Wyszukiwarka Google
27 maja 2011

Jak wiadomo od niedawna Google uwzględnia linki z mediów społecznościowych (Twitter, Facebook) przy tworzeniu SERPów. Pisałem o tym stosunkowo niedawno, przedstawiając wypowiedź Matta na temat tego, że Google uwzględnia media społecznościowe do tworzenia swojego indeksu.

Co to jednak w praktyce oznacza?

Ciekawy artykuł ukazał się na SEOMoz’ie dotyczący wpływów tweetów na pozycję strony w Google. Konkluzja po jego lekturze jest taka, że Google używa sygnałów z tych mediów (praktycznie) tylko do … wspomagania indeksowania stron, których one dotyczą, nowych postów na blogach itp.

Przeprowadzono 6 testów – jak zauważyłem największa różnica w pozycjach była związana z … brakiem indeksacji danego artykułu. W dodatku, nie była to jakaś konkurencyjna fraza

Wnioski?

W krótkim okresie czasu tweety wpływają pozytywnie na szybką indeksację nowych treści na stronie.

Autor przeprowadzał testy w krótkich okresach czasu. Moim zdaniem jednak w długim okresie czasu strona może zwiększyć dzięki tweetom reputację w oczach Google, ponieważ oprócz szybszej indeksacji zyskasz dodatkowy ruch na stronie.

Jeżeli zatem piszesz bloga, pamiętaj o jego integracji z Facebookiem, Twitterem czy Blipem (jak jest u mnie).

Zainteresowane osoby odsyłam do oryginału.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Adam 27 maja 2011, 10:59

z tym ruchem to prawda, dobrze zaprojektowana strona fanowska pozwala na dodanie do serwisu kilkunastu czy też kilkudziesięciu odwiedzin dziennie

Dawid 30 maja 2011, 9:19

Ja moge powiedzieć, ze moja strona fanowska ma 3200 fanów i generuje dziennie 50 wejść na stronę www. Więc dużo nie jest, ale zawsze coś. A teraz PYTANIE?.. czy pingować strone fanowską i twittera?

Seo-Profi 30 maja 2011, 9:51

Nową stronę wystarczy zgłosić do Narzędzi, aby została zaindeksowana.
Pingowanie moim zdaniem ma sens jak coś tylko dla nowych stron – ale trzeba pamiętać o tym, że jak witryna będzie kiepska, to potem może „ot tak” wylecieć” z indeksu. Na forach można znaleźć wiele przykładów na to, że szybka indeksacja nie zawsze oznacza długi pobyt w SERPach…. Dobry serwis – o dobrej strukturze i zawartości – nie będzie potrzebował nigdy pingowania – oczywiście w długim okresie czasu.
Pingowanie też sprawdza się przy początkowym stadium istnienia strony, gdzie zależy nam na szybkiej indeksacji nowych treści – i tutaj WordPress jest tego doskonałym przykładem.

Aneta 10 czerwca 2011, 22:53

Świetny artykuł i sama prawda z niego płynie, micro blogi oraz wysokiej klasy serwisy społecznościowe pozytywnie wpływają na reputację w oczach Google, dziękuję za artykuł i pozdrawiam.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii