Wyszukiwarka Google

Jak Google indeksuje strony do których nie prowadzą linki

O tym, czy witryna, czy wręcz jej poszczególna strona znalazła się w indeksie, decydują linki. Link prowadzący do strony/witryny to sygnał dla Google, swoistego rodzaju „głos wyborczy”, który mówi, że dana strona/witryna jest „super” i powinna znaleźć się w indeksie.

Nie zawsze jednak tak się dzieje, że do strony musi prowadzić link, aby znalazła się ona w indeksie. Czasami pojawiają się w  SERPach strony, do których nie prowadzą żadne odnośniki. Jak to w ogóle jest możliwe?

Związane jest to z dwiema sytuacjami.

Po pierwsze – bardzo często nie zdajemy sobie sprawy, że w sieci istnieje jakiś odnośnik do naszej strony/witryny (sprawdzając np. w Google, nie mówiąc już o Yahoo nie zobaczymy go … – ale Google o nim WIE i dlatego dana strona będzie w stanie się pojawić – pomimo faktu, że według nas nie prowadzi do niej ani jeden link).

Po drugie – wewnętrzna wyszukiwarka znajdująca się na naszej stronie.  W niektórych sytuacjach Google będzie „próbować indeksować zapytania” – dotyczy to sytuacji, gdzie formularz wyszukiwania nie jest za bardzo skomplikowany i będzie składał się z 2/3 elementów. W takiej sytuacji Google będzie próbować „użyć” naszego formularza wyszukiwania, aby sprawdzić, czy można w ten sposób znaleźć jaką nową, unikalną treść. Oczywiście, jeżeli nie chcemy, aby taka sytuacja miała miejsce, wówczas należy użyć robots.txt (disallow), w celu uniemożliwienia robotowi Google indeksowania wyników wyszukiwania.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *