Search Console
20 stycznia 2013

domena internetowaMiałem ostatnio do czynienia z domeną, która została odkupiona od innej osoby. Wcześniej była zweryfikowana w Narzędziach Google dla Webmasterów starego właściciela. Nowy właściciel uzyskał do niej dostęp ograniczony, aby zapoznać się ze statystykami – normalna sytuacja.

Po sfinalizowaniu transakcji domena została usunięta z Narzędzi starego właściciela – co nie spowodowało zmiany jej statutu u nowego właściciela. Myślałem, że może należy usunąć i dodać ja raz jeszcze do Narzędzi – nic z tych rzeczy. Oczywiście plik weryfikacyjny, bo taka metoda była w użyciu, był właściwy. Profil Google Analytics także nie był już powiązany ze starym właścicielem domeny. Zatem – o co chodzi?

Rozwiązanie znajdowało się…. na innej stronie. Aby zweryfikować siebie jako nowego właściciela domeny nie wchodzimy na główną stronę Narzędzi, ale na stronę, na której zarządzamy zweryfikowanymi właścicielami witryny. I to tutaj dodajemy domenę.

I to było rozwiązanie – „nowa/stara” domena pojawiła się w Narzędziach, już bez „dopisku” o ograniczonym dostępie. Warto pamiętać o tym adresie :)

Szkoda, że nie zrobiłem wcześniej testu, czy można dodać tą samą domenę drugi raz do Narzędzi – u innej osoby, w sytuacji, gdy znajduje się już w Narzędziach u kogoś innego. O ile się nie mylę, to chyba nie ma z tym problemu – wgrywamy po prostu drugi plik weryfikacyjny i po sprawie; ktoś może potwierdzić?

GD Star Rating
loading...
Jak poprawnie zweryfikować kupioną od kogoś domenę w Narzędziach Google dla Webmasterów, Jak poprawnie zweryfikować kupioną od kogoś domenę w Narzędziach Google dla Webmasterów, 5.8 out of 10 based on 4 ratings Jak poprawnie zweryfikować kupioną od kogoś domenę w Narzędziach Google dla Webmasterów
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii