Wyszukiwarka Google
7 lipca 2010
seo - optymalizacja stron internetowych

seo - optymalizacja stron internetowychNajnowszy film na kanale WebmasterHelp pojawia się w momencie, kiedy coraz większa ilość dyskusji na polskim Forum Google dotyczy możliwości osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce przy zastosowaniu jedynie technik white hat SEO (czyli działań zmierzających do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce zgodnych z Wytycznymi Google dla Webmasterów) – czy się da, czy warto, czy jest sens itp.

Pytanie zadane w tej materii Mattowi brzmi: „W jaki sposób strona, znajdując się w branży zdominowanej przez „spamerów”, może walczyć o wysokie pozycje w wyszukiwarce  w sytuacji, gdy Google zajmuje miesiące zapoznanie się ze spam raportami a w międzyczasie do indeksu wchodzą kolejne strony, używające technik black hat SEO?”

Odpowiadając na pytanie Matt podkreśla coś, o czym nie mówi się Klientom, których strony promowane są tylko/głównie metodami black hat SEO .

Podstawowa różnica pomiędzy stroną promowaną poprzez white hat SEO a black hat SEO jest taka, że w pierwszym przypadku o sukcesie możemy myśleć w dłuższym okresie czasu – przy czym ten sukces jest stabilny. Strony promowane metodami black hat SEO są natomiast nastawione na osiągnięcie sukcesu szybciej, ALE w krótkim okresie czasu okresie: liczonym w dniach, tygodniach, może paru miesiącach. Nie dłużej.

Skąd te różnice? Odpowiedź jest prosta – używając technik black hat SEO nie inwestujemy żadnych środków w budowanie dobrej strony – tylko (moja interpretacja) przejadamy je. To, o czym warto wiedzieć przy tworzeniu strony zgodnie z Wytycznymi jest to, że stosując się do nich budujemy stronę, która, jak to nazywa Matt „przetrwa próbę czasu.”  Budujemy stronę, która dzięki pracy włożonej w jej promocję i rozbudowę zapewni sobie pozycję, dzięki której będzie mogła być „tylko lepiej widoczna w Sieci.” Strony promowane metodami black hat SEO będą (czy się to nam podoba, czy nie) wypadać z indeksu. Możliwe, że będą w stanie (w krótkim okresie czasu) konkurować z naszą witryną. Podkreślmy jednak jedną rzecz wyraźnie – w krótkim okresie czasu.

Google zachęca (tak odbieram wypowiedź Matta) to dbania o to, aby na „naszym podwórku” nie było stron promujących się metodami black hat SEO. Jeżeli w niszy, wokół której kręci się tematyka strony, nagle pojawia się sporo stron promujących się spamerskimi metodami, warto zgłosić spam report – ponieważ „Google oczekuje na taki sygnał i … reaguje na niego odpowiednio.” Hm – czyżby oznaczało to położenie większej uwagi na spam raporty? Zobaczymy…

Tworząc wartościową stronę nie należy jednak myśleć tylko o tym, aby zamieszczać na niej przydatne informacje, ale .. aby także myśleć o ich promocji w Sieci, o tym, w jaki sposób poinformujemy internautów o zawartości naszej witryny. Jak zaczniemy myśleć i działać w ten sposób, to strona będzie stawać się bardziej znana i ludzie będą ją odwiedzać nie tylko dlatego, że wejdą na nią poprzez wyszukiwarkę klikając w wyniki w TOP3, ale zaczną ją po prostu …  regularnie odwiedzać. Dzięki temu będziemy w stanie skutecznie walczyć ze stronami z naszej niszy/branży promującymi się metodami black hat SEO (jak dla mnie ewidentne potwierdzenie twierdzenia, że „content is the king”).

Na koniec bardzo ciekawa uwaga, stosunkowo mało moim zdaniem zakorzeniona w polskim Internecie, a która, jeżeli zastosujemy ją w praktyce sprawi, że w długim okresie czasu nasza strona będzie w stanie wygrać ze „spamerami”. Jeżeli mamy jakąś bardzo konkurencyjną frazę, znajdującą się w  bardzo konkurencyjnym obszarze, to nie ma sensu walczyć z konkurencją frontalnie. Matt zaleca wyszukanie sobie obszaru w obrębie danej tematyki, który nie jest jeszcze „zajęty przez spamerów”, aby następnie poprzez sukcesywne budowanie treści i zdobywanie przez naszą stronę reputacji „przemieszczać” się w stronę bardziej konkurencyjnych obszarów. Metodą małych kroków będziemy w stanie zajmować kolejne obszary, aby w końcu móc bezpośrednio konkurować ze stronami „mocnymi” w najbardziej konkurencyjnych obszarach Internetu.

Takie wyniku nie uzyskalibyśmy zaczynając od razu konkurować bezpośrednio. Przynosi to jednak świetne efekty w długim okresie czasu – i o tym warto pamiętać. Mamy zresztą na to liczne przysłowia: „Bez pracy nie ma kołaczy” czy „Nie od razu Kraków zbudowano” :).

GD Star Rating
loading...
Jak walczyć o wysokie pozycje w Google jedynie za pomocą white hat SEO, Jak walczyć o wysokie pozycje w Google jedynie za pomocą white hat SEO, 10.0 out of 10 based on 2 ratings Jak walczyć o wysokie pozycje w Google jedynie za pomocą white hat SEO
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *