Wyszukiwarka Google

Jak dokładne jest narzędzie do badania słów kluczowych Google

Brak komentarzy

Jak doskonale wiemy, narzędzie do badania słów kluczowych Google pokazuje szacowaną popularność, jaką dane słowo cieszy się w wyszukiwarce. Na ile jednak są to wyniki dokładne?

Pytanie, jakie zadano Mattowi w związku z tym tematem brzmiało: „Jaki procent tego ruchu stanowią marketerzy, branża SEO, analitycy czy właściciele firm, którzy poszukują ustawicznie najlepszych dla swojego biznesu słów kluczowych?”

Wg Matta nie powinien to być zbyt duży wskaźnik. I jest kilka powodów takiego stanu rzeczy:

1) Matt prosi o zwrócenie uwagi na to, ile osób śledzi np. jego na Twitterze czy czyta jego blog.  Iloście te w każdym przypadku wynoszą około 50.000 – czyli 50.000 osób zarówno śledzi Matta na Twitterze, jak i czyta jego blog.  Mimo, że ilości te są znaczne, to jednak w porównaniu do „milionów milionów milionów” ludzi, którzy szukają róznych rzeczy w Internecie ilości te są bardzo małe… To pokazuje, jak mały wpływ ma owe 100.000 na „miliony” innych wyszukiwań, generowanych przez użytkowników.

2) Matt uważa, że Narzędzie potrafi uwzględniać takie sytuacje nienaturalne sytuacje, jak podwójne zapytania, sztuczne zapytania – czy też inne, wyglądające na sztuczne. Dlatego nawet, jak pewna ich część nie zostanie wychwycona przez system, to jednak będzie to stanowiło jedynie niewielką część.

Reasumując: system radzi sobie z tym problemem całkiem dobrze i zapytania generowane przez marketingowców, osoby z branży SEO, analityków itp. są jedynie kroplą w morzu innych zapytań, kierowanych do wyszukiwarki.

Może w przypadku niektórych obszarów, jak np. dla frazy „search engine optimazition” na wyniki mogą mieć większy wpływ sztucznie generowane zapytania przez osoby, sprawdzające takie frazy z zawodowego punktu widzenia, jednak abstrahując od tego, uwzględniając ruch w wyszukiwarce w skali globalnej, wyniki podawane w Narzędziach są bardzo dokładne.

Oryginalna odpowiedź w języku angielskim :).


GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Czy okienka wyskakujące (pop-ups) mają wpływ na kształtowanie się rankingu w Google

Wyskakujące okienka zalazły za skórę wielu internautom - mówiąc szczerze nie znam osoby, która by je lubiała. W tym kontekście...

Zamknij