30 października 2010
Wyszukiwarka Google

Na forach można przeczytać wiele o tym, że po ostatnich zmianach wyniki organiczne przenieszały się z mapkami do tego stopnia, że jest rzeczą niemożliwą wskazać je na stronie.

Tymczasem jest to możliwe. Jak zatem odróżnić obecne wyniki organiczne od wpisów stricte “mapkowych”?

Otóż sprawa jest prosta – wpisy takie mają dobrze nam znane linki “Kopia” oraz “Podobne”.

Zachęcam do sprawdzenia – nawet jak na stronie mamy kilkanaście wpisów, to “takich” będzie tylko 10.

Google po prostu połączyło wpis z mapki z organikiem, jeżeli na pierwszej stronie występował y one jednocześnie.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Google dla Webmasterów.

    OPINIE I KOMENTARZE

    intigr 2 listopada 2010, 9:40

    “Google po prostu połączyło wpis z mapki z organikiem, jeżeli na pierwszej stronie występował y one jednocześnie”
    nie zgadzam się mam wiele przypadków że wynik organiczny mojego klienta i wynik z mapki są razem na pierwszej stronie. Ba nawet podstrona jeszcze się załapuje.

    Seo-Profi 2 listopada 2010, 11:16

    Nie wszędzie jeszcze widać nowe/testowane SERPy. Faktycznie, trafiają się jeszcze często “stare wersje”.

    Entuzjasta 3 listopada 2010, 11:52

    Niestety nie do końca działa ten sposób, gdyż nie zawsze mamy linki “Kopia” oraz “Podobne” w wynikach organicznych.

    Przykładowo mogą być to strony, które nie chcą być cachowane, np. zobacz site:poznan.gazeta.pl
    Inny przykład to pliki pdf, xls, które w wynikach mogą się znaleźć – często jest tak, że nie mają ani linku “Kopia” ani “Podobne” :-/

    Seo-Profi 3 listopada 2010, 11:59

    Pisałem o tym niedawno w komentarzach :)
    Co do pliku – nie pomyślałem o tym, ale … kto pozycjonuje się na pliki do ściągania? Ja przynajmniej nie słyszałem.
    Oczywiście sprawą otwartą jest “interpretacja” nowych wyników przez Klienta, nie przez firmy SEO…

    Entuzjasta 3 listopada 2010, 12:06

    Pozycjonowanie na pliki oczywiście nie, ale czasami mogą się one znaleźć przed pozycjonowaną stroną, a wtedy nie zostaną one uwzględnione jako pozycja ;) A więc Twoja strona będzie wyżej ;)

    W jakich komentarzach o tym pisałeś? ;)

    Seo-Profi 3 listopada 2010, 12:56

    W tym samym wątku, kilka komentarzy wyżej…
    Nie powiem, masz rację – wrzucenie mapek “w organiki” trochę namieszało – to już programiści będą się też głowić, jak to uwzględnić w programach monitorujących pozycje.
    Chociaż ostatnio widzę dla niektórych fraz z powrotem stare wyniki, więc … zobaczymy, czy to tylko testy, czy rzeczywistość :)

    Leave reply to Seo-Profi anuluj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii