Wyszukiwarka Google

Jak uniemożliwić wyświetlanie się w wynikach opisów pobranych z katalogu DMOZ (Open Directory Projekt)

Niekiedy w wynikach wyszukiwania nie pojawia się nam, jako opis strony, ani tekst użyty przez nas w tagu description, ani tekst będący fragmentem tekstu znajdującego się na naszej stronie. Jakiś czas temu czytałem taką wypowiedź, gdzie internauta od dłuższego już czasu głowił się nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Co się okazało?

Otóż jakiś czas temu dodał swoją stronę do katalogu DMOZ. Po sprawdzeniu kodu strony użytkownika, okazało się, że posiada ona taki oto tag:

<meta name="robots" content="ODP">

I to było „to”. Wyszukiwarka po prostu pobierała opis serwisu z Projektu i wstawiała go do wyników wyszukiwania.

Teraz już poszło szybko. Wystarczyło przerobić tag na

<meta name="robots" content="NOODP">

który uniemożliwiał robotom pobieranie opisu z Open Directory Project – i już w wynikach zaczęło się pojawiać coś innego.

Oczywiście, musi upłynąć trochę czasu, zanim zmiana ta zostanie wprowadzona w życie. Jeżeli zaś już się to stanie, zaś w wynikach wyszukiwania robot będzie przedstawiał „nie to, co byśmy chcieli”, wówczas zachęcam do dokonania zmian na stronie – i obserwacji, jak to wpłynie na prezentacje naszej firmy w wynikach wyszukiwania. Wiem, że wymaga to czasu i cierpliwości, ale … nie ma nic za darmo :).

GD Star Rating
loading...
Jak uniemożliwić wyświetlanie się w wynikach opisów pobranych z katalogu DMOZ (Open Directory Projekt), Jak uniemożliwić wyświetlanie się w wynikach opisów pobranych z katalogu DMOZ (Open Directory Projekt), 5.0 out of 10 based on 2 ratings Jak uniemożliwić wyświetlanie się w wynikach opisów pobranych z katalogu DMOZ (Open Directory Projekt)

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *