Świetny wpis znalazłem dzisiaj na seo.com. W bardzo obrazowy sposób przedstawia on dotychczasowe update’y algorytmu Google przedstawione w bardzo obrazowy sposób jako … “naloty” na spamerów. W roli spamerów – potężny czołg – patrząc się na niego nie widać jednak, aby nawet trochę dymił…. – przypadek? :)
Obowiązkowa lektura dla tych, którzy nie wiedzą co to jest np. “Florida Update” – kiedy był wprowadzony i co “niósł” ze sobą. Pełna historia updatów algorytmu od marca 2003 roku, kiedy to branża SEO postanowiła nadawać nazwy poszczególnym większym zmianom w Google. “Naloty” kończą się w lutym 2011 roku – na Pandzie, a co!
Wpis jest tak ciekawie napisany, że zainteresowanych dokładnym poznaniem wszystkich update’ów odsyłam do źródła. Warto – dowiemy się np., że update nazwany bardzo ładnie Cassandra miał (już w 2003 roku!) zmniejszyć wpływ zajmowania wysokich pozycji w SERPach przez strony, które w swojej domenie zawierały … dane słowo kluczowe. Jak i np. to, że o reputacji słyszymy już w lutym 2004, przy okazji update’u, noszącego nazwę … Brandy
Osoba spostrzegawcza z pewnością dostrzeże jedną rzecz. Zauważalne jest spowolnienie widoczne w małej ilości update’ów wprowadzanych w okresie sierpień 2006 – sierpień 2009 – a właściwie w braku wprowadzenia jakiegokolwiek większego. Zapewne o tym okresie mówił na początku tego roku Matt, zapowiadając skupienie większej uwagi na jakość prezentowanych wyników w SERPach…
loading...
OPINIE I KOMENTARZE
Florida jak Florida, najwieksze zamieszanie niósł chyba Jagger, w którym z tego co pamiętam najmocniej obrywały strony robione tylko tehcnikami white seo.