Wyszukiwarka Google
17 lutego 2011

To, czy witryna jest zaindeksowana, czy też nie, można sprawdzić najprościej za pomocą parametru „site” – wpisanie w wyszukiwarkę site: nazwa_domeny zwraca nam orientacyjną ilość stron danej witryny znajdujących się w indeksie Google. Jak wielokrotnie podkreślają pracownicy firmy, zapytanie to jest orientacyjne – ostatnio jednak zauważyłem, że daje lepsze wyniki niż Narzędzia Google dla Webmasterów …

No dobrze, jak jednak ustawiany ranking stron, wygenerowany na podstawie zapytania site:nazwa_domeny?

Na pewno nie jest to stricte związane z kolejnością, według której wyświetlane są zwykłe wyniki wyszukiwania.

Do tworzenia rankingu stron witryny przy zapytaniu site:nazwa_domeny Google wykorzystuje kilka czynników, m.in.

1) „page rank” – tak Matt określa to „w przybliżeniu” – nie jest to jednak ten PageRank, który my znamy :)

2) długość url’i – najpierw wyświetlane są te najkrótsze (z założenia im bliżej jesteśmy katalogu głównego, tym taka strona powinna zgromadzić większą ilość linków przychodzących, zatem … powinna być ważniejsza dla użytkowników)

Nie oznacza to jednak, że strony z długimi adresami są „złe” – niekiedy, po analizie np. logów serwera widać, że zainteresowaniem cieszą się dłuższe adresy – na moim blogu np. możesz sprawdzić popularność postów i z niej wynika, że wpis o adresie https://blog.seo-profi.pl/najlepszy-sposob-na-sprawdzenie-pozycji-strony-pod-fraze-wedlug-google/ – czyli, jak widać całkiem „krótki” – jest najczęściej odwiedzanym :)

Wniosek? Twórz dobry serwis i … nie przejmuj się rankingiem site:nazwa_domeny :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii