2 września 2021
Optymalizacja stron
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista SEO

Umieszczając na swojej stronie odpowiednie dane uporządkowane pomagamy nie tylko Google lepiej zrozumieć zawartość strony, ale także możemy liczyć na bonus, w postaci lepszej prezentacji strony w wynikach wyszukiwania. W pierwszym przypadku zwiększa się prawdopodobieństwo zajęcia wyższej pozycji w Google, w drugim widoczność na liście wyników w wyszukiwarce (dodatkowe elementy to szansa na wyższy CTR).

W jaki sposób poprawić widoczność w wyszukiwarce np. sklepu i uzyskać w wynikach wyszukiwania dodatkowe informacje, takie jak np. :

  • ocena produktu,
  • cena
  • stan magazynowy?

albo dla wpisu na blogu dodatkowe, interaktywne (na poziomie wyników wyszukiwania) informacje tej postaci?

 

Krok 1 – test wyników z elementami rozszerzonymi

Na początku należy sprawdzić, jakie wyniki z elementami rozszerzonymi Google można wygenerować dla strony.

Po wprowadzeniu w odpowiednim narzędziu online jej adresu – link do narzędzia dowiemy się, czy obsługuje ona wyniki z elementami rozszerzonymi; jeżeli tak będzie, zobaczymy odpowiedni komunikat

i będziemy mogli przejść do kolejnego kroku, w którym dokonamy weryfikacji poprawność implementacji schema.org.

Krok 2 – walidator znaczników schema.org

Po wprowadzeniu adresu analizowanej strony w narzędziu zostaną nam zaprezentowane stosowne informacje, np. tej postaci:

gdzie każda sekcja, po rozwinięciu, przybliży nam więcej szczegółów odnośnie implementacji schema.org w analizowanej stronie:

Dzięki temu osoba, która odpowiada za obsługę techniczną naszej strony, będzie mogła sprawdzić , czy jej praca została wykonana zgodnie z aktualnymi standardami schema.org –  w przypadku błędów system wyświetli informacje o błędach czy ostrzeżeniach.

Przydatne informacje

  • pamiętaj, że to Google decyduje o tym, czy dane zapisane w znacznikach pojawią się w wynikach wyszukiwania. Jeżeli strona zaliczy testy, ale w wyszukiwarce nie widać zmian, bądź cierpliwy – zwłaszcza w przypadku nowej domeny;
  • koniecznie dodaj swoją stronę do Search Console – będziesz mógł w sekcji “Ulepszenia” testować na żywo stronę oraz widzieć, czy Google widzi problemy związane z implementacją schema.org;
  • od 2019 roku artykuły nie “dostaną ocen” w wynikach wyszukiwania, jednak można system obejść i dopasować stronie oceny zarezerwowane dla produktów – odradzam takie praktyki;
  • jeżeli jesteś fanem WordPressa uważaj na wtyczki – nawet wtyczka ciesząca się dużą popularnością i posiadająca wysokie oceny może zablokować generowanie danych zawartych w schema.org w wynikach wyszukiwania;
  • chcesz wiedzieć więcej? – odwiedź witrynę Google i zobacz informacje przygotowane przez wyszukiwarkę – https://developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data
Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii