11 października 2010 | Aktualizacja: 31 stycznia 2016
Wyszukiwarka Google

O tym, czy witryna, czy wręcz jej poszczególna strona znalazła się w indeksie, decydują linki. Link prowadzący do strony/witryny to sygnał dla Google, swoistego rodzaju “głos wyborczy”, który mówi, że dana strona/witryna jest “super” i powinna znaleźć się w indeksie.

Nie zawsze jednak tak się dzieje, że do strony musi prowadzić link, aby znalazła się ona w indeksie. Czasami pojawiają się w  SERPach strony, do których nie prowadzą żadne odnośniki. Jak to w ogóle jest możliwe?

Związane jest to z dwiema sytuacjami.

Po pierwsze – bardzo często nie zdajemy sobie sprawy, że w sieci istnieje jakiś odnośnik do naszej strony/witryny (sprawdzając np. w Google, nie mówiąc już o Yahoo nie zobaczymy go … – ale Google o nim WIE i dlatego dana strona będzie w stanie się pojawić – pomimo faktu, że według nas nie prowadzi do niej ani jeden link).

Po drugie – wewnętrzna wyszukiwarka znajdująca się na naszej stronie.  W niektórych sytuacjach Google będzie “próbować indeksować zapytania” – dotyczy to sytuacji, gdzie formularz wyszukiwania nie jest za bardzo skomplikowany i będzie składał się z 2/3 elementów. W takiej sytuacji Google będzie próbować “użyć” naszego formularza wyszukiwania, aby sprawdzić, czy można w ten sposób znaleźć jaką nową, unikalną treść. Oczywiście, jeżeli nie chcemy, aby taka sytuacja miała miejsce, wówczas należy użyć robots.txt (disallow), w celu uniemożliwienia robotowi Google indeksowania wyników wyszukiwania.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Google dla Webmasterów.

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii