23 maja 2018 | Aktualizacja: 11 kwietnia 2020
Wyszukiwarka Google
treść, content
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Jeżeli strona nie konwertuje to wysokie pozycje nic nie znaczą. Warto zwrócić uwagę na publikację Filli’ego Wiese – byłego pracownika Search Quality Team w Google – traktującą o tym, jak należy dzisiaj myśleć o pozyskiwaniu linków. Bez dwóch zdań – warto nadal zdobywać linki do strony, ale tylko te dobre – czyli takie, które konwertują (generując ruch do strony, do której kierują).

Niby taka prosta sprawa, a jednak jej realizacja w praktyce sprawia sporo problemów, nie tylko właścicielom stron, ale i firmom SEO :)

links that are placed strategically on other websites and increase the visibility and brandability of a website and result in traffic coming to the website which result in conversions, no matter what the conversion is defined as: mailing list signups, product sales, time read on page, etc.

Google od początku „nie zgadzało się” na manipulowanie pozycjami poprzez zdobywanie nienaturalnych linków. Nasiliło się to po tym, jak branża „odkryła” content marketing – zaczęły powstawać serwisy pośredniczące w sprzedawaniu artykułów, tworzono kolejne katalogi stron, „szeptanki na forach” itp. Spam, jaki powstał w wyniku tych działań szybko doprowadził do tego, że anchory przestały się liczyć – albo inaczej: były dla Google dowodem na to, że właściciel strony manipuluje przepływem Pagerank (dzisiaj nie trzeba mieć linków tego rodzaju aby rankować na konkurencyjne nawet frazy w Google).

W dobie tak powszechnego spammarketingu oraz artykułów sponsorowanych” warto przystanąć na chwilę i przeanalizować wypowiedź Filli’ego

Na co zwracać uwagę przy pozyskiwaniu linków

Dzisiaj przy zdobywaniu linków należy stosować się do kilku zasad

  • Get to know your audience and carefully choose which link placements to pursue and focus on where your audience also resides. Explore partnerships, collaborations, buying strategic placements, etc.

Dobrze poznaj swoją grupę docelową, starannie dobieraj miejsca pod linki dla strony

  • Have an awesome website and make sure to define conversion goals and set up conversion goal measurements (e.g. in Google Analytics).

Musisz mieć świetną stronę i mierzyć konwersje przez zdefiniowanie i mierzenie celów (Google Analytics)

  • Utilize URL Parameters to measure incoming traffic and conversions from specific links built.

Wykorzystywuj parametry w adresach url do mierzenia nadchodzącego ruchu

  • Always be linking! This includes employee email signatures, business cards, photo opportunities, sponsorship, word of mouth, customer support, community participation and contribution, ad placements, etc.

Linkuj do strony cały czas – z sygnaturek w emailach, wizytówkach, zdjęć, przy okazji sponsoringu, szeptanki (nie mylić ze spamszeptanką, czyli podszywaniem się pod firmę lub jej Klientów),  udzielając się w różnych społecznościach, reklamując się itp

Im bardziej strony jak widoczna w tych miejscach w Sieci, gdzie znajdują się Twoi potencjalni Klienci, im więcej (oczywiście jakościowych) wzmianek pozyskuje, tym z biegiem czasu staje się coraz bardziej wiarygodna dla wyszukiwarki, co przekłada się na wzrost widoczności witryny, a co za tym idzie i ruchu pozyskiwanego z naturalnych wyników wyszukiwania.

Unikalna propozycja sprzedaży

Właściciele stron zapominają jednak o tym, że linki to jedno – ale w Internecie, aby przetrwać, należy wyróżniać się ofertą na tle konkurencji

Every website and every page needs to have a unique sales proposition which sets it apart from other pages within the same site as well as from competitor sites and give the user a reason to stay there and convert.

W Polsce nadal króluje stwierdzenie, że „mam stronę, więc muszę rankować wyżej niż konkurencja” – dużo takich rozmów odbywam i jak przechodzi do konkretów to właściciel strony stwierdza, że on jednak … nie ma czasu na promowanie strony. Na pytanie : „To jak chce Pan/Pani prowadzić firmę, nie promując marki” CZĘSTO nie słyszę sensownej odpowiedzi.

Jest takie powiedzenie: „Chcieć, to móc”.  Dlatego jeżeli NAPRAWDĘ chcesz rankować wysoko w Google, zakasz rękawy i weź się do pracy, przestając marudzić, że konkurencja jest wyżej od Ciebie ! W innej sytuacji zamknij swój e-biznes i zatrudnij się gdzieś na etat.

Konkluzja

Pewne treści zawsze są aktualne – w 2013 roku napisałem wpis o tym, jak zdobywać wartościowe linki do strony – nic się od tego czasu nie zmieniło :)

Stworzenie bloga czy forum, na którym będą publikowane informacje przydatne osobom, które je odwiedzają. Wiem, wiem – efekty są bardzo rozłożone w czasie. No ale przecież tytuł artykułu mówi sam za siebie :). Dobry i wartościowy serwis z biegiem czasu zaczyna sam zdobywać linki – wiem to na własnych przykładzie. Niestety, trwa to z reguły więcej niż rok czasu – kto ma taką cierpliwość? Praktyka pokazuje, że … mało kto.

Inny sposób to wyszukiwanie wartościowych serwisów i wchodzenie z nimi w interakcje. Można poszukać tematycznych ze stroną firmową blogów i poprosić blogerów o napisanie recenzji na temat serwisu – nowych produktów, porad dla Klientów itp. „Niestety” także i tutaj kryje się ogrom pracy, jaki trzeba weń włożyć…

Każdy pomysł na zdobycie linka jest dobry – pod warunkiem, że taki link zostanie na długi okres czasu. Wówczas przyniesie to o niebo lepsze rezultaty w długim okresie czasu niż SEO katalogi, precle czy sygnaturki na forach. Można napisać poradnik i pozwolić internautom na jego pobieranie. Można  udzielać się na innych serwisach jako ekspert, budując w ten sposób swój wizerunek. Znam firmę, która nie ma strony firmowej, a Klientów pozyskuje przez forum, na którym pracownicy pomagają obecnym oraz potencjalnym Klientom. Pomysłów i sposobów jest wiele – na pewno warto zmienić swoje podejście do SEO. Czasy kombinowania się skończyły – jeżeli myślisz o wysokiej, ale jednocześnie stabilnej pozycji w Google, musisz przestać myśleć tylko o linkach – ale skupić się na budowaniu wartościowego serwisu i jego umiejętnej promocji. A że sukces nie przychodzi od razu i wymaga wiele pracy – no cóż, pozostaje mi napisać tylko, że „nie od razu Kraków zbudowano”…

Ci, co wtedy zastosowali się do wpisu są zadowoleni – Ci, co „poszli w linki”, męczą się dalej …

Chcesz porozmawiać o tym, jak zdobywać linki do Twojej strony?

Tak, proszę o kontakt >>


Pozycjonowanie to nie magia, tylko budowanie marki.
Chcesz dowiedzieć się, jak to wygląda w praktyce?

Tak, proszę o kontakt >


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
a WordPress rating system
Jak dzisiaj zdobywać wartościowe linki do strony

8.01011

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii