21 lipca 2011 | Aktualizacja: 4 lutego 2014
Search Console

Od czasu do czasu zdarzają się sytuacje, w których nasza strona spada “nienaturalnie” w wynikach wyszukiwania. W (praktycznie) wszystkich przypadkach za taki stan rzeczy odpowiadają webmasterzy – a to poprzez przypadkowe zablokowanie strony przed robotami Google, a to poprzez nie zastosowanie przekierowania 301 przy przenoszeniu strony na nowy adres/pod nową strukturę adresów url.

Kiedy i jak należy zgłosić stronę do powtórnego rozpatrzenia?

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !

1) Kupiliśmy domenę z nieciekawą historią – dosyć częste zjawisko, zwłaszcza w sytuacji, gdy pozyskujemy je w wyniku przechwytywania. Domena, na której kiedyś znajdowało się np. kilkadziesiąt linków z SWLi rotacyjnych bana ma praktycznie jak w banku. Po czym spamer porzucą ją “dla innej” – co za porównanie… – zaś domena zostaje później kupiona przez niczego świadomego użytkownika, który stawia na niej porządny sklep i … po paru miesiącach pojawia się na Forum Pomocy Google dla Webmasterów z pytaniem, dlaczego jego sklep nie jest widoczny w Google? Rozwiązanie – należy tylko napisać, że kupiliśmy domenę, jesteśmy jej nowym właścicielem i prosimy o przywrócenie jej do indeksu. Można dopisać, że sprawdziliśmy dopiero teraz jej historię. Ważne – rozpatrzenie piszemy po polsku oraz … krótko.

2) Nieświadomie/świadomie używaliśmy systemów wymiany linków

3) Upychaliśmy na stronie słowa kluczowe – nie tak dawno popularny był filtr z tym związany, gdzie webmaster w Narzędziach otrzymywał nawet informację, za co został ten filtr na domenę nałożony.

4) Ukrywaliśmy tekst na stronie

5) Inne kwestie, stanowiące naruszenie Wytycznych Google dla Webmasterów

No dobrze – a kiedy nie należy pisać prośby o ponowne rozpatrzenie?

Ten temat poruszył na swoim blogu Guglarz, ja tylko wypunktuję te sytuacje – osoby zainteresowane szczegółami zapraszam jednak do źródła. Okazuje się bowiem bardzo często, że często nadużywamy tego rozwiązania i wybieramy powtórne rozpatrzenie niepotrzebnie – mogąc rozwiązać problem ze stroną w inny sposób.

Kiedy nie zgłaszać prośby o powtórne rozpatrzenie?

1) Stronę zainfekowało złośliwe oprogramowanie – po usunięciu błędu zgłaszamy stronę i system sam sprawdza, czy przyczyna została usunięta. Jak tak – komunikat w SERPach przestaje się wyświetlać.

2) Problemy z serwerem/problemy ze stroną – w takich sytuacjach zalecana jest np. wizyta na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, gdzie webmasterzy pomogą w rozwiązaniu problemu.

3) Domena “po przejściach” – zaparkowana, wcześniej zaspamowana itp. Zanim zgłosi się prośbę o powtórne rozpatrzenie trzeba “coś z nią zrobić” – tzn. nie zgłaszać pustej strony, tylko postawić serwis, zoptymalizować go chociaż wstępnie – i dopiero wtedy poprosić, pisząc o tym, że jest się nowym właścicielem, o przywrócenie jej do indeksu. Często bowiem zgłaszane są strony zaraz po przejęciu – albo wciąż zaparkowane, albo … puste/w budowie.

Zachęcam do odwiedzenia blogu Kaspara, na którym znajdziemy np. odpowiedź na pytania

  • Czy przy braku złożenia wniosku o rozpatrzenie strona może sama wrócić do indeksu (Tak, ale to trwa)
  • Czy spadek z ostatnich dni to powód od razu do kontaktu z SQT (Nie, najpierw zobaczmy, czy “mogliśmy coś przeskrobać”)
  • Poprawiliśmy stronę i  w odpowiedzi dostaliśmy informację, że … nadal łamie Wytyczne. Co dalej? (nie słać od razu kolejnego wniosku, zrobić jeszcze raz analizę strony – coś tam “nadal tkwi”)

itp. itd.

Warto zadawać pytania – to jest prywatny blog Guglarza, na którym wchodzi on chętnie w interakcje z webmasterami :)

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Jak zgłosić poprawnie do Google stronę do powtórnego rozpatrzenia - a kiedy tego nie robić

    1.0101

    OPINIE I KOMENTARZE

    T 24 września 2013, 14:41

    Jak aktualnie można zgłosić Google problemy z zakupioną domena? Zgłoszenie ponownego rozpatrzenia jest zablokowane, gdy nie ma aktywnych działań ręcznych w panelu GWT?

    Sebastian Miśniakiewicz 24 września 2013, 22:29

    Paweł odpisał Ci na Forum, że zgłosił to do Google. Bardzo dobre pytanie pokazujące problem – dopóki jednak nie podasz adresu to ciężko będzie Ci pomóc, bo jak coś wymaga większych prac, to odkręcanie może potrwać, a jak nie, to podanie domeny pomoże Karolinie przyjrzec się tematowi

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii