Wyszukiwarka Google

Jak Twitter wpływa na ranking i indeksację stron w Google

Jak wiadomo od niedawna Google uwzględnia linki z mediów społecznościowych (Twitter, Facebook) przy tworzeniu SERPów. Pisałem o tym stosunkowo niedawno, przedstawiając wypowiedź Matta na temat tego, że Google uwzględnia media społecznościowe do tworzenia swojego indeksu.

Co to jednak w praktyce oznacza?

Ciekawy artykuł ukazał się na SEOMoz’ie dotyczący wpływów tweetów na pozycję strony w Google. Konkluzja po jego lekturze jest taka, że Google używa sygnałów z tych mediów (praktycznie) tylko do … wspomagania indeksowania stron, których one dotyczą, nowych postów na blogach itp.

Przeprowadzono 6 testów – jak zauważyłem największa różnica w pozycjach była związana z … brakiem indeksacji danego artykułu. W dodatku, nie była to jakaś konkurencyjna fraza

Wnioski?

W krótkim okresie czasu tweety wpływają pozytywnie na szybką indeksację nowych treści na stronie.

Autor przeprowadzał testy w krótkich okresach czasu. Moim zdaniem jednak w długim okresie czasu strona może zwiększyć dzięki tweetom reputację w oczach Google, ponieważ oprócz szybszej indeksacji zyskasz dodatkowy ruch na stronie.

Jeżeli zatem piszesz bloga, pamiętaj o jego integracji z Facebookiem, Twitterem czy Blipem (jak jest u mnie).

Zainteresowane osoby odsyłam do oryginału.

GD Star Rating
loading...
Jak Twitter wpływa na ranking i indeksację stron w Google, Jak Twitter wpływa na ranking i indeksację stron w Google, 10.0 out of 10 based on 1 rating Jak Twitter wpływa na ranking i indeksację stron w Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Adam 27 maja 2011, 10:59

z tym ruchem to prawda, dobrze zaprojektowana strona fanowska pozwala na dodanie do serwisu kilkunastu czy też kilkudziesięciu odwiedzin dziennie

Dawid 30 maja 2011, 9:19

Ja moge powiedzieć, ze moja strona fanowska ma 3200 fanów i generuje dziennie 50 wejść na stronę www. Więc dużo nie jest, ale zawsze coś. A teraz PYTANIE?.. czy pingować strone fanowską i twittera?

Seo-Profi 30 maja 2011, 9:51

Nową stronę wystarczy zgłosić do Narzędzi, aby została zaindeksowana.
Pingowanie moim zdaniem ma sens jak coś tylko dla nowych stron – ale trzeba pamiętać o tym, że jak witryna będzie kiepska, to potem może „ot tak” wylecieć” z indeksu. Na forach można znaleźć wiele przykładów na to, że szybka indeksacja nie zawsze oznacza długi pobyt w SERPach…. Dobry serwis – o dobrej strukturze i zawartości – nie będzie potrzebował nigdy pingowania – oczywiście w długim okresie czasu.
Pingowanie też sprawdza się przy początkowym stadium istnienia strony, gdzie zależy nam na szybkiej indeksacji nowych treści – i tutaj WordPress jest tego doskonałym przykładem.

Aneta 10 czerwca 2011, 22:53

Świetny artykuł i sama prawda z niego płynie, micro blogi oraz wysokiej klasy serwisy społecznościowe pozytywnie wpływają na reputację w oczach Google, dziękuję za artykuł i pozdrawiam.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *