Wyszukiwarka Google

Jak Google ustawia ranking stron przy zapytaniu site

To, czy witryna jest zaindeksowana, czy też nie, można sprawdzić najprościej za pomocą parametru „site” – wpisanie w wyszukiwarkę site: nazwa_domeny zwraca nam orientacyjną ilość stron danej witryny znajdujących się w indeksie Google. Jak wielokrotnie podkreślają pracownicy firmy, zapytanie to jest orientacyjne – ostatnio jednak zauważyłem, że daje lepsze wyniki niż Narzędzia Google dla Webmasterów …

No dobrze, jak jednak ustawiany ranking stron, wygenerowany na podstawie zapytania site:nazwa_domeny?

Na pewno nie jest to stricte związane z kolejnością, według której wyświetlane są zwykłe wyniki wyszukiwania.

Do tworzenia rankingu stron witryny przy zapytaniu site:nazwa_domeny Google wykorzystuje kilka czynników, m.in.

1) „page rank” – tak Matt określa to „w przybliżeniu” – nie jest to jednak ten PageRank, który my znamy :)

2) długość url’i – najpierw wyświetlane są te najkrótsze (z założenia im bliżej jesteśmy katalogu głównego, tym taka strona powinna zgromadzić większą ilość linków przychodzących, zatem … powinna być ważniejsza dla użytkowników)

Nie oznacza to jednak, że strony z długimi adresami są „złe” – niekiedy, po analizie np. logów serwera widać, że zainteresowaniem cieszą się dłuższe adresy – na moim blogu np. możesz sprawdzić popularność postów i z niej wynika, że wpis o adresie https://blog.seo-profi.pl/najlepszy-sposob-na-sprawdzenie-pozycji-strony-pod-fraze-wedlug-google/ – czyli, jak widać całkiem „krótki” – jest najczęściej odwiedzanym :)

Wniosek? Twórz dobry serwis i … nie przejmuj się rankingiem site:nazwa_domeny :)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *