Branża SEO

Jak firmy SEO traktują swoich Klientów

Do napisania tego postu skłoniły mnie praktyki, jakie stosują niektóre firmy „SEO” wobec swoich Klientów. Warto zapoznać się z nimi, aby przy wyborze firmy, która będzie pozycjonować Twoją stronę, wybrać jak najbardziej wiarygodnego partnera.  Na co należy zwrócić uwagę? Poniżej lista kilku kwestii, które powinieneś wziąć pod uwagę:

1. Linki w stopce prowadzące do … innych Klientów! Nadal jest to zjawisko, które występuję, na mniejszą już jednak skalę – ale jednak. Na pewny istotną rolę odgrywa tutaj Internet i coraz większa świadomość Klientów w zakresie pozycjonowania. Chociaż, patrząc się na polskie Forum Google dla Webmasterów i analizując pytania stawiane tam przez odwiedzających, nadal takie praktyki mają miejsce. Jest to o tyle dziwne, że takie linki wręcz „proszą się” o nałożenie filtra na stronę Klienta. Pojawia się zatem pytanie o etykę i uczciwość w biznesie – jak widać, nie jest to jeszcze coś, co na trwale zakorzeniło się w branży…

2. Pozycjonowanie poprzez ukrywanie treści. O ile jestem w stanie jeszcze zrozumieć „przykrywanie” tekstu obrazkami (chociaż to też łamie wytyczne Google), o tyle ukrywanie tekstu poprzez użycie czcionki tła jest już … delikatniej mówiąc, nie na miejscu. To była już wiele lat temu jedna z ulubionych metod „oszukiwania” Google.  Przy coraz lepszym algorytmie wyszukiwarki takie praktyki dzisiaj mogą się skończyć banem (stałym wykluczeniem strony z indeksu. Bardzo łatwo można zostać dzisiaj ukaranym za to usunięciem strony z indeksu. Oczywiście wiem, że niektórzy Klienci godzą się na każde działania, byleby wejść na szczyt wyszukiwarek. Nie jest to jednak myślenie strategiczne – lepiej powalczyć dłużej o stabilne pozycje, niż wejść szybko do tOP10 … i jeszcze szybciej stamtąd spaść :)

3. „Gwarancja wyników„. Hm… Skoro nikt nie zna algorytmu, w jaki sposób można zagwarantować pozycje? Albo to, że „na pewno w 3 miesiące znajdzie się Pani/Pan w TOP10”? No cóż, czego to się nie obiecuje czasem Klientom… Potem mówi się, że „algorytm uległ zmianie” :). Oczywiście ma to krótkie nogi i nie znam firmy, która odniosłaby duży sukces w takim podejściu do tematu.

4. Cena. Jednym ze sposobów na zdobycie Klienta jest zaoferowanie zwykłych stawek dla prostych fraz i zaniżonych, znacznie w stosunku do skali ich trudności, dla fraz trudnych. W Polsce Klient patrzy się na ofertę z reguły tylko pod kątem ceny – co oznacza, że taka oferta ma duże szanse akceptacji z jego strony. Tymczasem w praktyce wygląda to tak, że frazy trudne „nie znajdują zainteresowania w oczach” firmy SEO, ponieważ … najzwyczajniej w świecie nie opłaca się jej prowadzić promocji strony dla tych wyrażeń, ze względu na ich dużą kosztowność. To tak, jakbyśmy poszli na targ i kupili kilogram marchewki za 3 zł i 100 kilo bananów za 100 zł, z odbiorem za dwa dni – po dwóch dniach nie ma szans, na otrzymanie bananów w cenie 1 zł po 1 kg. Są firmy, które wręcz specjalizują się w tego typu praktykach. Na co zwracać uwagę? Przede wszystkim na wycenę – jeżeli np. fraza „hostele” jest droższa od „tanie hostele w warszawie” o jedynie kilkanaście/kilkadziesiąt złotych, to coś jest nie tak…

5. Systemy wymiany linków (SWL). Pozycjonowanie strony za ich pomocą nigdy nie da nam spokojnego jutra. Znając stanowisko Google w tej sprawie (wydane już jesienią 2008 roku) i widząc, jak duży nacisk kładzie się obecnie na jakość prezentowanego na stronie tekstu, linków przychodzących itp. – pozycjonowanie za pomocą SWLi może i da jakieś rezultaty, ale jedynie w krótkim okresie czasu. W średnim, nie mówiąc  już o długim, system ten zawsze przegra z „pracą u podstaw”. Jest jeszcze jedna kwestia tutaj, bardzo ważna, o której też się nie mówi – SWLe nie prowadzą do budowania stałych, dobrych linków przychodzących. Są jedynie półśrodkiem, sposobem na szybkie obejście algorytmu Google (z czym jednak radzi on sobie coraz lepiej).

O nowych, zasłyszanych i podpatrzonych „ciekawych” praktykach będę pisał na bieżąco na blogu.

GD Star Rating
loading...
Jak firmy SEO traktują swoich Klientów, Jak firmy SEO traktują swoich Klientów, 10.0 out of 10 based on 1 rating Jak firmy SEO traktują swoich Klientów

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *