Search Console
21 lipca 2011

Od czasu do czasu zdarzają się sytuacje, w których nasza strona spada „nienaturalnie” w wynikach wyszukiwania. W (praktycznie) wszystkich przypadkach za taki stan rzeczy odpowiadają webmasterzy – a to poprzez przypadkowe zablokowanie strony przed robotami Google, a to poprzez nie zastosowanie przekierowania 301 przy przenoszeniu strony na nowy adres/pod nową strukturę adresów url.

Kiedy i jak należy zgłosić stronę do powtórnego rozpatrzenia?

1) Kupiliśmy domenę z nieciekawą historią – dosyć częste zjawisko, zwłaszcza w sytuacji, gdy pozyskujemy je w wyniku przechwytywania. Domena, na której kiedyś znajdowało się np. kilkadziesiąt linków z SWLi rotacyjnych bana ma praktycznie jak w banku. Po czym spamer porzucą ją „dla innej” – co za porównanie… – zaś domena zostaje później kupiona przez niczego świadomego użytkownika, który stawia na niej porządny sklep i … po paru miesiącach pojawia się na Forum Pomocy Google dla Webmasterów z pytaniem, dlaczego jego sklep nie jest widoczny w Google? Rozwiązanie – należy tylko napisać, że kupiliśmy domenę, jesteśmy jej nowym właścicielem i prosimy o przywrócenie jej do indeksu. Można dopisać, że sprawdziliśmy dopiero teraz jej historię. Ważne – rozpatrzenie piszemy po polsku oraz … krótko.

2) Nieświadomie/świadomie używaliśmy systemów wymiany linków

3) Upychaliśmy na stronie słowa kluczowe – nie tak dawno popularny był filtr z tym związany, gdzie webmaster w Narzędziach otrzymywał nawet informację, za co został ten filtr na domenę nałożony.

4) Ukrywaliśmy tekst na stronie

5) Inne kwestie, stanowiące naruszenie Wytycznych Google dla Webmasterów

No dobrze – a kiedy nie należy pisać prośby o ponowne rozpatrzenie?

Ten temat poruszył na swoim blogu Guglarz, ja tylko wypunktuję te sytuacje – osoby zainteresowane szczegółami zapraszam jednak do źródła. Okazuje się bowiem bardzo często, że często nadużywamy tego rozwiązania i wybieramy powtórne rozpatrzenie niepotrzebnie – mogąc rozwiązać problem ze stroną w inny sposób.

Kiedy nie zgłaszać prośby o powtórne rozpatrzenie?

1) Stronę zainfekowało złośliwe oprogramowanie – po usunięciu błędu zgłaszamy stronę i system sam sprawdza, czy przyczyna została usunięta. Jak tak – komunikat w SERPach przestaje się wyświetlać.

2) Problemy z serwerem/problemy ze stroną – w takich sytuacjach zalecana jest np. wizyta na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, gdzie webmasterzy pomogą w rozwiązaniu problemu.

3) Domena „po przejściach” – zaparkowana, wcześniej zaspamowana itp. Zanim zgłosi się prośbę o powtórne rozpatrzenie trzeba „coś z nią zrobić” – tzn. nie zgłaszać pustej strony, tylko postawić serwis, zoptymalizować go chociaż wstępnie – i dopiero wtedy poprosić, pisząc o tym, że jest się nowym właścicielem, o przywrócenie jej do indeksu. Często bowiem zgłaszane są strony zaraz po przejęciu – albo wciąż zaparkowane, albo … puste/w budowie.

Zachęcam do odwiedzenia blogu Kaspara, na którym znajdziemy np. odpowiedź na pytania

  • Czy przy braku złożenia wniosku o rozpatrzenie strona może sama wrócić do indeksu (Tak, ale to trwa)
  • Czy spadek z ostatnich dni to powód od razu do kontaktu z SQT (Nie, najpierw zobaczmy, czy „mogliśmy coś przeskrobać”)
  • Poprawiliśmy stronę i  w odpowiedzi dostaliśmy informację, że … nadal łamie Wytyczne. Co dalej? (nie słać od razu kolejnego wniosku, zrobić jeszcze raz analizę strony – coś tam „nadal tkwi”)

itp. itd.

Warto zadawać pytania – to jest prywatny blog Guglarza, na którym wchodzi on chętnie w interakcje z webmasterami :)

GD Star Rating
loading...
Jak zgłosić poprawnie do Google stronę do powtórnego rozpatrzenia - a kiedy tego nie robić, Jak zgłosić poprawnie do Google stronę do powtórnego rozpatrzenia - a kiedy tego nie robić, 1.0 out of 10 based on 1 rating Jak zgłosić poprawnie do Google stronę do powtórnego rozpatrzenia - a kiedy tego nie robić
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

T 24 września 2013, 14:41

Jak aktualnie można zgłosić Google problemy z zakupioną domena? Zgłoszenie ponownego rozpatrzenia jest zablokowane, gdy nie ma aktywnych działań ręcznych w panelu GWT?

Sebastian Miśniakiewicz 24 września 2013, 22:29

Paweł odpisał Ci na Forum, że zgłosił to do Google. Bardzo dobre pytanie pokazujące problem – dopóki jednak nie podasz adresu to ciężko będzie Ci pomóc, bo jak coś wymaga większych prac, to odkręcanie może potrwać, a jak nie, to podanie domeny pomoże Karolinie przyjrzec się tematowi

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *