Wyszukiwarka Google

Jak Google walczy ze spamem – na przykładzie … nalotu bombowego

Świetny wpis znalazłem dzisiaj na seo.com. W bardzo obrazowy sposób przedstawia on dotychczasowe update’y algorytmu Google przedstawione w bardzo obrazowy sposób jako … „naloty” na spamerów. W roli spamerów – potężny czołg – patrząc się na niego nie widać jednak, aby nawet trochę dymił…. – przypadek? :)

Obowiązkowa lektura dla tych, którzy nie wiedzą co to jest np. „Florida Update” – kiedy był wprowadzony i co „niósł” ze sobą. Pełna historia updatów algorytmu od marca 2003 roku, kiedy to branża SEO postanowiła nadawać nazwy poszczególnym większym zmianom w Google. „Naloty” kończą się w lutym 2011 roku – na Pandzie, a co!

Wpis jest tak ciekawie napisany, że zainteresowanych dokładnym poznaniem wszystkich update’ów odsyłam do źródła. Warto – dowiemy się np., że update nazwany bardzo ładnie Cassandra miał  (już w 2003 roku!)  zmniejszyć wpływ zajmowania wysokich pozycji w SERPach przez strony, które w swojej domenie zawierały … dane słowo kluczowe. Jak i np. to, że o reputacji słyszymy już w lutym 2004, przy okazji update’u, noszącego nazwę … Brandy

Walka Google ze spamem - oczami pilota bombowca

Osoba spostrzegawcza z pewnością dostrzeże jedną rzecz. Zauważalne jest spowolnienie widoczne w małej ilości update’ów wprowadzanych w okresie sierpień 2006 – sierpień 2009 – a właściwie w braku wprowadzenia jakiegokolwiek większego. Zapewne o tym okresie mówił na początku tego roku Matt, zapowiadając skupienie większej uwagi na jakość prezentowanych wyników w SERPach…

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Wilk 24 sierpnia 2011, 8:52

Florida jak Florida, najwieksze zamieszanie niósł chyba Jagger, w którym z tego co pamiętam najmocniej obrywały strony robione tylko tehcnikami white seo.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *