Wyszukiwarka Google

Jak Google indeksuje strony do których nie prowadzą linki

O tym, czy witryna, czy wręcz jej poszczególna strona znalazła się w indeksie, decydują linki. Link prowadzący do strony/witryny to sygnał dla Google, swoistego rodzaju “głos wyborczy”, który mówi, że dana strona/witryna jest “super” i powinna znaleźć się w indeksie.

Nie zawsze jednak tak się dzieje, że do strony musi prowadzić link, aby znalazła się ona w indeksie. Czasami pojawiają się w  SERPach strony, do których nie prowadzą żadne odnośniki. Jak to w ogóle jest możliwe?

Związane jest to z dwiema sytuacjami.

Po pierwsze – bardzo często nie zdajemy sobie sprawy, że w sieci istnieje jakiś odnośnik do naszej strony/witryny (sprawdzając np. w Google, nie mówiąc już o Yahoo nie zobaczymy go … – ale Google o nim WIE i dlatego dana strona będzie w stanie się pojawić – pomimo faktu, że według nas nie prowadzi do niej ani jeden link).

Po drugie – wewnętrzna wyszukiwarka znajdująca się na naszej stronie.  W niektórych sytuacjach Google będzie “próbować indeksować zapytania” – dotyczy to sytuacji, gdzie formularz wyszukiwania nie jest za bardzo skomplikowany i będzie składał się z 2/3 elementów. W takiej sytuacji Google będzie próbować “użyć” naszego formularza wyszukiwania, aby sprawdzić, czy można w ten sposób znaleźć jaką nową, unikalną treść. Oczywiście, jeżeli nie chcemy, aby taka sytuacja miała miejsce, wówczas należy użyć robots.txt (disallow), w celu uniemożliwienia robotowi Google indeksowania wyników wyszukiwania.

GD Star Rating
loading...
Jak Google indeksuje strony do których nie prowadzą linki, Jak Google indeksuje strony do których nie prowadzą linki, 10.0 out of 10 based on 1 rating Jak Google indeksuje strony do których nie prowadzą linki

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1345 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *