Branża SEO
27 czerwca 2014

Niektóre osoby dostały właśnie emaila o poniższej treści

Zdobądź pierwsze miejsca w Google,

dzięki katalogowi produktów i usług!

Zobacz krótkie video, na którym krok po kroku pokazujemy, jak dodać i nazwać produkt lub usługę, tak aby po czterech dniach zdobyć pierwsze miejsce w Google!

Poznaj sekret wysokich pozycji w Google!

Mailing jest kierowany do zarejestrowanych użytkowników serwisu Firmy.net. Zawiera film instruktażowy, który pokazuje użytkownikom posiadającym wizytówkę w Firmy.net jak ją uzupełnić, aby „zająć pierwsze miejsce w Google”.

Oglądnąłem i ja ten film. Muszę szczerze przyznać, że jestem pod wrażeniem. Spodziewałem się „takiej sobie reklamy”, a tymczasem wygląda to dosyć ciekawie  – gdyby nie ten oto fragment z emaila

aby po czterech dniach zdobyć pierwsze miejsce w Google!

Użyte sformułowanie może zostać bowiem zrozumiane w ten sposób, że korzystanie z katalogu Firmy.net to gwarancja wejścia na pierwsze miejsce w Google już po czterech dniach. A jak wiedzą osoby zajmujące się SEO, gwarantować pozycje może tylko … Google; a każdy, kto to obiecuje mija się z prawdą…

Mogę się tylko domyślić, „broniąc” użytego sformułowania, że filmik

  1. ma zwracać uwagę na to, aby wybrać takie frazy, które z jednej strony będą dla nas najlepsze a z drugiej  „jednocześnie nie będąc zbyt konkurencyjne” – (1:03).
  2. Mogę także odnieść wrażenie, że analizowana fraza nie jest tak bardzo popularna, że można zaryzykować osiągnięcie celu po 4 dniach. I moim zdaniem o to chodzi – że katalog serwisu Firmy.net ma pomóc w wejściu na pierwszą pozycję fraz niezbyt konkurencyjnych.

Co nie zmienia faktu, że z filmiku nie wynika, że nie można zagwarantować

  1. pozycji  oraz
  2. terminu

wejścia wizytówki na daną frazę pierwszą pozycję w SERPach w Google – a wręcz przeciwnie, można odnieść wrażenie, że jest to do zrobienia dla każdej frazy.

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czy ta reklama jest sensowna, czy też może wprowadzać (wprowadza) w błąd? Moim zdaniem wielu „zwykłych webmasterów”, nie znających zawiłości związanych z SEO, po oglądnięciu filmiku uwierzy, że można swój wpis w katalogu Firmy.net stronę wypozycjonować na każdą frazę w maksymalnym okresie czasu 4 dni – a to niestety nie jest możliwe.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Mariusz 28 czerwca 2014, 6:23

Każdy orze jak może, tele-marketing słabo u nich działa to wzięli się za promocyjne filmiki w sieci.

Mateusz 28 czerwca 2014, 11:24

Oj tam oj tam :) To samo wałkowane od lat. Jak wezmę frazę „nocleg nad jeziorem w Wąbrzeźnie” (22 000 konkurencji) to mi to wejdzie w tydzień, a jak wezmę „wczasy w Turcji” to już mam 2 360 000 konkurencji ze stronami dużych biur podróży w top10. Jak już robią taką ofertę, to niech jeszcze dołączą ofertę zwrotu kasy, jak nie wejdzie w 4 dni.

Sebastian Miśniakiewicz 28 czerwca 2014, 11:26
Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii