Wyszukiwarka Google
9 czerwca 2018

Sitemapy są wykorzystywane przez webmasterów do informowania przegląderek internetowych o zasobach stron internetowych – jednak wbrew panującym opiniom sitemapy nie są niezbędne w procesie indeksowania stron.

Dla Google, przy podjęciu decyzji o tym, czy zaindeksować daną stronę w obrębie witryny, czy też nie, ważniejsza od obecności w pliku sitemap.xml jest jakość docelowego adresu url, treść, jaką pod nim znajdziemy, oraz właściwe linkowanie wewnętrzne

I tak mała strona nie potrzebuje w ogóle mieć sitemapy, zaś większe potrafią świetnie sobie radzić nawet wtedy, gdy składają się z paru tysięcy stron.

Dodanie słabej strony do sitemapy nie gwarantuje jej indeksacji

Należy wspomnieć, że niektórzy webmasterzy mający problemy z indeksowaniem zasobów swoich witryn tworzą sitemapy, do których wgrywają niezaindeksowane strony, licząc na to, że dzięki temu Google szybciej je zaindeksuje – to jednak nie działa, o czym pisałem w innym wpisie.

W przyspieszaniu indeksacji strony o niskiej jakości nie działa też zapraszanie „z uporem maniaka” Googlebota na taką stronę – nawet, jak już ją zaindeksuje, to i tak, z dużą dozą prawdopodobieństwa, równie szybko usunie ją z indeksu :)

Jak dodać do sitemapy więcej niż 50.000 urli

Plik sitemapy ma limit – możemy dodać do niego tylko 50.000 adresów

Jeżeli mamy stronę, która jest większa, mamy dwa rozwiązania

  1. możemy stworzyć kilka plików sitemap – np. każda sitemapa na osobna kategorię w sklepie/blogu
  2. strorzyć plik index, który będzie zawierał w sobie odnośniki do właściwych plików

Zaletą drugiego rozwiązania jest to, że podajemy w Search Console tylko jedną sitemapę, nie musimy wgrywać/pamiętać o dodawaniu ręcznym kolejnych plików, w miarę,  jak byłyby tworzone.

Sietampy należy tworzyć automatycznie

Ręcznie możemy stworzyć taki plik, jak mamy stronę nową, nie planujemy jej rozwijać (lub rzadko dokonujemy na niej zmian) .

W innym przypadku należy skorzystać z rozwiązań automatyzujących pracę, aby to narzędzia, a nie my, były odpowiedzialne za aktualizowanie plików sitemap.xml – takie rozwiązania posiadają praktycznie wszystkie systemy CMS; w przypadku WordPressa wystarczy np. ściągnąć jedną z wielu dostępmnych wtyczek, skonfigurować ją, uruchomić i … zapomnieć o mapach :)

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *