Wyszukiwarka Google

Jak sprawdzić czy miał miejsce update w algorytmie Google

Brak komentarzy

Zmiana w algorytmie potrafi ALBO pozytywnie wpłynąć na stronę  (generując dodatkowe odwiedziny z wyszukiwarki) ALBO  – odwrotnie – sprawić, że ruch z naturalnych wyników wyszukiwania spadnie (niekiedy nawet i do zera).

Nie każdy ma możliwość obserwować zmian, jakie zachodzą w wyszukiwarce, na dużej ilości stron – najczęściej jesteśmy właścicielem jednej strony, garstka osób posiada parę serwisów, z których i tak część jest nowych, część starych; jedne były pozycjonowane złymi linkami, inne mają mało treści, jeszcze inne odwrotnie, są stare i zadbane. Takich przypadków jest wiele i dlatego nawet, jak mamy kilka stron to nie zawsze zauważymy na nich wpływ danego updatu algorytmu.

Narzędzia do badania zmian zachodzących w algorytmie Google

Na szczęście dla osób, które chcą lepiej wiedzieć, jak ewoluuje widoczność ich serwisów w Google, z pomocą przychodzą serwisy, które analizują widoczność stron pod tysiące fraz, przedstawiając jej zmiany w formie wykresów, za pomocą których pasjonaci, wpatrując się w spadki i wzrosty, próbują znaleźć odpowiedź na pytanie, czy ich serwis został pozytywnie (nadzieja) lub negatywnie (obawa) dotknięty zmianami w algorytmie Google.

Osoby związane z branżą o takich narzędziach wiedzą i z nich korzystają (mam nadzieję). Zachęcam dlatego do zapoznania się z poniższymi narzędziami właścicieli stron.

Mozcast

Dane prezentowane w Mozcast nawiązują do temperatury – innymi słowy im jest cieplej i bardziej burzowo tym wzrasta prawdopodobieństwo zaistnienia zmian w algorytmie – np. dla 29 lipca mamy prezentowaną taką oto grafikę:

Ponieważ mówimy o pogodzie to i wykres nawiązuje do niej (niebieski kolor):

 

Mozcast, w przeciwieństwie do innych narzędzi, ma dosyć rozwinięty mechanizm działania – dlatego zainteresowanych odsyłam do źródła :)

Algoroo

Kolejnym narzędziem jest Algoroo –  dane prezentowane na wykresie dotyczą Google.com oraz Google.com.au – istnieje też możliwość rozbicia wyników na dekstop oraz mobile

Wykres powstaje na bazie ok 17.000 fraz, dla których sprawdzane są pozycje do 10 strony w wynikach wyszukiwania (do 100 pozycji)

SERPmetrix

SERPmetrix obrazuje zmiany dotyczące rynku amerykańskiego – należy podkreślić, że oprócz Google możemy obserwować dodatkowo zmiany zachodzące w Bingu. W porównaniu do wcześniejszych narzędzi SERPmetrix daje możliwość skorzystania ze zgromadzonych danych za pośrednictwem API

Accuranker

Kolejne narzędzie, Accuranker, prezentuje zmiany zachodzące w Google bazując na … tygrysie – im „zwierzak” jest bardziej zdenerwowany, tym mamy do czynienia z większymi fluktuacjami w wynikach wyszukiwania :)

Baza danych, na podstawie której generowany jest wykres,  obejmuje 30.000 losowo wybranych słów, podzielonych 50/50 między desktop i mobile. Punktem wyjścia jest ilość zmian adresów url widocznych do 100 pozycji dla danego słowa kluczowego w stosunku do poprzedniego dnia – ilość tych zmian dzieli się przez 100 i tak powstaje „tygrysi” wykres :)

RankRanger

Wykres w RankRanger powstaje na bazie ponad 10.000 słów kluczowych – dane prezentowane są na dwóch wykresach – osobno dla desktopa oraz wyników mobilnych

Adwanced WEB RANKING

W przypadku tego narzędzia mamy do czynienia z podobną bazą danych (około 11.000 słów kluczowych) – kolor wykresu zmienia się od zielonego (mało zaobserwowanych zmian) do czerwonego (duże prawdopodobieństwo zmiany w algorytmie).

SEMrush

Ostatnie narzędzie, które chciałbym przedstawić, SemRush, wyróżnia się prezentując dodatkowe informacje o danych użytych do tworzenia wykresu – wskazując np. na ilość stron opartych na HTTPS (na dzień 29 lipca strony oparte na https to już 81,30% ogółu analizowanych stron)

PS

Jeżeli pominąłem jakieś ciekawe narzędzie proszę o komentarz, dodam je do zestawienia.

GD Star Rating
loading...
Jak sprawdzić czy miał miejsce update w algorytmie Google, Jak sprawdzić czy miał miejsce update w algorytmie Google, 10.0 out of 10 based on 2 ratings Jak sprawdzić czy miał miejsce update w algorytmie Google
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
szybkość
Szybkość działania strony wpływa na szybkość i skalę jej indeksowania w Google

Myśląc o szybkości wczytywania strony mamy na uwadze szybkość wczytywania jej poszczególnych podstron. Jest wiele opracowań (do wyszukania w Google),...

Zamknij