Wyszukiwarka Google
8 listopada 2012
Duplicate Content

Duplicate ContentBardzo ciekawy artykuł przeczytałem właśnie odnośnie sposobów radzenia sobie z czymś, co fachowo jest określane pojęciem duplicate content – zaś „po polsku” możemy nazwać to powielaniem treści.

Poniżej przedstawiam najważniejsze kwestie, jakie zostały w nim poruszone. Niektóre wskazówki są, wiele osób bardziej związanych z SEO zapewne powie, banalne – ale ostatnio widzę, że coraz częściej, że nie zwracamy uwagi właśnie na „elementarne podstawy”.

Nie można też zapominać o tym, że nie każdy musi wiedzieć, co to jest duplicate content – ale już wiedza odnośnie tego, jak go uniknąć – na pewno jest wskazana.

Jak szybko zorientować się, że możemy mieć problem z duplicate content w obrębie serwisu

  1. stan stopnia zaindeksowania serwisu -nasza strona liczy 500 stron, zaś Narzędzia pokazują zaindeksowanych np. 2000 – taka sytuacja powinna obudzić w nas dzwonek alarmowy.
  2. zdublowane meta tagi czy title widoczne w Narzędziach – należy jasno jednak podkreślić, że nie zawsze chodzi o powielenie treści;  dokładna analiza danych pozwala też zdiagnozować inne problemy. Pamiętajmy też, że dane te nie do końca są aktualne, Google nie aktualizuje ich na bieżąco, zdarzają się (spore niekiedy) poślizgi w updacie widocznych wskazań.

Jak unikać wystąpienia zjawiska powielenia treści?

Zadajmy sobie kilka (znowu) prostych pytań, które zweryfikujmy w praktyce

  1. Czy używam tagu kanonicznego na stronie?
  2. Czy posiadam, oprócz wersji statycznych stron, także i takie przeznaczone do druku? Jak tak – patrz punkt 1.
  3. Czy zawartość strony można sortować? Jak tak – patrz punkt 1.
  4. Czy na stronie są filtry? Jak tak – patrz punkt 1.

Kiedy duplicate content powstaje „sam z siebie” (przykłady)

  1. CMS posiada dwa rodzaje adresów – nieprzyjazne wyszukiwarkom (/produkt?id=1737) oraz te przyjazne, tzw. proste (product/meskie-buty-do-biegania)
  2. programy afiliacyjne – adresy http://www.youdomain.com?affid=12 – kierujące do strony głównej serwisu z wykorzystaniem adresu naszej domeny – to też może sprawić problem
  3. bazowanie na opisach produktów dostarczanych przez producentów właścicielom sklepów internetowych (oj, od kiedy to już znamy…)

Zachęcam do zapoznania się z całością wpisu :)

GD Star Rating
loading...
Jak radzić sobie z duplicate content? Jak namierzać zduplikowane treści?, Jak radzić sobie z duplicate content? Jak namierzać zduplikowane treści?, 5.4 out of 10 based on 13 ratings Jak radzić sobie z duplicate content? Jak namierzać zduplikowane treści?
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *