Wyszukiwarka Google

Jak dzisiaj zdobywać wartościowe linki do strony

Wczoraj napisałem wpis o tym, że jeżeli strona nie konwertuje to wysokie pozycje nic nie znaczą. Dzisiaj chciałbym zwrócić uwagę na publikację, która przeszła praktycznie bez echa, autorstwa Filli’ego Wiese – byłego pracownika Search Quality Team w Google – zwracającego uwagę na to, jak należy dzisiaj myśleć o pozyskiwaniu linków.

Bez dwóch zdań – warto nadal zdobywać linki do strony, ale tylko te dobre – czyli takie, które konwertują (generując ruch do strony, do której kierują).

links that are placed strategically on other websites and increase the visibility and brandability of a website and result in traffic coming to the website which result in conversions, no matter what the conversion is defined as: mailing list signups, product sales, time read on page, etc.

Ameryka nie została odkryta – Google od początku „nie zgadzało się” na manipulowanie pozycjami poprzez zdobywanie nienaturalnych linków. Nasiliło się to po tym, jak branża „odkryła” content marketing – zaczęły powstawać serwisy pośredniczące w sprzedawaniu artykułów, tworzono kolejne katalogi stron, „szeptanki na forach” itp. Spam, jaki powstał w wyniku tych działań szybko doprowadził do tego, że anchory przestały się liczyć – albo inaczej: były dla Google dowodem na to, że właściciel strony manipuluje przepływem Pagerank (dzisiaj nie trzeba mieć linków tego rodzaju aby rankować na konkurencyjne nawet frazy w Google).

Na co zwracać uwagę przy pozyskiwaniu linków

Dzisiaj przy zdobywaniu linków należy stosować się do kilku zasad

  • Get to know your audience and carefully choose which link placements to pursue and focus on where your audience also resides. Explore partnerships, collaborations, buying strategic placements, etc.

Dobrze poznaj swoją grupę docelową, starannie dobieraj miejsca pod linki dla strony

  • Have an awesome website and make sure to define conversion goals and set up conversion goal measurements (e.g. in Google Analytics).

Musisz mieć świetną stronę i mierzyć konwersje przez zdefiniowanie i mierzenie celów (Google Analytics)

  • Utilize URL Parameters to measure incoming traffic and conversions from specific links built.

Wykorzystywuj parametry w adresach url do mierzenia nadchodzącego ruchu

  • Always be linking! This includes employee email signatures, business cards, photo opportunities, sponsorship, word of mouth, customer support, community participation and contribution, ad placements, etc.

Linkuj do strony cały czas – z sygnaturek w emailach, wizytówkach, zdjęć, przy okazji sponsoringu, szeptanki, wsparcia Klienta, udzielając się w różnych społecznościach, reklamując się itp

Im bardziej strony jak widoczna w tych miejscach w Sieci, gdzie znajdują się Twoi potencjalni Klienci, im więcej (oczywiście jakościowych) wzmianek pozyskuje, tym z biegiem czasu staje się coraz bardziej wiarygodna dla wyszukiwarki, co przekłada się na wzrost widoczności witryny, a co za tym idzie i ruchu pozyskiwanego z naturalnych wyników wyszukiwania.

Unikalna propozycja sprzedaży

Właściciele stron zapominają jednak o tym, że linki to jedno – ale w Internecie, aby przetrwać, należy wyróżniać się ofertą na tle konkurencji

Every website and every page needs to have a unique sales proposition which sets it apart from other pages within the same site as well as from competitor sites and give the user a reason to stay there and convert.

W Polsce nadal króluje stwierdzenie, że „mam stronę, więc muszę rankować przed konkurencję” – dużo takich rozmów odbywam i jak przechodzi do konkretów to właściciel strony stwierdza, że on jednak … nie ma czasu na promowanie strony. Na pytanie moje: „To jak chce Pan/Pani prowadzić firmę, nie promując marki” nie słyszę często sensownej odpowiedzi …

Jeżeli masz takie podejście do e-biznesu to muszę Ciebie zmartwić – niektóre branże składają się z tysięcy stron jak Twoja. Jak Google ma upchać wszystkie w TOP10? :) ?

Jest takie powiedzenie: „Chcieć, to móc”.  Dlatego jeżeli NAPRAWDĘ chcesz rankować wysoko w Google, zakasz rękawy i weź się do pracy, przestając marudzić, że konkurencja jest wyżej od Ciebie ! W innej sytuacji zamknij swój e-biznes i zatrudnij się gdzieś na etat.

Konkluzja

Filli nie powiedział nic odkrywczego – przedstawiony sposób zdobywania linków jest naturalny i działał, działa i będzie działać na pewno przez długi czas. Aby jednak wykorzystać to w praktyce właściciel strony, przychodząc do firmy SEO, musi być świadomym tego, że budowanie wizerunku strony zajmuje czas, a jego oferta musi mieć „to coś”  :).

PS

Swoją drogą pewne treści zawsze są aktualne – w 2013 roku napisałem wpis o tym, jak zdobywać wartościowe linki do strony – nic się od tego czasu nie zmieniło :); Ci, co wtedy zastosowali się do wpisu są zadowoleni – Ci, co „poszli w linki”, męczą się dalej …

Cytat

Stworzenie bloga czy forum, na którym będą publikowane informacje przydatne osobom, które je odwiedzają. Wiem, wiem – efekty są bardzo rozłożone w czasie. No ale przecież tytuł artykułu mówi sam za siebie :). Dobry i wartościowy serwis z biegiem czasu zaczyna sam zdobywać linki – wiem to na własnych przykładzie. Niestety, trwa to z reguły więcej niż rok czasu – kto ma taką cierpliwość? Praktyka pokazuje, że … mało kto.

Inny sposób to wyszukiwanie wartościowych serwisów i wchodzenie z nimi w interakcje. Można poszukać tematycznych ze stroną firmową blogów i poprosić blogerów o napisanie recenzji na temat serwisu – nowych produktów, porad dla Klientów itp. „Niestety” także i tutaj kryje się ogrom pracy, jaki trzeba weń włożyć…

Każdy pomysł na zdobycie linka jest dobry – pod warunkiem, że taki link zostanie na długi okres czasu. Wówczas przyniesie to o niebo lepsze rezultaty w długim okresie czasu niż SEO katalogi, precle czy sygnaturki na forach. Można napisać poradnik i pozwolić internautom na jego pobieranie. Można  udzielać się na innych serwisach jako ekspert, budując w ten sposób swój wizerunek. Znam firmę, która nie ma strony firmowej, a Klientów pozyskuje przez forum, na którym pracownicy pomagają obecnym oraz potencjalnym Klientom. Pomysłów i sposobów jest wiele – na pewno warto zmienić swoje podejście do SEO. Czasy kombinowania się skończyły – jeżeli myślisz o wysokiej, ale jednocześnie stabilnej pozycji w Google, musisz przestać myśleć tylko o linkach – ale skupić się na budowaniu wartościowego serwisu i jego umiejętnej promocji. A że sukces nie przychodzi od razu i wymaga wiele pracy – no cóż, pozostaje mi napisać tylko, że „nie od razu Kraków zbudowano”…

GD Star Rating
loading...
Jak dzisiaj zdobywać wartościowe linki do strony, Jak dzisiaj zdobywać wartościowe linki do strony, 8.1 out of 10 based on 7 ratings Jak dzisiaj zdobywać wartościowe linki do strony

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1379 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Chcesz pozyskiwać więcej Klientów z Google?

Tak, chcę >>

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *