Etyka branży SEO

Jak tępić spamerów list mailingowych zasypujących skrzynki „nieofertami” – przykład Marketing360.pl

Dzisiaj po raz kolejny dostałem „super propozycję” wysłaną z bazy danych Marketing360.pl, firmy, która na stronie mówi o sobie:

Dlaczego warto:

  • korzystając ze zintegrowanego systemu unikniesz problemów z konfliktami pomiędzy pojedynczymi narzędziami,
  • zaawansowane technologicznie i przyjazne narzędzia,
  • używając systemu stale poszerzasz grupę swoich klientów i zwiększasz sprzedaż,
  • oszczędzasz pieniądze korzystając z wszystkich potrzebnych Ci narzędzi w jednym pakiecie,
  • redukujesz pracę ręczną potrzebną do prowadzenia działań marketingowych w Internecie,
  • oszczędzasz czas, jaki poświęcił byś na kontakty z wieloma firmami oferującymi pojedyncze produkty,
  • współpracujesz z Polskim przedsiębiorstwem o ugruntowanej pozycji na rynku,
  • otrzymujesz profesjonalne i bezpłatne doradztwo specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego.

A ten email wyglądał sobie ot tak:

 

Na końcu emaila oczywiście standardowy dopisek:

Niniejszy mail stanowi zapytanie o wyrażenie zgody na przesłanie informacji handlowej zgodnie z Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (z dnia 18.07.2002 Dz. Nr 144 poz.1204). Jednocześnie informuję, że Państwa dane adresowe zostały pozyskane z publicznych zasobów z sieci Internet.

Kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo.Rzetelna firma powinna sprawdzić KAŻDY adres – a nie rzucać spamem „naokoło jak leci”.

Miara się przebrała i chyba zacząć to gdzieś zgłaszać – jak ktoś przejdzie się kilka razy do Sądu, to może zacznie się bardziej przykładać dos wojej pracy i szanować cudzy czas.

Czy ma ktoś opracowaną jakąś skuteczną metodę walki ze spamem? Przecież to jest jawne zaśmiecanie skrzynki i dziwię się, że firma taka jak Benhauer, do której należy system, kupuje adresy emailowe „nie wiadomo skąd” a potem jej klienci zasypują mnie „kefirkami”.

GD Star Rating
loading...
Jak tępić spamerów list mailingowych zasypujących skrzynki "nieofertami" - przykład Marketing360.pl, Jak tępić spamerów list mailingowych zasypujących skrzynki "nieofertami" - przykład Marketing360.pl, 5.5 out of 10 based on 6 ratings Jak tępić spamerów list mailingowych zasypujących skrzynki "nieofertami" - przykład Marketing360.pl

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Wilk 23 sierpnia 2011, 19:05

Polecam wysłanie nagłówków do SpamCopu. Szybko i bezproblemowo, oni już potem wysyłają info do ISP.

Seo-Profi 23 sierpnia 2011, 19:20

http://www.spamcop.net – o tym mówisz? Jak to działa w praktyce? Blokują dane IP, gdzie jest baza np.?

Wilk 24 sierpnia 2011, 8:27

Przy rejestracji podają ci specjalnie sformatowany adres e-mail, na który późnieuj wysyłasz im na kopię spamu (razem z nagłówkiem, najlepiej jako załącznik .eml). Zgłoszenie takie możesz wysylac z dowolnego adresu, niekoniecznie tego, na ktory się rejestrowałeś. Jest jednak ograniczenie, żeby spam był świeży (bodaj 48 albo 72 godziny). Dokonują analizy nagłowka (m.in. czy nie jest spreparowany), a nastepnie otrzymujesz na maila link do raportu.

W raporcie masz spis adresów, na ktore może być wysłane zgłoszenie (ISP, hostingodawca skrzynki itd.). Teraz możesz albo samemu wysłać tam skargę albo po prostu kliknij „wyślij”.

W drugim przypadku SpamCop wysyła raport ze spamu z dodatkowymi informacjami. Jeśli kilkukrotnie dany ISP / hostingodawca będzie go ignorować, adres zostanie dodany do różnych RBLi (z bazy samego SpamCopu też korzysta sporo serwerów – w sumie ich lista jest jedną z najpopularniejszych na świecie) i w konsekwencji klienci takiego „spamfriendly” ISPa będą na części serwerów pocztowych silniej filtrowani, co może się przyczynić do późniejszego ich od odpływu do firm, które tak bardzo u siebie spamerów nie tolerują. Tak wiec bez względu na to, czy gościa zablokują czy nie, jakiś skutek będzie.

Oczywiście nie zaszkodzi niezależnie od spamcopu i tak takiej firmie napisać co sie o nich sądzi. Możliwe, że mailing szedł nie bezposrednio od nich, a od jakieś agencji zewnetrznej – niech wiedzą, że ludzie są wkurzeni.

Zawsze możesz tez rzucić temat spamera na grupie usenetowej pl.internet.mordplik. Siedzą tam administratorzy rożnych serwerów i przeglądając nagłóki spamów chętnie dodaja do filtrów na swoich serwerach.

Seo-Profi 24 sierpnia 2011, 8:42

Super, WIlk – więlkie dzięki za tak obszerną sytuację. A zatem – spamerzy, miejcie się na baczności :)
Na mordpliku mogę widzę wklejać, co chcę – najlepiej opis oraz adres skąd przyszedł email.
Czyli mówisz, że te dwa narzędzia mogą namieszać firmom od wysyłki emailingów?
To, co się w Polsce dzieje, to przechodzi ludzkie pojęcie – najgorsze jest przedstawienie oferty i … info, że … to nie była oferta. Rzadko ktoś przesyła takie prawdziwe zapytanie na przesłanie oferty – z reguły od razu umieszcza w niej jej zajawkę, bezczelnie kłamiąc, że jest to zgodne z prawem…

A powiedz mi – zgłaszałeś kiedyś jakiegoś spamera np. na Policję czy do innej instytucji? Chyba dopóki się tego nie będzie robić, to będzie walka z wiatrakami. Jak mundurowi zapukają do niego rano w niedzielę, może zmieni sposób uprawiania e-biznesu…

Wilk 24 sierpnia 2011, 9:25

Nie zgłaszałem, ograniczałem się do spamcopa i czasem bezposredniego kontaktu z firmą lub jej usługodawcą. Ale słyszałem o takich sytuacjach. Choćby na przykład to:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,200-zl-kary-za-spam,wid,5025643,wiadomosc.html?ticaid=1ce61 (tu akurat kara niewielka)

Z grubszych spraw ostatnia było trochę hałasu wokół czegoś takiego:
http://olgierd.bblog.pl/tag,jan;zarski,22999.html

Była tez kiedyś jakaś firma, która dostała kilka tysiecy zł kary, ale było to łądnych parę lat temu i już nie pamietam szczegółów.

O więcej tkaich spraw musiałbyś popytać na mordpliku.

Faktem jest, że same RBLe kompletnie spamerów nie blokują, ale z pewnością utrudniaja im życie i wymuszają na hostingodawcach reagowanie.

Rafał Mróz 24 sierpnia 2011, 11:37

SpamCop jest rzeczywiście dobry na takie maile. Sam z niego korzystam i udało mi się „zaszkodzić” kilku spamerskim firmom, do tego stopnia, że ich hostingowcy odszukali do mnie namiary i dzwonili z prośbą o „wycofanie” mojego zgłoszenia do RBL. A to, przy wykorzystaniu SpamCopa wcale nie jest proste. Taki admin musi się sporo natrudzić, żeby usunąć swoje IP, bo bazy często się ze sobą replikują.

Wilk 24 sierpnia 2011, 12:46

Tym bardziej, że tam jest też stosowana zasada poszerzanej skali. Najpierw idzie IP, a jak to nie pomoże i jest powtórka z rozrywki, to potem ląduje cała pula.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *