie. Przykład pierwszy z brzegu – kiedyś meta tag keywords się liczył, po tym, jak został przesadnie nadużywany, już nie jest brany pod uwagę przy tworzeniu rankingu. Jedna rzecz jest niezmienną – „liczy się treść, treść, treść, treść i jeszcze raz treść” – cytując wypowiedź Guglarza z ostatniego SEMCampu, który odbył się w maju br. w Warszawie. Zdaję sobie sprawę, że pójście na skróty jest dobre, ale …  z doświadczenia wiem, że lepiej zadbać o jakość :).

GD Star Rating
loading...
Jaka powinna być gęstość słów kluczowych na stronie, Jaka powinna być gęstość słów kluczowych na stronie, 10.0 out of 10 based on 1 rating Jaka powinna być gęstość słów kluczowych na stronie

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

nlogo.pl 22 listopada 2012, 12:22

W jaki sposób mogę sprawdzić czy danego słowa mam za dużo a innego za mało. Strona to:
http://www.nlogo.pl

Sebastian Miśniakiewicz 22 listopada 2012, 16:31

Nie używam do tego narzędzi, patrze się logicznie na treść na stronie. czasem trzeba dać więcej niż niektórzy mówią, czasami mniej – co z tego, jak % będziesz miał modelowo (pytanie tylko, co to znaczy?), skoro nie będziesz miał konwersji ze strony???
Myśl o konwersjach, nie o jakiś procentach.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *