Wyszukiwarka Google

Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe

W dobie globalizacji coraz częściej mamy do czynienia ze stronami, na których teksty są w kilku językach. Sprzedając produkty np. na rynki wschodnie, obok języka polskiego tą samą treść mamy w języku rosyjskim ukraińskim czy litewskim – odpowiednio dla użytkowników rosyjsko-, ukrainsko- czy litewskojęzycznych.

Wyobraźmy sobie jednak taką sytuację: url oraz meta tagi strony są w jednym języku (np. włoski), zaś np. nagłówek H1 – w innym (angielski). Jak Google będzie traktował (i ustawiał w indeksie) taką stronę?

Matt odpowiada krótko: nawet jak użyjemy na jednej stronie kilku języków, Google stara się zidentyfikować właściwy język strony i dopasować go do docelowego użytkownika – w zależności od tego, czy taka strona będzie indeksowała się i pojawiała w wynikach wyszukiwania włoskich czy angielskich.

Zdecydowanie jednak najlepszą praktyką jest tworzenie każdej strony w jednym tylko języku („jeżeli jest to możliwe”). Oprócz jasnego przekazu dla użytkownika mamy jeszcze jeden plus takiej sytuacji – posiadając stronę w dwóch wersjach językowych możemy walczyć o dobre pozycje w wyszukiwarkach (w naszym przypadku) włoskiej oraz angielskiej (odpowiednio dla wybranej wersji językowej).

Jeżeli na stronie będziemy mieli teksty w kilku językach, Google oczywiście będzie starało się określić „właściwy język” witryny, bazując na częstotliwości pojawiania się słów w danym języku. Może się jednak zdarzyć, że strona nie będzie indeksowała np. we włoskich SERPach tak, jakby sobie tego życzył autor strony.

Podsumowując: można tworzyć strony wielojęzyczne. Aby jednak mieć pewność, że strona będzie pojawiała się wysoko wyszukiwarkach działających na naszych rynkach docelowych, zdecydowanie lepiej jest stworzyć stronę w kilku językach – niż mieszać wyrażenia z różnych języków.

GD Star Rating
loading...
Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe, Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe, 9.0 out of 10 based on 1 rating Jak Google traktuje i indeksuje wielojęzyczne strony internetowe

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Adam 18 czerwca 2013, 16:59

Witam,

Mam problem z indeksowaniem mojej strony wielojęzycznej przez Google.
Strona http://www.towarzyski.pl jest zaindeksowana z opisem po angielsku a czasami w innym języku np. po francusku.
Tymczasem w Polsce powinna być zaindeksowana po polsku.
Czy mogę coś zrobić aby Google indeksowało polską wersję mojej strony i wyświetlało polakom opis po polsku ?
Pozdrawiam

Sebastian Miśniakiewicz 18 czerwca 2013, 18:19

Na razie sprawdź sobie stronę, bo … się nie wyświetla.
Ciężko zatem cokolwiek powiedzieć…

nowy 15 sierpnia 2013, 20:20

„…zdecydowanie lepiej jest stworzyć stronę w kilku językach – niż mieszać wyrażenia z różnych języków.”
Dopiero zaczynam i nie rozumiem do końca powyższego stwierdzenia.
Strona to cała domena w tym kontekście czy podstrony w ramach jednej domeny?

Sebastian Miśniakiewicz 17 sierpnia 2013, 16:37

Chodzi o to, aby nie mieszac na jednej podstronie w ramach domeny kilku języków

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *