11 sierpnia 2009 | Aktualizacja: 29 listopada 2021
Wyszukiwarka Google
wyszukiwarka
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista SEO

Bardzo często właścicielom firm wydaje się, że ich witryna nie jest zaindeksowana w Google, ponieważ  nie znajdują jej w wyszukiwarce. Tymczasem często brak możliwości znalezienia strony w Google związany jest z problemami natury technicznej, jak np. błędna implementacja tagu kanonicznego – i dlatego warto oddzielić kwestię zaindeksowania strony od jej widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Aby sprawdzić, czy dana domena znajduje się w indeksie Google należy użyć komendy site:nazwa_domeny – bardzo ważne jest, aby nie wstawiać spacji między operatorem a nazwą domeny. Jeśli witryna jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania adresu URL witryny w Google, oznacza to, że jest uwzględniona w indeksie wyszukiwarki.

Może zdarzyć się też, że domeny nie widzimy, mimo, że jeszcze niedawno było inaczej. Może to być spowodowane tym, że została ona usunięta z indeksu z powodu naruszenia Wytycznych Google dla Webmasterów. Co to wtedy zrobić?

Wbrew różnym opiniom, że Google nie informuje nigdy o naruszeniu Wytycznych, właściciel domeny,  zweryfikowanej w Narzędziach Google dla Webmasterów, otrzyma poprzez Centrum wiadomości informację o naruszeniu wytycznych. Może się tak nie stać jeszcze w przypadku, gdy strona narusza wytyczne w bardzo, ale to bardzo rażący sposób – ukryty tekst, do tego Systemy Wymiany Linków, brak treści poza reklamami Adsense, treść skopiowana z innych witryn – chyba wystarczy już wymieniania naruszeń :).

Właściciel domeny, dzięki informacji o naruszeniu Wytycznych, będzie miał możliwość usunięcia wszelkich “niedoróbek”, zaś po ich usunięciu i upewnieniu się, że strona jest zgodna z Wytycznymi dla Webmasterów, zgłosić prośbę o przywrócenie jej do indeksu.

Dowiedz się, jak pozyskiwać więcej klientów z Google poprzez swoją stronę.

Zapisz się na newsletter

Na start otrzymasz aż cztery ebooki, dzięki którym dowiesz się:

1) Dlaczego strona może być niewidoczna w Google?
2) Jak wybrać firmę SEO?
3) O co musisz zapytać firmę SEO?
4) Jakie błędy popełniają klienci firm SEO?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii