Branża SEO

Jak nieodpowiedzialne SEO może pogrążyć dużą stronę

Brak komentarzy


Niedawno przeprowadzałem analizę działań pozycjonujących wykonywanych przez dwie firmy na tej samej stronie. 

W wyniku procesu pozycjonowania serwis został poważnie ukarany przez Google – na stronę został nałożony został filtr algorytmiczny (swoją drogą widząc profil linków zdziwiłem się, że nie było ręcznej kary).

W konsekwencji ruch z naturalnych wyników wyszukiwania zmalał w ciągu kolejnych kilku lat, o, bagatela 50 x ! – przedstawiony poniżej wykres mówi sam za siebie

filtr od google - ręczny i algorytmiczny w jednym

 

Wnioski z analizy były jednoznaczne – obie firmy zamiast rozwijać serwis, spamowały na potęgę na forach, tworząc liczne profile, budowały spam-strony – na których poza linkiem do strony, tytułem i jakimś obrazkiem nic więcej się nie znajdowało itp.

Właściciel  o tym, jak wyglądał profil linków dowiedział się po raz pierwszy z raportu, jakie przygotowała mu pierwsza firma pozycjonująca. Widziałem ten raport i powiem krótko  – masakra. Profil linków jest gorszy niż w czasach, kiedy popularne były takie „zabawki” jak systemy wymiany linków ….

Czy właściciel firmy wiedział o ryzyku ?

Podpisując pierwszą umowę właściciel o ryzyku związanym z pozycjonowaniem nie został poinformowany – zdecydował się na pozycjonowanie licząc na profesjonalne podejście, a dbając o swój serwis wiedząc, co firma będzie robić na pewno nie zgodziłby się na tworzenie spamu.

Dlatego wyciągając wnioski w umowie z drugą firmą był zapis mówiący czarno na białym o tym, że w procesie promocji strony nie będą stosowane w pracach przy stronie technik niezgodnych ze Wskazówkami Google dla Webmasterów – podziwiam głupotę firmy SEO; nie wiem, jak można dać coś takiego w umowę, a jednocześnie spamować, aż „iskry lecą”

Czas na kroki prawne

Decyzja zapadła – firma przygotowuje się do wytoczenia procesów obydwu wykonawcom. Właściciel serwisu jest bardzo zdeterminowany i jego kancelaria prawna już analizuje sprawę – m.in. poprzez zamówienie u mnie analizy procesu pozycjonowania strony.

Moim zdaniem jest duża szansa na wygraną – oczywiście sądy działają po swojemu, biegły potrafi napisać, że białe jest czarne i … sędzia w to uwierzy (zawsze się dziwię, jak słyszę takie informacje od prawników, jak coś takiego jest w ogóle możliwe w państwie prawa !) – jednak w tego typu postępowaniach liczy się determinacja i powiem jedno – właścicielowi strony jej nie brakuje.

Pisałem już kilka razy, że dopóki nie zapadnie w Polsce prawomocny wyrok, który potem zostanie nagłośniony, to nadal będą zdarzały się sytuacje jak ta – w której nieodpowiedzialne działania doprowadziły de facto do upadku serwisu.

Co dalej ?

Będę informował o dalszych krokach i … trzymam kciuki za właściciela serwisu !

Chcesz, abym sprawdził, co robi Twoja firma SEO ?

Tak, chcę >>

GD Star Rating
loading...
Jak nieodpowiedzialne SEO może pogrążyć dużą stronę, Jak nieodpowiedzialne SEO może pogrążyć dużą stronę, 5.4 out of 10 based on 31 ratings Jak nieodpowiedzialne SEO może pogrążyć dużą stronę
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Branża SEO
badanie
Czy Castorama powinna obawiać się filtra od Google? Case Study by Nowa Koncepcja SEO

Kiedy po raz pierwszy odniosłem się do inicjatywy  zarzucając jej twórcy, że rzeczywistość nie wygląda tak, jak zapisana na stronie...

Zamknij