Search Console

Jak poprawnie zweryfikować kupioną od kogoś domenę w Narzędziach Google dla Webmasterów

domena internetowaMiałem ostatnio do czynienia z domeną, która została odkupiona od innej osoby. Wcześniej była zweryfikowana w Narzędziach Google dla Webmasterów starego właściciela. Nowy właściciel uzyskał do niej dostęp ograniczony, aby zapoznać się ze statystykami – normalna sytuacja.

Po sfinalizowaniu transakcji domena została usunięta z Narzędzi starego właściciela – co nie spowodowało zmiany jej statutu u nowego właściciela. Myślałem, że może należy usunąć i dodać ja raz jeszcze do Narzędzi – nic z tych rzeczy. Oczywiście plik weryfikacyjny, bo taka metoda była w użyciu, był właściwy. Profil Google Analytics także nie był już powiązany ze starym właścicielem domeny. Zatem – o co chodzi?

Rozwiązanie znajdowało się…. na innej stronie. Aby zweryfikować siebie jako nowego właściciela domeny nie wchodzimy na główną stronę Narzędzi, ale na stronę, na której zarządzamy zweryfikowanymi właścicielami witryny. I to tutaj dodajemy domenę.

I to było rozwiązanie – „nowa/stara” domena pojawiła się w Narzędziach, już bez „dopisku” o ograniczonym dostępie. Warto pamiętać o tym adresie :)

Szkoda, że nie zrobiłem wcześniej testu, czy można dodać tą samą domenę drugi raz do Narzędzi – u innej osoby, w sytuacji, gdy znajduje się już w Narzędziach u kogoś innego. O ile się nie mylę, to chyba nie ma z tym problemu – wgrywamy po prostu drugi plik weryfikacyjny i po sprawie; ktoś może potwierdzić?

GD Star Rating
loading...
Jak poprawnie zweryfikować kupioną od kogoś domenę w Narzędziach Google dla Webmasterów, Jak poprawnie zweryfikować kupioną od kogoś domenę w Narzędziach Google dla Webmasterów, 5.8 out of 10 based on 4 ratings Jak poprawnie zweryfikować kupioną od kogoś domenę w Narzędziach Google dla Webmasterów

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *