Wyszukiwarka Google

Jak dodać stronę do Google

Bardzo często na Forum Google dla Webmasterów pojawia się pytanie, w jaki sposób dodać swoją stronę do wyszukiwarki. Jest kilka sposobów na to.

1. Dodajemy stronę do wyszukiwarki pod adresem www.google.pl/addurl.

2.  Dodając naszą stronę do Narzędzi Google dla Webmasterów.

3.  Dodając linki do naszej strony w innych serwisach.

4. Jeżeli chodzi o bloga lub serwisu z kanałami RSS, można użyć tzw. pingowania – pod adresem http://blogsearch.google.com/ping)

5. Nic nie robiąc (jak jednak  nie pojawi się żaden link, nikt nie zgłosi serwisu i skrypt nie pinguje Google, to bot sam nie trafi, a zatem i strona nie zostanie zaindeksowana).

Które rozwiązanie wybrać?

Pierwsze lepiej sobie odpuścić. Czasami należy czekać nawet kilka miesięcy na dodanie, ze względu na fakt, że zgłoszenia rozpatrywane są po kolei, jeżeli zatem jesteśmy na końcu długiej kolejki, trochę to może potrwać.

Drugie – weryfikacja witryny znacznie przyśpieszy jej indeksację, nie ma już potrzeby wówczas korzystać z pierwszego rozwiązania.

Trzecie – najbardziej popularne – dodanie strony do witryn o znanej już marce i dobrej reputacji, jak np. katalog Onet’u czy Wirtualnej Polski sprawi, że nasza witryna może zostać zaindeksowana bardzo szybko.

Czwarte – automatyczne dla np. blogów postawionych na WordPressie, które mają wbudowane mechanizmy pingowania.

Piąte – tak, to też jest sposób :). Pamiętajmy, że dla wyszukiwarki Google najważniejsza jest jakość treści prezentowana na stronach. Czyli, gdybyśmy mieli dobry serwis, o dużej ilości treści, uaktualniany x razy dziennie, po pewnym czasi robot na niego trafi – lub też ktoś sam umieści do nas link. I w ten sposób znajdziemy się w indeksie.

Niezależnie od wybranej drogi, warto na początku skupić się przede wszystkim na tworzeniu wartościowej treści, niż śledzeniu statystyk indeksacji.  Proszę mi wierzyć, to się naprawdę opłaci :)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *