Wyszukiwarka Google

Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe

6 komentarzy

W dobie globalizacji coraz częściej mamy do czynienia ze stronami, na których teksty są w kilku językach. Sprzedając produkty np. na rynki wschodnie, obok języka polskiego tą samą treść mamy w języku rosyjskim ukraińskim czy litewskim – odpowiednio dla użytkowników rosyjsko-, ukrainsko- czy litewskojęzycznych.

Wyobraźmy sobie jednak taką sytuację: url oraz meta tagi strony są w jednym języku (np. włoski), zaś np. nagłówek H1 – w innym (angielski). Jak Google będzie traktował (i ustawiał w indeksie) taką stronę?

Matt odpowiada krótko: nawet jak użyjemy na jednej stronie kilku języków, Google stara się zidentyfikować właściwy język strony i dopasować go do docelowego użytkownika – w zależności od tego, czy taka strona będzie indeksowała się i pojawiała w wynikach wyszukiwania włoskich czy angielskich.

Zdecydowanie jednak najlepszą praktyką jest tworzenie każdej strony w jednym tylko języku („jeżeli jest to możliwe”). Oprócz jasnego przekazu dla użytkownika mamy jeszcze jeden plus takiej sytuacji – posiadając stronę w dwóch wersjach językowych możemy walczyć o dobre pozycje w wyszukiwarkach (w naszym przypadku) włoskiej oraz angielskiej (odpowiednio dla wybranej wersji językowej).

Jeżeli na stronie będziemy mieli teksty w kilku językach, Google oczywiście będzie starało się określić „właściwy język” witryny, bazując na częstotliwości pojawiania się słów w danym języku. Może się jednak zdarzyć, że strona nie będzie indeksowała np. we włoskich SERPach tak, jakby sobie tego życzył autor strony.

Podsumowując: można tworzyć strony wielojęzyczne. Aby jednak mieć pewność, że strona będzie pojawiała się wysoko wyszukiwarkach działających na naszych rynkach docelowych, zdecydowanie lepiej jest stworzyć stronę w kilku językach – niż mieszać wyrażenia z różnych języków.

GD Star Rating
loading...
Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe, Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe, 9.0 out of 10 based on 1 rating Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Adam 18 czerwca 2013, 16:59

Witam,

Mam problem z indeksowaniem mojej strony wielojęzycznej przez Google.
Strona http://www.towarzyski.pl jest zaindeksowana z opisem po angielsku a czasami w innym języku np. po francusku.
Tymczasem w Polsce powinna być zaindeksowana po polsku.
Czy mogę coś zrobić aby Google indeksowało polską wersję mojej strony i wyświetlało polakom opis po polsku ?
Pozdrawiam

Sebastian Miśniakiewicz 18 czerwca 2013, 18:19

Na razie sprawdź sobie stronę, bo … się nie wyświetla.
Ciężko zatem cokolwiek powiedzieć…

nowy 15 sierpnia 2013, 20:20

„…zdecydowanie lepiej jest stworzyć stronę w kilku językach – niż mieszać wyrażenia z różnych języków.”
Dopiero zaczynam i nie rozumiem do końca powyższego stwierdzenia.
Strona to cała domena w tym kontekście czy podstrony w ramach jednej domeny?

Sebastian Miśniakiewicz 17 sierpnia 2013, 16:37

Chodzi o to, aby nie mieszac na jednej podstronie w ramach domeny kilku języków

Kasia 25 października 2017, 6:37

Dzień dobry,
jak sprawdzić w jakim języku google zaindeksował stronę? Czy możliwe jest to bez podłączenia strony do GA?
Sprawa wygląda następująco: blog na wordpress.com prowadzony przez rok w języku polskim -> przetłumaczony na angielski -> problem: w którym języku kontunuować?

Dziękuję za odpowiedź

Sebastian Miśniakiewicz 1 listopada 2017, 9:22

Hej Kasiu.
Najprościej to wpisujesz
cache:adres_url – i wtedy od razu widzisz, co Google zaindeksował :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
seo - optymalizacja stron internetowych
Jak walczyć o wysokie pozycje w Google jedynie za pomocą white hat SEO

Najnowszy film na kanale WebmasterHelp pojawia się w momencie, kiedy coraz większa ilość dyskusji na polskim Forum Google dotyczy możliwości...

Zamknij