Wyszukiwarka Google
11 sierpnia 2009

Bardzo często na zdarza się, że właścicielom firm wydaje się, że ich witryna nie jest zaindeksowana w Google, ponieważ … jej nie widzą po wpisaniu do wyszukiwarki. Tymczasem często jest całkiem inaczej i warto w tym miejscu jasno oddzielić kwestię widoczności strony od jej zaindeksowania.

Aby sprawdzić, czy dana domena znajduje się w indeksie Google należy użyć komendy site:nazwa_domeny – bardzo ważne jest, aby nie wstawiać spacji między operatorem a nazwą domeny. Jeśli witryna jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania adresu URL witryny w Google, oznacza to, że jest uwzględniona w indeksie wyszukiwarki.

Może zdarzyć się też, że domeny nie widzimy, mimo, że jeszcze niedawno było inaczej. Może to być spowodowane tym, że została ona usunięta z indeksu z powodu naruszenia Wytycznych Google dla Webmasterów. Co to wtedy zrobić?

Wbrew różnym opiniom, że Google nie informuje nigdy o naruszeniu Wytycznych, właściciel domeny,  zweryfikowanej w Narzędziach Google dla Webmasterów, otrzyma poprzez Centrum wiadomości informację o naruszeniu wytycznych. Może się tak nie stać jeszcze w przypadku, gdy strona narusza wytyczne w bardzo, ale to bardzo rażący sposób – ukryty tekst, do tego Systemy Wymiany Linków, brak treści poza reklamami Adsense, treść skopiowana z innych witryn – chyba wystarczy już wymieniania naruszeń :).

Właściciel domeny, dzięki informacji o naruszeniu Wytycznych, będzie miał możliwość usunięcia wszelkich „niedoróbek”, zaś po ich usunięciu i upewnieniu się, że strona jest zgodna z Wytycznymi dla Webmasterów, zgłosić prośbę o przywrócenie jej do indeksu.

Należy pamiętać, aby „nie przeginać”. Google z pewnością zapisuje wszystkie takie podania. Dlatego odradza się np. prosić o przywrócenie strony do indeksu, ponieważ nasza witryna używała SWLi na stronie, następnie po jej przywróceniu do indeksu, znowu od razu podpinania systemu wymiany linków na tej samej stronie –  może się to skończyć bardzo szybko już trwałym banem na daną domenę, czego nikomu nie życzę.

GD Star Rating
loading...
Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana w Google, Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana w Google, 7.8 out of 10 based on 10 ratings Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana w Google
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *