17 lutego 2011
Wyszukiwarka Google

To, czy witryna jest zaindeksowana, czy też nie, można sprawdzić najprościej za pomocą parametru “site” – wpisanie w wyszukiwarkę site: nazwa_domeny zwraca nam orientacyjną ilość stron danej witryny znajdujących się w indeksie Google. Jak wielokrotnie podkreślają pracownicy firmy, zapytanie to jest orientacyjne – ostatnio jednak zauważyłem, że daje lepsze wyniki niż Narzędzia Google dla Webmasterów …

No dobrze, jak jednak ustawiany ranking stron, wygenerowany na podstawie zapytania site:nazwa_domeny?

Na pewno nie jest to stricte związane z kolejnością, według której wyświetlane są zwykłe wyniki wyszukiwania.

Do tworzenia rankingu stron witryny przy zapytaniu site:nazwa_domeny Google wykorzystuje kilka czynników, m.in.

1) “page rank” – tak Matt określa to “w przybliżeniu” – nie jest to jednak ten PageRank, który my znamy :)

2) długość url’i – najpierw wyświetlane są te najkrótsze (z założenia im bliżej jesteśmy katalogu głównego, tym taka strona powinna zgromadzić większą ilość linków przychodzących, zatem … powinna być ważniejsza dla użytkowników)

Nie oznacza to jednak, że strony z długimi adresami są “złe” – niekiedy, po analizie np. logów serwera widać, że zainteresowaniem cieszą się dłuższe adresy – na moim blogu np. możesz sprawdzić popularność postów i z niej wynika, że wpis o adresie https://blog.seo-profi.pl/najlepszy-sposob-na-sprawdzenie-pozycji-strony-pod-fraze-wedlug-google/ – czyli, jak widać całkiem “krótki” – jest najczęściej odwiedzanym :)

Wniosek? Twórz dobry serwis i … nie przejmuj się rankingiem site:nazwa_domeny :)

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii