Wyszukiwarka Google
13 czerwca 2010

Niekiedy w wynikach wyszukiwania nie pojawia się nam, jako opis strony, ani tekst użyty przez nas w tagu description, ani tekst będący fragmentem tekstu znajdującego się na naszej stronie. Jakiś czas temu czytałem taką wypowiedź, gdzie internauta od dłuższego już czasu głowił się nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Co się okazało?

Otóż jakiś czas temu dodał swoją stronę do katalogu DMOZ. Po sprawdzeniu kodu strony użytkownika, okazało się, że posiada ona taki oto tag:

<meta name="robots" content="ODP">

I to było „to”. Wyszukiwarka po prostu pobierała opis serwisu z Projektu i wstawiała go do wyników wyszukiwania.

Teraz już poszło szybko. Wystarczyło przerobić tag na

<meta name="robots" content="NOODP">

który uniemożliwiał robotom pobieranie opisu z Open Directory Project – i już w wynikach zaczęło się pojawiać coś innego.

Oczywiście, musi upłynąć trochę czasu, zanim zmiana ta zostanie wprowadzona w życie. Jeżeli zaś już się to stanie, zaś w wynikach wyszukiwania robot będzie przedstawiał „nie to, co byśmy chcieli”, wówczas zachęcam do dokonania zmian na stronie – i obserwacji, jak to wpłynie na prezentacje naszej firmy w wynikach wyszukiwania. Wiem, że wymaga to czasu i cierpliwości, ale … nie ma nic za darmo :).

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii