Search Console

Jak zgłosić poprawnie do Google stronę do powtórnego rozpatrzenia – a kiedy tego nie robić

Od czasu do czasu zdarzają się sytuacje, w których nasza strona spada „nienaturalnie” w wynikach wyszukiwania. W (praktycznie) wszystkich przypadkach za taki stan rzeczy odpowiadają webmasterzy – a to poprzez przypadkowe zablokowanie strony przed robotami Google, a to poprzez nie zastosowanie przekierowania 301 przy przenoszeniu strony na nowy adres/pod nową strukturę adresów url.

Kiedy i jak należy zgłosić stronę do powtórnego rozpatrzenia?

1) Kupiliśmy domenę z nieciekawą historią – dosyć częste zjawisko, zwłaszcza w sytuacji, gdy pozyskujemy je w wyniku przechwytywania. Domena, na której kiedyś znajdowało się np. kilkadziesiąt linków z SWLi rotacyjnych bana ma praktycznie jak w banku. Po czym spamer porzucą ją „dla innej” – co za porównanie… – zaś domena zostaje później kupiona przez niczego świadomego użytkownika, który stawia na niej porządny sklep i … po paru miesiącach pojawia się na Forum Pomocy Google dla Webmasterów z pytaniem, dlaczego jego sklep nie jest widoczny w Google? Rozwiązanie – należy tylko napisać, że kupiliśmy domenę, jesteśmy jej nowym właścicielem i prosimy o przywrócenie jej do indeksu. Można dopisać, że sprawdziliśmy dopiero teraz jej historię. Ważne – rozpatrzenie piszemy po polsku oraz … krótko.

2) Nieświadomie/świadomie używaliśmy systemów wymiany linków

3) Upychaliśmy na stronie słowa kluczowe – nie tak dawno popularny był filtr z tym związany, gdzie webmaster w Narzędziach otrzymywał nawet informację, za co został ten filtr na domenę nałożony.

4) Ukrywaliśmy tekst na stronie

5) Inne kwestie, stanowiące naruszenie Wytycznych Google dla Webmasterów

No dobrze – a kiedy nie należy pisać prośby o ponowne rozpatrzenie?

Ten temat poruszył na swoim blogu Guglarz, ja tylko wypunktuję te sytuacje – osoby zainteresowane szczegółami zapraszam jednak do źródła. Okazuje się bowiem bardzo często, że często nadużywamy tego rozwiązania i wybieramy powtórne rozpatrzenie niepotrzebnie – mogąc rozwiązać problem ze stroną w inny sposób.

Kiedy nie zgłaszać prośby o powtórne rozpatrzenie?

1) Stronę zainfekowało złośliwe oprogramowanie – po usunięciu błędu zgłaszamy stronę i system sam sprawdza, czy przyczyna została usunięta. Jak tak – komunikat w SERPach przestaje się wyświetlać.

2) Problemy z serwerem/problemy ze stroną – w takich sytuacjach zalecana jest np. wizyta na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, gdzie webmasterzy pomogą w rozwiązaniu problemu.

3) Domena „po przejściach” – zaparkowana, wcześniej zaspamowana itp. Zanim zgłosi się prośbę o powtórne rozpatrzenie trzeba „coś z nią zrobić” – tzn. nie zgłaszać pustej strony, tylko postawić serwis, zoptymalizować go chociaż wstępnie – i dopiero wtedy poprosić, pisząc o tym, że jest się nowym właścicielem, o przywrócenie jej do indeksu. Często bowiem zgłaszane są strony zaraz po przejęciu – albo wciąż zaparkowane, albo … puste/w budowie.

Zachęcam do odwiedzenia blogu Kaspara, na którym znajdziemy np. odpowiedź na pytania

  • Czy przy braku złożenia wniosku o rozpatrzenie strona może sama wrócić do indeksu (Tak, ale to trwa)
  • Czy spadek z ostatnich dni to powód od razu do kontaktu z SQT (Nie, najpierw zobaczmy, czy „mogliśmy coś przeskrobać”)
  • Poprawiliśmy stronę i  w odpowiedzi dostaliśmy informację, że … nadal łamie Wytyczne. Co dalej? (nie słać od razu kolejnego wniosku, zrobić jeszcze raz analizę strony – coś tam „nadal tkwi”)

itp. itd.

Warto zadawać pytania – to jest prywatny blog Guglarza, na którym wchodzi on chętnie w interakcje z webmasterami :)

GD Star Rating
loading...
Jak zgłosić poprawnie do Google stronę do powtórnego rozpatrzenia - a kiedy tego nie robić, Jak zgłosić poprawnie do Google stronę do powtórnego rozpatrzenia - a kiedy tego nie robić, 1.0 out of 10 based on 1 rating Jak zgłosić poprawnie do Google stronę do powtórnego rozpatrzenia - a kiedy tego nie robić

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

T 24 września 2013, 14:41

Jak aktualnie można zgłosić Google problemy z zakupioną domena? Zgłoszenie ponownego rozpatrzenia jest zablokowane, gdy nie ma aktywnych działań ręcznych w panelu GWT?

Sebastian Miśniakiewicz 24 września 2013, 22:29

Paweł odpisał Ci na Forum, że zgłosił to do Google. Bardzo dobre pytanie pokazujące problem – dopóki jednak nie podasz adresu to ciężko będzie Ci pomóc, bo jak coś wymaga większych prac, to odkręcanie może potrwać, a jak nie, to podanie domeny pomoże Karolinie przyjrzec się tematowi

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *