Wyszukiwarka Google
8 lipca 2010

W dobie globalizacji coraz częściej mamy do czynienia ze stronami, na których teksty są w kilku językach. Sprzedając produkty np. na rynki wschodnie, obok języka polskiego tą samą treść mamy w języku rosyjskim ukraińskim czy litewskim – odpowiednio dla użytkowników rosyjsko-, ukrainsko- czy litewskojęzycznych.

Wyobraźmy sobie jednak taką sytuację: url oraz meta tagi strony są w jednym języku (np. włoski), zaś np. nagłówek H1 – w innym (angielski). Jak Google będzie traktował (i ustawiał w indeksie) taką stronę?

Matt odpowiada krótko: nawet jak użyjemy na jednej stronie kilku języków, Google stara się zidentyfikować właściwy język strony i dopasować go do docelowego użytkownika – w zależności od tego, czy taka strona będzie indeksowała się i pojawiała w wynikach wyszukiwania włoskich czy angielskich.

Zdecydowanie jednak najlepszą praktyką jest tworzenie każdej strony w jednym tylko języku („jeżeli jest to możliwe”). Oprócz jasnego przekazu dla użytkownika mamy jeszcze jeden plus takiej sytuacji – posiadając stronę w dwóch wersjach językowych możemy walczyć o dobre pozycje w wyszukiwarkach (w naszym przypadku) włoskiej oraz angielskiej (odpowiednio dla wybranej wersji językowej).

Jeżeli na stronie będziemy mieli teksty w kilku językach, Google oczywiście będzie starało się określić „właściwy język” witryny, bazując na częstotliwości pojawiania się słów w danym języku. Może się jednak zdarzyć, że strona nie będzie indeksowała np. we włoskich SERPach tak, jakby sobie tego życzył autor strony.

Podsumowując: można tworzyć strony wielojęzyczne. Aby jednak mieć pewność, że strona będzie pojawiała się wysoko wyszukiwarkach działających na naszych rynkach docelowych, zdecydowanie lepiej jest stworzyć stronę w kilku językach – niż mieszać wyrażenia z różnych języków.

GD Star Rating
loading...
Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe, Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe, 5.0 out of 10 based on 2 ratings Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Adam 18 czerwca 2013, 16:59

Witam,

Mam problem z indeksowaniem mojej strony wielojęzycznej przez Google.
Strona http://www.towarzyski.pl jest zaindeksowana z opisem po angielsku a czasami w innym języku np. po francusku.
Tymczasem w Polsce powinna być zaindeksowana po polsku.
Czy mogę coś zrobić aby Google indeksowało polską wersję mojej strony i wyświetlało polakom opis po polsku ?
Pozdrawiam

Sebastian Miśniakiewicz 18 czerwca 2013, 18:19

Na razie sprawdź sobie stronę, bo … się nie wyświetla.
Ciężko zatem cokolwiek powiedzieć…

nowy 15 sierpnia 2013, 20:20

„…zdecydowanie lepiej jest stworzyć stronę w kilku językach – niż mieszać wyrażenia z różnych języków.”
Dopiero zaczynam i nie rozumiem do końca powyższego stwierdzenia.
Strona to cała domena w tym kontekście czy podstrony w ramach jednej domeny?

Sebastian Miśniakiewicz 17 sierpnia 2013, 16:37

Chodzi o to, aby nie mieszac na jednej podstronie w ramach domeny kilku języków

Kasia 25 października 2017, 6:37

Dzień dobry,
jak sprawdzić w jakim języku google zaindeksował stronę? Czy możliwe jest to bez podłączenia strony do GA?
Sprawa wygląda następująco: blog na wordpress.com prowadzony przez rok w języku polskim -> przetłumaczony na angielski -> problem: w którym języku kontunuować?

Dziękuję za odpowiedź

Sebastian Miśniakiewicz 1 listopada 2017, 9:22

Hej Kasiu.
Najprościej to wpisujesz
cache:adres_url – i wtedy od razu widzisz, co Google zaindeksował :)

Leave reply to nowy anuluj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *