7 maja 2019 | Aktualizacja: 12 października 2019
Optymalizacja stron
data w wynikach wyszukiwania (serps)
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Data przy wyniku wyszukiwania wyświetlana jest wtedy, kiedy system uzna, że jest ona istotna (dotyczy to newsów czy wpisów na blogach). Bardzo ważne jest to, że pokazując datę system nie kieruje się tylko tym, co jest oczywistym. czyli datą wskazaną w sposób wyraźny na stronie (jako data publikacji) czy datą zaszytą w danych strukturalnych (i nie dziwmy się takiej “podejrzliwości systemowej” :) – niektórzy zmieniają daty na aktualne, aby rankować wyżej np. na frazę “gdzie na wakacje 2019”)

Na pewno zauważyliście, że niekiedy Google wyświetla w wynikach wyszukiwania datę.

W jednym z ostatnich wpisów na blogu Google możemy znaleźć kilka ciekawych informacji związanych z procesem przypisywania daty do artykułu oraz tym, w jaki sposób zminimalizować ryzyko pokazania się w SERPach niewłaściwej daty.

Jak pomóc Google wybrać właściwą datę dla artykułu

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !

Aby pomóc Google wybrać właściwą datę nalezy kierować się kilkoma zasadami

  • Jeżeli strona została zaktualizowana – podaj datę. Użyj też do tego odpowiednich danych strukturalnych – datePublished oraz dataModified – zgodnie z zaleceniami Google (dla stron opartych o AMP sprawdź ten link)
  • Używasz danych strukturalnych? – używaj tej samej daty co pokazanej na stronie
  • Używaj daty publikacji swojej strefy czasowej
  • Nie używaj dat przyszłych
  • Danych strukturalnych używaj zgodnie z zaleceniami Google

Jak rozwiązać problem z widoczną datą ?

Jeżeli zauważysz, że Google wybiera inną datę, sprawdź artykuł i daty, jakie znajdują się na jego stronie – może się zdarzyć, że Google pobiera datę widoczną przy innym artykule (widziałem też sytuację, gdzie zaciągano datę z … komentarzy pod wpisem); w takiej sytuacji będzie trzeba dokonać stosownych zmian na stronie.

W sytuacji, gdy nie będziesz mógł sobie poradzić, wpadnij na Forum Google dla Webmasterów :)

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Jak Google decyduje o tym, jaką datę wyświetlić w wynikach wyszukiwania

    4.8108

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii